שלמה מן | יום כ"ד כסלו ה׳תשפ״א 10.12.2020

מה חושב המפיק האגדי ש'גילה' את פריד על האחיין, בני פרידמן?

במסגרת פרויקט של עיתון 'קול פליי' מבית רדיו 'קול ברמה', בו התבקשו הותיקים במוזיקה החסידית לבחור בדמות אחת צעירה ומבטיחה מהדור הנוכחי - בחר שייע מנדלוביץ, המפיק הותיק, בזמר החב"די בני פרידמן • "לכל משפחת פרידמן, שהצמיחה לא מעט זמרים, יש את אותה תכונה לבבית, את אותה ברכה. אצל בני זה בולט במיוחד"
מה חושב המפיק האגדי ש'גילה' את פריד על האחיין, בני פרידמן?
מנדלוביץ ופרידמן (צילומים: ארכיון COL)

שייע מנדלוביץ', מותיקי המפיקים במוזיקה החסידית אם לא הותיק שבהם - השתתף בפרויקט של עיתון 'קול פליי' מבית רדיו 'קול ברמה', במסגרתו התבקשו הותיקים במוזיקה לבחור באישיות אחת צעירה מהדור הנוכחי.

מנדלוביץ', ש'גילה' את אברהם פריד והפיק את אלבומיו הראשונים, בחר באחיין, בני פרידמן. "עוד הרבה לפני שהוא זמר - הוא בן אדם טוב, אישיות מיוחדת", אמר מנדלוביץ'.

"אני זוכר שבפגישה הראשונה שלי עם הדוד שלו, אבריימל פריד, זה גם בדיוק מה שאהבתי. שלפני הקול שלו הוא פשוט בן אדם. ואת זה אפשר להרגיש בכל שיר שהוא שר ובכל פעם שהוא מדבר".

מנדלוביץ' הוסיף: "לכל משפחת פרידמן, שהצמיחה לא מעט זמרים, יש את אותה תכונה לבבית, את אותה ברכה. אצל בני זה בולט במיוחד. אני חושב שזה בא כבר מההורים של אבריימל ושל אבא של בני, ר' מאניס פרידמן, והגיע אל הדור הבא במשפחה, וגם לבני דודים, כל משפחת מרקוס.

"לכל משפחת פרידמן יש את החבילה הזו, של השירה והקסם האישי, טוב הלב. אבריימל כנראה לימד אותם את השילוב הנכון, והם ירשו מאבריימל גם צבע קול דומה, ולמדו ממנו את הניאונסים הקטנים בשירה".

את הפרגון הארוך, חתם מנדלוביץ: "בני הוא ללא ספק תלמיד מצטיין, ואני מברך אותו שבעזרת השם ימשיך לעשות זאת עד מאה ועשרים מתוך בריאות טובה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.