מנדי ברגר | יום כ"א כסלו ה׳תשפ״א 07.12.2020

בית משפחת השלוחים בבירת בולגריה נשרף - בואו לתמוך!

בעיצומה של שבת קודש, תוך כדי שהשליח הראשי מוביל את התפילה בבית הכנסת, פרצו להבות אש אדירות בביתו הפרטי וכילו את כל רכושו עד לפרט האחרון • השליח הרב יוסף סלומון שיחי' יחד עם רעייתו השלוחה מרת תמר שתחי' ועשרה ילדים צעירים, נותרו בחוסר כל • בקריאה מרגשת יוצאים השלוחים הראשיים באירופה ומבקשים מאנ"ש והשלוחים בכל רחבי תבל לפתוח את הכיס ואת הלב ולהתגייס להכניס את הילדים שנותרו ללא בגדים חמים בקור הבולגרי, תחת קורת גג חדשה, לתת בידם את האפשרות להדליק את נרות השבת הקרובה ונרות החנוכה בבית חם ומואר
בית משפחת השלוחים בבירת בולגריה נשרף - בואו לתמוך!

עם צאת השבת הגיעה הידיעה מהעיר סופיה, בירת בולגריה: ביתו הפרטי של רבה הראשי של בולגריה עלה באש! השליח הרב יוסף סלומון שיחי' והשלוחה מרת תמר שתחי' עם עשרה ילדים צעירים, נותרו חשופים לקור הבולגרי הנורא. 

התוועדות חג הגאולה י"ט כסלו התנהלה מתוך אווירה מרוממת, בשבת קודש פרשת וישלח לאחר שהסתיימה התפילה בבית הכנסת השוכן בבנין בית חב"ד המרכזי של סופיה בירת בולגריה, עד שצופרי מכבי האש החרידו את הרחוב הראשי.

להבות אש אדירות ליחכו את קירות וחדרי הבית וכילו את כל תכולתו עד היסוד. בחסדי שמים מרובים לא היו נזקים בנפש, כאשר כולם שהו בבית הכנסת בשעות אלו, אולם לבד מבגדי השבת שהיו לגופם לא נותר ברשותם מאומה. 

גם התמים הצעיר יצחק שיחי', שכולו נרגש לקראת שמחת בר המצווה שעתידה להתרחש בעוד שבועיים בדיוק, גילה לחרדתו בעיניים כלות כיצד הכובע החדש, החליפה ההדורה, התפילין היקרות, וכל שאר הדברים שנרכשו אט אט לקראת היום הגדול הפכו לעפר ואפר.

הרב סולומון ומשפחתו, פעילים בבולגריה כבר עשרים שנה, בשליחות הרבי. הרב יוסף סלומון שגדל והתחנך בראשון לציון ובישיבות חב"ד בארץ ובארה"ב והרבנית תמי סלומון שגדלה והתחנכה בירושלים עיר הקודש לבית משפחת ברגמן המעטירה, ארזו את המטלטלים המועטים כזוג צעיר, ויצאו למדינת בולגריה שזה לא מכבר השתחררה מעול השלטון הקומוניסטי, ומיד החלו לבנות מחדש את חיי הקהילה היהודית במדינה עם היסטוריה יהודית עשירה אך עם מעט מאוד בהווה. 

לאור האסון הנורא, השריפה הגדולה שכילתה את כל רכושם הפרטי, קבוצת ידידים ובני משפחה נרתמו ופתחו קרן סיוע שתעזור למשפחה בעת חירום זו. השלוחים הראשיים בשאר מדינות אירופה, יצאו בקריאה נרגשת לכלל אנ"ש והשלוחים בכל רחבי תבל, להטות שכם ולתת ככל יכולתם, כך שאת נרות החנוכה ואת נרות השבת הקרובה הם יוכלו להדליק שוב תחת קורת גג, בבית חם ומואר.

לתרומה מיידית ומאובטחת –לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.