שלמה מן | יום י"ז כסלו ה׳תשפ״א 03.12.2020

שר הכלכלה של בחריין הצהיר: לא נסמן מוצרים מיהודה ושומרון

שר התיירות, התעשייה והמסחר של בחריין במפרץ הפרסי נועד עם צמרת המערכת המדינית בישראל והצהיר: פתחנו דף חדש עם ישראל • "איננו מתכוונים להטיל הגבלות או להיכנס לשאלות פוליטיות פנימיות. סחורה היא סחורה"
שר הכלכלה של בחריין הצהיר: לא נסמן מוצרים מיהודה ושומרון
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

שר התיירות, התעשייה והמסחר של בחריין זאיד אל-זיאני, סיים הערב (חמישי) את ביקורו בישראל, במהלכו נועד בין היתר עם המערכת המדינית בישראל והצהיר כי ארצו לא תסמן מוצרים מיהודה ושומרון.

לדבריו, יש כוונה ליבא לבחריין תוצרת ישראל, אך בארצו אין שום רצון להיכנס להגדרות וגם תוצרת שמגיעה מיהודה ושומרון, בשטחים שאינם מוגדרים הרשות הפלסטינית, תסומן כישראלית.

"אנחנו, מבחינתנו, מעוניינים בקשר עם כל חברה ישראלית. איננו מתכוונים להטיל הגבלות או להיכנס לשאלות פוליטיות פנימיות. סחורה היא סחורה ואנחנו פתחנו דף חדש וחלק ביחסים מול ישראל", אמר השר החרייני.

הוא הזמין ישראלים לעבור לבחריין ואמר כי יתקבלו במדינה בזרועות פתוחות כדיירי קבע, כמו הרבה אזרחים זרים שגרים בבחריין. “אנחנו חברה מאוד סובלנית וקוסמופוליטית. יתייחסו לישראלים כמו לכל אחד אחר בעולם”.

בביקורו בישראל התמקד אל זיאני בקידום האפשרות לתיירות ישראלית לבחריין ואף ציין בפני הבכירים המדיניים איתם נפגש, כי חרף חיסול מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, ישראלים שיגיעו לארצו יכולים להרגיש מוגנים ובטוחים.

"יש לנו שירותי ביטחון מצויינים”, הוסיף א-זיאני. "אם תהיה סכנה של פיגוע איראני, זה יהיה איום נגד בחריין עוד לפני שזה איום על תיירים ישראלים בבחריין. אם ישראל תרצה שיהיו יותר אמצעי ביטחון עבור תיירים ישראלים אפשר יהיה לסדר זאת, אבל אני לא חושב שזה נחוץ”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.