צבי סופר | יום י"ח כסלו ה׳תשפ״א 04.12.2020

פרוכטמן ובלשניקוב מגישים: "כאייל תערוג" • ניגון בעל התניא

לכבוד חג הגאולה י"ט בכסלו, חברו יחדיו הרב דובער בלשניקוב והזמר החסידי ר' אהרן פרוכטמן לבצע את אחד מעשרת ניגוניו של אדמו"ר הזקן - בעל התניא והשו"ע - "כאייל תערוג" (ניגון ב' בספר הניגונים)
לכבוד חג הגאולה י"ט בכסלו, חברו יחדיו הרב דובער בלשניקוב והזמר החסידי ר' אהרן פרוכטמן לבצע את אחד מעשרת ניגוניו של אדמו"ר הזקן - בעל התניא והשו"ע - "כאייל תערוג" (ניגון ב' בספר הניגונים), בהפקה מוזיקאלית מבית "סינטי מיוזיק" - עדי נתנאלי.

את הניגון "כאיל תערוג" שמע החסיד הרב שמואל גרונם אסתרמן מזקן מופלג שהיה בקבוצת המנגנים אצל אדמו"ר הזקן, שהסביר ש"כאיל תערוג" - הוא ענין "רצוא", משיכת הנפש לאלוקות. "והיו לטוטפות" - הוא ענין "השוב", המשכת האלוקות למטה בקיום התורה והמצוות. ניגון זה היה אדמו"ר הזקן מנגן לפרקים קרובים, בדביקות גדולה.

אותו זקן היה עיוור בנערותו ואביו הביאו לאדמו"ר הזקן שירפאהו. פתח אדמו"ר הזקן את ספר הזוהר וציווה לילד לקרוא מתוכו. בתחילה ראה הילד רק אותיות מטושטשות ואז גער בו אדמו"ר הזקן "קרא בקול רם!" ונפקחו עיניו והתחיל לקרוא כאחד האדם. אביו השאיר את ילדו בליאזנא אצל אדמו"ר הזקן ולאחר שהתגלה הילד כבעל כשרון בשירה וזמרה הצטרף לקבוצת המנגנים של אדמו"ר הזקן.
 
עיבוד והפקה מוזיקאלית: עדי נתנאלי | שירה: אהרון פרוכטמן ודובער בלשניקוב | עיבוד קולי: פסח באגד | גרפיקה: אודיה נוסבאום | יח"צ: מענדי קורנט.
 
מוזמנים להאזין לניגון הקדוש ולהתחבר עם בעל הגאולה - אדמו"ר הזקן. להאזנה:
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.