צבי סופר | יום כ"ג כסלו ה׳תשפ״א 09.12.2020

חיסוני הקורונה נחתו בארץ; נתניהו: "מוכן להיות הראשון שיתחסן"

מטוס של חברת השליחויות DHL נחת בנתב"ג כשעליו המנות הראשונות של החיסון, שיצאו כבר מחר לחלוקה לקופות החולים ולבתי הרפואה • ראש הממשלה נתניהו: "בכוונתי להיות הישראלי הראשון לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה"
חיסוני הקורונה נחתו בארץ; נתניהו:
ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין ברקע המטוס שהביא החיסונים, הבוקר (צילום: דוברות ראש הממשלה)

מטוס של חברת השליחויות DHL נחת בנתב"ג כשעליו המנות הראשונות של החיסון. החיסונים יצאו מחר לחלוקה לקופות החולים ולבתי הרפואה. המשלוח יכלול כמות ראשונה של חיסונים, והכמות הגדולה של החסונים צפויה להגיע לארץ עד סוף השבוע, עם כ-110,000 יחידות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (רביעי) כי בכוונתו להיות הישראלי הראשון לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת "פייזר", כדי לשמש דוגמא לאזרחי המדינה.

"זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר, עבדתי עליו קשה מאוד במשך חודשים ארוכים עם שר הבריאות ואנשי משרדו כדי להביא מזור ופתרון למגפת הקורונה", אמר נתניהו בטקס. "נביא לכאן מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. אנחנו כאן ביום חג גדול למדינת ישראל, אנחנו רואים את הסוף. צריך עדיין לשמור על הכללים, על המסכות, על הידיים, על המרחק, אבל הסוף נראה לעין. מה שחשוב לי שאזרחי ישראל יתחסנו".

ראש הממשלה הוסיף: "אני מאמין בחיסון הזה. אני מצפה שהוא יקבל את האישורים המתאימים בימים הקרובים ביותר ואני רוצה שאזרחי ישראל יתחסנו, וכדי לעשות זאת אני רוצה לשמש להם דוגמה, ואני מתכוון להיות הראשון שמתחסן בחיסון הזה במדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "אני בטוח שרבים מכם יעשו גם כן. אנחנו רואים את הסוף בקצה המגפה, זהו יום חג לישראל".

צפו בטקס קבלת החיסון הראשון ודברי ראש הממשלה (צילום: לע"מ)

 

שר הבריאות יולי אדלשטיין דיבר לאחר נתניהו: "עבורנו, המבצע לא מסתיים אלא רק מתחיל, עם כל ההיערכות הלוגיסטית ביחד עם קופות החולים כדי שרוב אזרחי המדינה יוכלו לקבל את החיסון. משימת החיסון היא אחת החשובות ביותר במדינה".

אדלשטיין הוסיף:  "בכוונתי לפקח על מבצע החיסון מקרוב, כדי להבטיח שאזרחי ישראל יוכלו לקבל בתקופה הקרובה חיסונים, ואז באמת נראה סוף למגפה. בינתיים, אני מבקש מכולנו להמשיך להיות זהירים ולשמור על הכללים, אבל זאת כבר תחושה אחרת".

לפי ההסכם שנחתם בין מדינת ישראל וחברת התרופות 'פייזר' לפני כחודש ימים, יגיעו לארץ כשמונה מיליון חיסונים לארבעה מיליון אזרחים, זאת לאור העובדה כי החיסון מחולק לשתי מנות.

בימים הקרובים צפוי לנחות בארץ מטוס של חברת יונייטד, עליו תהיה כמות גדולה של חיסונים. יש אפשרות להעביר כחצי מיליון חיסונים בכל טיסה, בהערכות לוגיסטית מיוחדת, ובאמצעות מקררים מיוחדים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.