שניאור דייטש | יום כ"ז כסלו ה׳תשפ״א 13.12.2020

מוסדות החינוך בסכנת סגירה? כפר חב"ד בדרך לאדום

כפר חב"ד קרוב להפוך לאדום: בעדכון היומי של משרד הבריאות עולה כי כפר חב"ד מקבל ציון 7, ועלייה נוספת עלולה להביא לסגירת מוסדות החינוך בעלי עסקים קיבלו התראות על אכיפה מוגברת במוסדות החינוך • בועד כפר חב"ד ובמועצת 'שדות דן' מבקשים מהתושבים להגיע ולהיבדק
מוסדות החינוך בסכנת סגירה? כפר חב
מתחם הבדיקות בכפר חב"ד (צילום: מד"א)

חוקרי מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה מתריעים כי "לצד אישור החירום שניתן בסוף השבוע לחיסוני הקורונה של חברת פייזר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ותחילת הפצתם בעולם ובארץ, יש לזכור כי החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי".

בעולם, התחלואה ממשיכה לשבור שיאים באירופה - עם כ-200 אלף נדבקים וכ-5,000 מתים ביממה, ובארה"ב - עם כ-250 אלף נדבקים וכ-3,000 מתים ביממה.

בארץ, נתוני הקורונה כפי שמדווח אתר משרד הבריאות: 1289 מאומתים חדשים מאתמול, 17,440 חולים פעילים בסה"כ, 347 מהם במצב המוגדר קשה, 102 מונשמים, ומפרוץ המגיפה נפטרו מקורונה 2,290 בני אדם.

אחוז החיוביים לבדיקות קורונה, נשאר יציב כמו בתקופה האחרונה, ועומד על 2.9 אחוזים.

במבט על טבלת אתר משרד הבריאות עולה כי לצד יישובים של בני מיעוטים המככבים בראש הטבלה, מספר יישובים יהודים 'מגרדים' את הצבע האדום. הקרוב ביותר הוא כפר חב"ד, עם ציון 7 יומי בתכנית הרמזור המעודכנת (מעל ציון 7 היישוב הופך ל'אדום'). מספר החולים בכפר חב"ד המוערך ביחס ל-10,000 איש הוא 28.5, ו-6 אחוזים מכלל הנבדקים נמצאו חיוביים, הרבה מעל הממוצע הארצי. למרות הכל, סך כל החולים הפעילים בכפר חב"ד נותר כמו בשבוע האחרון - עם 27.

ירושלים, גם היא נושקת לגבול האדום עם ציון 6.5 בתכנית הרמזור. 7 אחוזים חיוביים בבדיקות, ויחס של 21 חולים ל-10,000 נפש. חולים פעילים: 2948.

קרית מלאכי צהובה, עם ציון 4.7. 

מודיעין עילית, עם ציון 6.5 כתומה, ו-7 אחוזים חיוביים בבדיקות. ביתר ואלעד ירוקות, עם 3 ו-3.5 אחוזי חיוביים בהתאמה.

לוד צהובה עם ציון 4.8, וצפת צהובה גם היא עם 5.5 אחוז חיוביים. 

*

שיטת הרמזור המעודכנת וחזרה של כפר חב"ד לשכבה האדומה, עלולה לשליך ישירות על סגירת מוסדות החינוך בכפר חב"ד וחזרה ל'לימוד מרחוק' – מהבית. כזכור, לאחרונה אירעה התפרצות בישיבה המרכזית בכפר חב"ד ועשרות בחורים נמצאו חיוביים, מה שהעלה את כפר חב"ד במעלה טבלת ה'רמזור'.

התושבים ובעלי העסקים בכפר קיבלו הודעה, כי החל מהבוקר (ראשון) תוגבר האכיפה על ידי המשטרה וכן ייאכף 'התו הסגול' בעסקים. היום יבוצעו בדיקות קורונה בכפר בין השעות 14:00-18:00 בכניסה לבי"ס 'בית רבקה' – צעירות, ובמד"א, בועד ובמועצת 'שדות דן' מבקשים מהתושבים להגיע ולהיבדק.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
דרוש תיקון!
כ"ז כסלו ה׳תשפ״א
רובם ככולם של הבחורים שנדבקו, כבר מיום חמישי השתחררו ומוגדרים כ'מחלימים', מה שמוריד את מספר החולים הפעילים בצורה גורפת!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.