מנדי ברגר | יום כ"א כסלו ה׳תשפ״א 07.12.2020

במעמד סגן שר החינוך: הנחת אבן הפינה היסטורית בעמנואל

התרגשות אחזה הבוקר את היישוב עמנואל שבשומרון, רחוב הגישה אל אתר הבניה נחסם, ושלטים ססגוניים ובלונים עיטרו את רחבת הכניסה • לראשונה מאז הקמת התלמוד תורה ולאחר שנים רבות של לימודים במבנים ארעיים ובקראוונים • במאמצים מרובים בראשות רב הקהילה הרב חיים קיז'נר, ומנהל התלמוד תורה הרב לוי כהן בליווי הנהלת רשת אהלי יוסף יצחק, באה לקיצה התמודדות ארוכה עם אתגרי בירוקרטיה רבים, ופרוייקט הבניה הגדול לבניין מפואר של קבע לתלמוד תורה יצא היום לדרך
במעמד סגן שר החינוך: הנחת אבן הפינה היסטורית בעמנואל

התרגשות אחזה הבוקר את היישוב עמנואל שבשומרון, רחוב הגישה אל אתר הבניה נחסם, ושלטים ססגוניים ובלונים עיטרו את רחבת הכניסה. 

לראשונה מאז הקמת התלמוד תורה ולאחר שנים רבות של לימודים במבנים ארעיים ובקראוונים. במאמצים מרובים בראשות רב הקהילה הרב חיים קיז'נר, ומנהל התלמוד תורה הרב לוי כהן בליווי הנהלת רשת אהלי יוסף יצחק, באה לקיצה התמודדות ארוכה עם אתגרי בירוקרטיה רבים, ופרוייקט הבניה הגדול לבניין מפואר של קבע לתלמוד תורה יצא היום לדרך.

בשעות הבוקר יצקו היום מוסדות חינוך חב"ד עמנואל אבן פינה לבניין התלמוד תורה החדש והמפואר שילך ויבנה בשנה הקרובה בעז"ה. 

במעמד מיוחד וכפי הנחיות משרד הבריאות, התאספו כל תלמידי התלמוד תורה ברחבה מסודרת על הכביש שמול האתר הנבנה ובשורות מסודרות הביטו אל מעבר לכביש אל המעמד המיוחד. את המעמד כיבדו בנוכחותם רבני הקהילה חברי המועצה, אישי ציבור והנהלת רשת אהלי יוסף יצחק.

אורח הכבוד חה"כ וסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש. הרב מנחם מענדל גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד וחבר הנהלת הרשת. הרב חיים קיז'נר רב קהילת חב"ד עמנואל. הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב יו"ר צאגו"ח ורשת אהלי יוסף יצחק בארה"ק. הרב אליהו קריצ'בסקי מנכ"ל רשת אהלי יוסף יצחק בארה"ק. ר' אליהו גפני ראש המועצה.
ר' יוסף דיין מנכ"ל המועצה. הרב יהודה אלחרר שליח הרבי בעמנואל.

את המעמד הנחה בטוב טעם הרב דניאל ולך. את הטקס פתח בהתרגשות המנהל המסור של התלמוד תורה הרב לוי כהן, שסיפר לקהל על החלום המתגשם בבניית בניין של קבע לתלמוד תורה וברך את העוזרים והמסייעים במלאכה בברכה שהמוסד שיקום יהיה מקום של רוח חינוכית חסידית והתקשרות לרבי נשיא המוסד.

לאחר הפתיחה ניגש אל המיקרופון המרא דאתרא ורב הקהילה הרב חיים קיז'נר שבדברים נרגשים עורר את התלמידים והקהל בסגולתו של יום ועל הדרך הארוכה וגודל הזכות והשמחה להניח אבן פינה לבניין התלמוד תורה.

לאחר הדברים הנרגשים של המרא דאתרא הזמין המנחה הרב דניאל ולך את מנכ"ל רשת אהלי יוסף יצחק בארה"ק הרב אליהו קריצ'בסקי לשאת דברי ברכה. הרב קריצ'בסקי פתח בדבר מלכות מענייני דיומא ר"ה לחסידות, וברך את השותפים והמסייעים בדרך הארוכה לפיתוח מוסדות הרשת בכלל ומוסדות חינוך חב"ד בעמנואל בפרט ובראשם חה"כ וסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש וחברי המועצה.

אל המיקרופון הוזמן אורח הכבוד סגן שר החינוך חה"כ הרב מאיר פרוש שברך את התלמידים והקהילה וקרא בקריאה נרגשת כי "כולנו בארץ ישראל חבים לרבי את ההתפתחות של מוסדות החינוך בצורה רחבה כ"כ" ובדבריו הדגיש את שליחותו הציבורית ומחויבותו לפיתוח מוסדות החינוך של הרשת ברחבי ארה"ק כולה. 

לאחר השר נשא דברים הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליח הרבי ורב קהילת חב"ד ברחובות סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד וחבר הנהלת הרשת. שברך את התלמידים וצוות התלמוד תורה בברכה כפולה לכבוד חג הגאולה ולכבוד מעמד הנחת אבן הפינה המרגש לבניין החדש של המוסד.

רגע מרגש במיוחד היה כאשר נאספו נציגי כל הכיתות בתלמוד תורה יחד עם המנהל הרב כהן שי' וחשפו את 'אבן היסוד הרוחני' שתלמידי התלמוד תורה מייסדים איתו את הלך הרוח של המבנה החדש – לוח שיש מרהיב שעליו חרוט באותיות גדולות:

"כ' כסלו - תהא שנת אבן פינה. 
בניין זה מושתת על התקשרות לרבי נשיא דורנו בלימוד תורתו וקיום הוראותיו, השתדלות והוספה בלימוד תורה, הקפדה על תפילות מתוך הסידור, אהבת ישראל וכיבוד החברים בעין טובה, ובתפילה שנזכה לקבלת פני משיח צדקנו בקרוב.
 תלמידי תלמוד תורה 'אור מנחם' חב"ד עמנואל."

רגע השיא של האירוע היה מעמד הנחת אבן הפינה, כאשר נגשו כל האורחים המכובדים אל יסודות הבניין, נטלו אתי חפירה שהוכנו מבעוד מועד וייצקו יחד את יסודות הבניין. בברכת מזל טוב איחלו אחד לשני להיפגש בעזרת ה' תוך שנה בחנוכת הבניין החדש והמפואר של התלמוד תורה. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.