צבי סופר | יום י"ח כסלו ה׳תשפ״א 04.12.2020

מאיפה שהכל התחיל: ספר תורה 'המופתי' חזר לקראון הייטס

לאחר שספר התורה לאחדות הסתובב בקהילות חרדיות רבות באיזור ניו יורק, חוזר ספר התורה ההיסטורי לתחנה ממנה הכל התחיל – בקראון הייטס, שם רבנים ומנהיגי הקהילה השתתפו בכתיבת אותיות • ביום ראשון הקרוב ייערך מעמד ה'סיום' החגיגי
מאיפה שהכל התחיל: ספר תורה 'המופתי' חזר לקראון הייטס
צילום: חיים טויטו

לאחר שספר התורה אחדות הסתובב בקהילות חרדיות רבות באיזור ניו יורק, חוזר ספר התורה ההיסטורי לתחנה ממנה הכל התחיל – בקראון הייטס, שם רבנים ומנהיגי הקהילה השתתפו בכתיבת אותיות.

בשבועות האחרונים ספר התורה ביקר בקהילות חרדיות רבות, ורבנים וראשי קהילה בולטים ובהם גם אדמו"רים ידועים, הצטרפו לכתיבת אותיות בספר התורה.

השתתפות רחבה זו מכונה ע"י רבים כ"מאמץ היסטורי" לאחדות חסרת תקדים שהביאה לכלל הציבור החרדי באמריקה באמצעות כתיבת אותיות בספר התורה.

השתתפו בכתיבת אותיות: האדמו"ר מסאטמר, האדמו"ר מבובוב, רבנים ראשי ישיבות וראשי קהילות.

באירוע שנערך אמש (רביעי) בקראון הייטס, הצטרפו רבני קראון הייטס, אישים מהקהילה וראשי ישיבות יחד עם הסופר הרב משה קליין, שיבחו את העשייה וציינו את האחדות הגדולה.

הרב יוסף ברוין חבר בית הדין של קראון הייטס אמר כי ספר תורה אחדות מזכיר את הפירוש על כך שמשה רבינו כתב את סיום התורה בדמעות. "ספר תורה זה נכתב גם בדמעות", אמר הרב ברוין. "כלל ישראל הכניס דמעותיו לספר תורה זה שהחל בשיא המגיפה, כדרך להביא לריפוי כלל ישראל".

"לפני 40 שנה דיבר הרבי על הכנת ספר תורה לכלל ישראל, היום אנו רואים כיצד כלל ישראל התאחד סביב ספר תורה זה ואיתו נלך לקראת משיח צדקינו ודמעות כלל ישראל יהפכו לדמעות שמחה", אמר.

נכחו במעמד חברי בית הדין של קראון הייטס, הרב אברהם אזדבה והרב יוסף ברוין. כמו כן השתתפו הדיין הרב שלמה סגל, הרב שלום בער שוחט, והרב שרגא הומניק, וכן ראשי מוסדות בקראון הייטס.

הרב יוסף ברוין חבר הבד"צ בקראון הייטס נושא דברים במעמד. וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.