lubavitch.com | יום כ"ב כסלו ה׳תשפ״א 08.12.2020

חג חנוכה מאתגר בעידן קורונה: שלוחים הוגים פתרונות יצירתיים

ההנחיות הבריאותיות שהביאה איתה הקורונה הכריחו את שלוחי הרבי לחדש, למצוא רעיונות מגוונים. התוצאה המסתמנת: מספר שיא של משתתפים באירועי החג • מיוחד: שלוחים מספרים על הרעיונות המפתיעים שהנפיקו השנה לראשונה • שיירה לקשישים בדטרויט, משאית לדים בפנסילבניה, דרייב אין בהרטפורד, וערכות לנערי Cteen
חג חנוכה מאתגר בעידן קורונה: שלוחים הוגים פתרונות יצירתיים
החנוכייה המרכזית בפראג (צילום אילוסטרציה, ארכיון COL)

2,215 שנים שחוגגים בשלהי כסלו את נס החנוכה. מעולם אולם, כך נדמה, לא צוין החג כפי שיצויין השנה. כאשר בכל העולם כולו כמעט התכנסויות אסורות. כשהריחוק החברתי הופך לכורח.

שלוחי הרבי ברחבי תבל, שהתרגלו לערוך אירועי ענק בחנוכה, כבר תקופה מגבשים שלל פתרונות יצירתיים בכדי לאפשר גם השנה - ואולי דווקא השנה - להביא את אור ושמחת החג ליהודי קהילותיהם.

"התורה מקדשת את החיים מעל לכל דבר אחר", אומר הרב יהודה קרינסקי, מזכירו של הרבי ויו"ר המרכז לענייני חינוך. "כאשר החגיגות הרגילות של חנוכה בלתי אפשריות, חב"ד תמצא את הפתרונות כדי להביא את האור והשמחה של החג לכל יהודי, תוך שמירה על הבריאות".

הרב יוסי ליפסקר, משלוחי הרבי בבוסטון, הוא מהשלוחים שהחליטו לא לקיים השנה אירועים אישיים בחנוכה. במקום זאת הוא יעביר שידור חי מההדלקה בביתו. "אני לרואה בזה אפשרות למינוף האור", הוא אומר, "פתיחה והזדמנות להגיע ליותר יהודים. כל מתפלל ויהודי בביתו יתחבר ויחד נחגוג כאילו אנחנו ברחבה של בית הכנסת".

רבים משלוחי הרבי, בעיקר בארצות הברית, שיגרו בשבוע האחרון 'ערכות' חנוכה ייעודיות לבתי מקורביהם. אלו כללו חנוכיות, נרות, שוקולדים, סביבונים, מתכון ברוח החג, משחק וחוברת על תוכן החג. גם במסגרת ארגון Cteen - אגף בחדר 302 במרכז לענייני חינוך שיגרו השבוע אלפי חנוכיות לנערים הרשומים בתכנית.

שלוחים לא מעטים מספרים כי השנה יערכו טקסים חגיגיים מצומצמים יותר בכמות. בצפון קרוליינה פרסמו על אירוע מקוון לאנשי הקהילה שיכלול ברכות מידוענים וסיור בשורה של חנוכיות שידלקו בעיר. בדטריוט פרסמו על שיירת רכבים שתסתובב ברחובות ותעביר את הקולות והמראות בשידור חי למאות יהודים בבתים.

"הקשישים הם הנפגעים העיקרים מהמגיפה הזו", אמר הרב שניאור זילברברג, מאנשי הצוות בבית חב"ד בדטרויט, לאתר ליובאוויטש.קום של המרכז לענייני חינוך, "כבר חודשים ארוכים שהם מסוגרים בביתם. אנו רוצים להביא גם להם את אור החג. שיירת הרכבים יכולה להיות הזדמנות מצויינת לשם כך".

השנה, כך מסתבר, הדרישה לחנוכיות רכביות גוברת. היצרנים של החנוכיות הלללו מספרים כי לא הצליחו לעמוד ביעד וכי החנוכיות כולן אזלו.

בהרטפורד שבקונטיקט, יתקיים גם השנה מעמד ההדלקה המסורתי בחנוכייה מקרח. זו תועבר בשידור חי לאנשי הקהילה. הזמר בני פרידמן יופיע לצד החנוכייה. "חנוכה מסמל את התקווה לאור בתוך החושך הזה של המגיפה", אומר השליח הרב יוסף גופין, ממארגני האירוע. השנה הועברה החגיגה לרחבה הגדולה שבשטח העירייה, שם יכולים להתגודד סביב החנוכייה כ-200 מכוניות.

פיתוח נוסף, חדש לשנה זו, לחנוכה, הוא "משאיות לד" שיציגו מכל צדדיהם על גבי מסכים הודעות וקטעי וידאו ברוח החג. המשאיות הללו יכולות לשמש שלוחים שרוצים להסתובב ברחובות עירם ולערוך שורה של הופעות מצומצמות לילדים. "ידענו שאנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה כדי להביא את חנוכה לכל יהודי", סיפר הרב זלמן בלכר מהשלוחים בפנסילבניה, שהשיק את המשאית הזו בעירו.

• הכתבה המלאה הופיעה באנגלית באתר ליובאוויטש.קום של המל"ח

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.