מנדי ברגר | יום כ"א כסלו ה׳תשפ״א 07.12.2020

וישב-חנוכה: לטפס בהר בלי לעצור, כמו בנרות חנוכה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה נפלאה לפרשת וישב ולחג החנוכה, מ"לקוטי שיחות" חלק י', בה הרבי מבאר מתוך המשמעות הרוחנית לעלייתו של יהודה "עולה תמנתה", על העלייה הנדרשת בהר ה', מבלי לעצור או לסגת במעלה ההר, וההקבלה לנרות חנוכה, המייצגים עלייה רוחנית עקבית ומתמדת
וישב-חנוכה: לטפס בהר בלי לעצור, כמו בנרות חנוכה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה נפלאה לפרשת וישב ולחג החנוכה, מ"לקוטי שיחות" חלק י', בה הרבי מבאר מתוך המשמעות הרוחנית לעלייתו של יהודה "עולה תמנתה", על העלייה הנדרשת בהר ה', מבלי לעצור או לסגת במעלה ההר, וההקבלה לנרות חנוכה, המייצגים עלייה רוחנית עקבית ומתמדת.

שלוש התמיהות על ביאור רש"י במשמעות הכתוב "עולה תמנתה"  - שהייתה בשיפוע ההר * שלושת הביאורים בחז"ל ל"עולה תמנתה", והבחירה התמוהה לכאורה של רש"י * התמיהה המחודשת: מדוע הכתוב מציין כיצד יהודה הגיע לתמנה? * ההבדל במהותי בין תיאורי הכתוב כ"שלישי המדבר", ובין אמירתו של "מגיד" * האם ניתן להסביר בפשט הכתב שהיו שתי ערים בשם תמנה? * מהי הדרך הנכונה לציין את מקום העיר? * היתרונות והחסרונות בבניית עיר בתחתית ההר ובראש ההר.

באמצע הטיפוס בהר אי אפשר לעצור, אם עוצרים – נסוגים * נדרשת עליה רוחנית מתמדת, כדי לשלול נסיגה * ההידור בהדלקת נרות החנוכה מייצגות עלייה מתמדת, מבלי להסתפק בעלייה הקודמת * הטיפוס הרוחני שמביא אל היעד הגאולתי * מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד * לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.