צבי סופר | יום י"ח כסלו ה׳תשפ״א 04.12.2020

רכוש אמיתי זו השליחות האלוקית • הרב יוחנן בוטמן

"אל תיתן את דעתך להמולה של עולם הזה שסביבך, תראה להקפיד על העיקר, לייקר כל רגע" • שליח הרבי בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, עם טור אישי לקראת שבת פרשת וישלח וחג הגאולה י"ט בכסלו

צפו בוידאו:

 

פעם הרבי המלמד בחיידר פגש את תלמידו לאחר עשרות שנים שלא נפגשו. המלמד חיבק את תלמידו בהתרגשות רבה ושאל אותו לשלומו.

"ב"ה יש לי עסקים גדולים". "יופי ומה עוד?" שאל הרבי בסקרנות. "אני מעסיק ונותן פרנסה לאלף משפחות!" "מצוין, אבל במה אתה מתעסק? שאלתי".

"זו חברה ענקית שסוחרת עם כל העולם".

"יפה מאוד, אבל לא הבנתי במה אתה אישית עסוק? אני מתכוון על אותם דברים שהעסיקו אותך בחיידר בלימוד גמרא, האם גם כיום אתה מצליח לשמור על קביעות עיתים לתורה, לצד העסק הגדול שלך?

*

יעקב אבינו חוזר הביתה אחרי עשרים ושתיים שנה, כשהגיע לשם הוא בא בידיים ריקות, מסיבות שונות, אבל במהלך השנים התעשר וכעת חוזר לאביו עם רכוש עצום. הוא מבקש להתפייס עם אחיו עשיו שזומם להרוג אותו, ואומר לו, דע לך אמנם צברתי הון רב, אבל הרכוש העיקרי שלי לא מתבטא בזה כלל. ההון שלי זו המשפחה, זה ההישגים שלי בתורה, בקיום מצוות והדביקות שלי לבורא. מעבר לכך הכל הבל הבלים. כל הצאן המקנה הרב טפל לגמרי לדבר האמיתי שלי. לעשות נחת רוח לאבא, שאני ממשיך בדרכו.

בסיפור הדברים כמו תמיד, אין הדברים מופנים רק בין יעקב לעשיו, ישנה כאן אמירה לדורות ממי שהתמודד הכי קשה בניכר, והקים משפחה לתפארת, הלוא הוא יעקב אבינו הנבחר שבאבות.

הוא אומר לנו: אתה צאצא שלי, בך זורם הדם שלי, אל תיתן את דעתך להמולה של עולם הזה שסביבך, תראה להקפיד על העיקר, לייקר כל רגע, להתחזק במצוות של בין אדם למקום, ובין אדם לחברו ולמשפחתו.

*

אדמו"ר הזקן שחג הגאולה שלו חל בשבת הקרובה י"ט בכסליו, התארח פעם אצל תלמיד עשיר מופלג. אותו תלמיד חשש מהביקורת של רבו שהוא גר בבית מודרני ויוקרתי, שאינו תואם את הצניעות שמלמדת תורת החסידות, נענה ואמר: "רבי, האמינו לי אני עושה בבית הזה שליחות גדולה. הרי כאן מתקיימים אסיפות חשובות של פרנסי הקהילה שמנהלים את העיר. כשהם רואים את הרחבות והעושר הם רוחשים לי כבוד, ואז למעני, הם משתדלים יותר לטובת היהודים". נהנה הרבי לשמוע זאת.

בחיים שלנו אנו צריכים תמיד לשים דגש על העיקר.  הטפל הוא משני שאמור רק לשרת, ואת העיקר אנו לא דוחים לעולם.

שבת שלום

הרב יוחנן בוטמן

בית חב"ד חדרה

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.