צבי סופר | יום כ' כסלו ה׳תשפ״א 06.12.2020

נקבע תאריך לבחירת הרב בלוד. המועמדים המובילים: חב"דניקים

אחרי 6 שנים ללא רב עיר: העיר יתקיימו ביום ראשון ד’ בשבט • שני המועמדים המובילים לרבני העיר לוד הם שני חסידי חב"ד, רב שכונות שרת-רמט בלוד הרב יצחק מוזגורשוילי ורב שכונת גני יער ושליח חב"ד הרב מאיר ביטון הנתמך ע"י ראש העיר יאיר רביבו. הליך הבחירות נגרר כבר יותר משלוש וחצי שנים
נקבע תאריך לבחירת הרב בלוד. המועמדים המובילים: חב
המועמדים המובילים. מימין: הרב מאיר ביטון, הרב יצחק מוזגורשוילי, על רקע בניין העירייה בלוד

אחרי 6 שנים ללא רב עיר: הוועדה לבחירת רב בעיר לוד קבע כי הבחירות לרבנות העיר יתקיימו ביום ראשון ד’ בשבט בלשכת ראש העיר. על תפקיד מתמודדים לפחות 15 מועמדים. המועד האחרון להגשת המועמדות הוא בי"ט בטבת, כך מתפרסם לראשונה ב'חרדים10'.

המתמודדים המובילים לתפקיד הם שני חסידי חב"ד: רב שכונות שרת-רמט בלוד הרב יצחק מוזגורשוילי ורב שכונת גני יער ושליח חב"ד הרב מאיר ביטון הנתמך ע"י ראש העיר יאיר רביבו. הליך הבחירות נמשך כבר יותר משלוש וחצי שנים.

אחרי 6 שנים ללא רב עיר בלוד – הבחירות מגיעות, סוף סוף, אל קו הגמר:  הוועדה לבחירת רב בעיר לוד קבעה בישיבה שקיימה ביום חמישי האחרון, כי הבחירות לרבנות העיר לוד יתקיימו ביום ראשון ד’ בשבט, בין השעות 16:00 ל-19:00 בחדר הישיבות בלשכת ראש העיר.

על תפקיד הרב הראשי של לוד מתמודדים לפחות 15 מועמדים, כאשר המועד האחרון להגשת המועמדות יהיה ביום ראשון י”ט בטבת.

לפי פרסומים בכלי תקשורת מקומיים, ש”ס עשויה לתמוך במועמד של ראש העיר לרב העיר הרב מאיר ביטון, ובתמורה ש”ס תוביל למינוי של אלי יפרח, תושב שהם – ליו”ר המועצה הדתית בלוד.

הליך הבחירות, הנמשך כבר יותר משלוש וחצי שנים, החל  עוד בימי השר דוד אזולאי ז”ל שכבר חתם על כתב מינוי לחברי הוועדה הבוחרת.

אבל אז, הוגשו בג”צים, ההליך נתקע שוב ושוב, ורק בימים אלו הוא שוחרר  מחדש.

ביום חמישי האחרון התכנסה ישיבת הוועדה לבחירת רב העיר בלוד, במשרד לשירותי דת.

השתתפו בישיבה: הרב זבדיה כהן – יו”ר הוועדה, הרב חזקיהו סאמין – חבר הוועדה, עו”ד יאיר רביבו – חבר הוועדה, הגב’ שירן ג’רבי בוקרה – חברת הוועדה ועו”ד דינה לפידות משקיפה. נעדר הרב יחיאל ברזילי – חבר הוועדה.

יו”ר הוועדה, הרב זבדיה כהן הקריא את סיכום החלטות הוועדה מהישיבה הקודמת ב-3 לספטמבר, וקבל על כך שלקח 3 חודשים לחתום על פרוטוקול “ואח”כ צריך לשלוח מכתבים וכל זה לפנים משורת הדין”.

לדעתו, “אין צורך לשלוח מכתבים ולבקש אישור בתי כנסת, אם בחרנו נציגים הם צריכים להיות מאושרים”.

הוא הציע לחברי הוועדה לאשר את נציגי בתי הכנסת וכבר לקבוע מועד לבחירות.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, הסכים איתו. “לאחר 3 חודשים שבהם אולי יכולנו לעשות את התהליך ולשלוח מכתבים, בתום 3 חודשים זה אבוד. הואיל וכל 6 בתי הכנסת הם מייצגים ואושררו בישיבה הקודמת. ואני בדקתי באופן אישי שששת הנציגים חיים, גרים בלוד, ועדיין מתפללים באותו בית כנסת. אין שינוי מהותי והואיל ולא קיבלנו אף פניה מבתי הכנסת לשנות אני מקבל את המלצת יו”ר הוועדה”.

רביבו הוסיף: “אנו גם רואים איך התהליכים מתקדמים ואיזה עומס יש פה על המחלקה המשפטית ולכן אסור לסרבל את התהליך. העיר לוד כבר 6 שנים ללא רב עיר, אין מענה להנהגת הדת בעיר”, ולכן, בקשתו היא שלאחר שאושרו 12 נציגי המועצה החדשים פלוס 6 נציגי השר, “בחירתם בתוקף” ואין אפשרות להתחיל כעת תהליך נוסף באשר לנציגי בתי הכנסת.

הרב חזקיהו סאמין הסכים עם הדעה המייתרת את הצורך בפניה לבתי הכנסת, גם “בגלל התקופה בה אנו נמצאים – תקופת הקורונה”, בה “בתי הכנסת חלקם סגורים ואלו שכבר פועלים אין בהם יותר מ-10 מתפללים וכן לא ניתן לעשות שום תהליך עם בתי הכנסת לא ניתן לראות מספר מתפללים ואני מניח ששום שינוי לא חל בתקופה הזו”. לכן, התהליך הקודם נותן את תמונת המצב הטובה ביותר, גם לדעתו.

גם הגב’ שירן ג’רבי בוקרה הסכימה עם המלצת היו”ר. “לאחר תקופה כל כך ארוכה אנו חייבים לקדם את התהליך הזה”. לדבריה, המצב בעיר “לא טוב”, העיר 6 שנים ללא רב עיר, ומה גם שלא קרה שום שינוי מהותי בתקופה זו בנציגי בתי הכנסת”.

ראש העיר הוסיף כי כדי להשלים את התמונה “הוספנו נציג ליטאי תחת נציגי השר בהסכמה על מנת שייצג את שכונת גני איילון” – אחיסמך, שהרי מדובר בשכונה שהתאכלסה רק בתקופה האחרונה.

נציגת המחלקה המשפטית ביקשה להתייעץ עם גורמים בלשכה המשפטית, ושבה עם החלטה לפיה “זו לא דרך המלך” אך היא מאשרת אותה. “המלצה חמה שלנו כן לשלוח מכתב גם אם יינתן זמן קצר לתגובה. ככל שמישהו יתקוף את ההחלטה הזו יהיה לנו יותר קל להגן עליה. מצד שני, אני לא יכולה לומר שזה בלתי סביר ולכן משאירה את ההחלטה בידכם”.

יו”ר הוועדה הקשיב לדבריה, אך טען כי “יש לנו עקרון חשוב בניהול ועדות מסוג זה הנקרא עקרון המידתיות”. כלומר, “כשאנו מסתכלים על הנזק שיגרם לציבור הכללי בעיר לוד, הממתין כ-5 שנים למינוי רב עיר, אם נמשיך את העיכובים עקב מכתבים נוספים ומיותרים לנציגי בתי כנסת”.

לדבריו, “ההחלטה על שליחת המכתבים ניתנה בישיבה קודמת אך זה היה רק לפנים משורת הדין”. לדעתו, התועלת בזה “היא מועטה מול הנזק הרב שיגרם לתושבי העיר ולכן במקרה הזה עלינו לקבל החלטה ולתאם מועד לבחירת רב עיר מידי”.

היועצת המשפטית הודיעה ש”כיוון שלא קיבלתי רישום פלילי אודות נציג השר החדש”, הרי שהיא מאשרת את ההחלטה לקבוע מועד לבחירות.

החלטת הוועדה ניתנה: “לתאם מועד לבחירות רב עיר בעיר לוד”, החברים הצביעו פה אחד.

יו”ר הוועדה הציע תאריך: יום ראשון, ד’ בשבט התשפ”א, 17 לינואר 2021, בין השעות 16:00-19:– בחדר הישיבות בלשכת ראש העיר, רח’ דוד המלך 2, לוד.

הצבעה על כך נעשתה והוסכם פה אחד.

בנוסף, ישלח מרכז הוועדה הודעה למועצת הרבנות הראשית לישראל וכן לשר, ויידע אותם על המועד והמקום לבחירת הרב. במקביל, תדאג הלשכה המשפטית לפרסם הודעה ברשומות.

כל החלטה שונה מכל האמור לעיל, או נוספת לה, אם תידרש כדי לאפשר את הליך ההצבעה “בנסיבות הקורונה” יתקבלו בהצבעה ברוב של חברי הוועדה.

כינוס נוסף של ועדת הבחירות ייערך (בהתאם לסעיף 15 (ב) לתקנות) ביום ראשון כ”ו בטבת תשפ”א (10 בינואר 2021) כדי לאשר את המועמדים לבחירה.

להלן שמות חברי הגוף הבוחר:

1. נציג העיריה – טטרו סימה

2. נציג העיריה – מזיג לבנת

3. נציג העיריה – כהן חן

4. נציג העיריה – סיני חלי רחל

5. נציג העיריה – עובד רם

6. נציג העיריה – הרוש יוסף חיים

7. נציג העיריה – לנגפלד עמיחי

8. נציג העיריה – וייצמן אביגדור

9. נציג העיריה – דלאל איילת

10. נציג העיריה – גלפרין חן

11. נציג העיריה – כהן מיכאל

12. נציג העיריה – ספיר דורון

13. נציג בתי כנסת – יוסף ברדוגו

14. נציג בתי כנסת - רועי אוסטין

15. נציג בתי כנסת – ארי קדם

16. נציג בתי כנסת – מסגנאו תמייט

17. נציג בתי כנסת – דודי אברמוביץ

18. נציג בתי כנסת – יוחנן מיכאלי

19. נציג בתי כנסת – אליהו מירילשוילי

20. נציג השר – יעקב גלויברמן

21. נציג השר – אלחנן מתיתיהו טוקר

22. נציג השר – שקמה אטדגי

23. נציג השר – מיכל בן ישי

24. נציג השר – ללואיזה זקסונסקי

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.