מנדי ברגר | יום י"ז כסלו ה׳תשפ״א 03.12.2020

משקל או מעוף: תלוי איך נשתמש בכנפיים | הרב רסקין

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה • "סטודנט מצטיין, עם סדר יום עמוס מאוד באוניברסיטה, פגש את הרבי מליובאוויטש. הרבי עודד אותו, והוסיף: אתה צריך להשפיע על החברים שלך, הסטודנטים באוניברסיטה, שבנוסף ללימודים האקדמיים, ילמדו גם כן דברים רוחניים. הסטודנט האזין בקשב רב, ואמר: "רבי, הלוואי והיה לי זמן. סדר היום שלי כל כך עמוס, אני לא רואה איך אוכל להוסיף עוד משהו".
משקל או מעוף: תלוי איך נשתמש בכנפיים | הרב רסקין

סטודנט מצטיין, עם סדר יום עמוס מאוד באוניברסיטה, פגש את הרבי מליובאוויטש. הרבי עודד אותו, והוסיף: אתה צריך להשפיע על החברים שלך, הסטודנטים באוניברסיטה, שבנוסף ללימודים האקדמיים, ילמדו גם כן דברים רוחניים. הסטודנט האזין בקשב רב, ואמר: "רבי, הלוואי והיה לי זמן. סדר היום שלי כל כך עמוס, אני לא רואה איך אוכל להוסיף עוד משהו". לאחר רגע, חשב לעצמו הסטודנט - הרי סדר היום של הרבי הרבה יותר עמוס משלי. "רבי!", שאל הסטודנט, "איך אתה מוצא את הכוח ואת הדחף לעשות את כל הדברים הרוחניים שלך, עם סדר יום כל כך עמוס כמו שלך?"

אמר לו הרבי: לכל אחד מאיתנו יש גוף ונשמה. זה דומה לציפור שיש לה כנפיים. אבל תאר לך, שהציפור לא יודעת שעם הכנפיים האלה היא יכולה לעוף. מה תחשוב הציפור? שהכנפיים רק מוסיפות משקל ומכבידות על הגוף שלה. אבל ברגע שהיא תתחיל להניע את הכנפיים, היא תעוף ותוכל לעלות למעלה, למקומות הכי גבוהים. לכל אחד מאיתנו יש כנפיים - זו הנשמה שבתוכנו. ברגע שאנחנו נלמד להכיר את הנשמה שבתוכנו, נוכל לעלות גבוה ככל שרק נרצה.

חברים יקרים, השבת אנחנו מציינים את י"ט כסלו - ראש השנה לחסידות. החסידות נותנת לנו כלים להכיר את הנפשות שיש בתוכנו - את הנפש הבהמית והנפש האלוקית, ואת המלחמה התמידית שיש ביניהן. היא מעניקה לנו את כל הכלים לנצח כל רגע מחדש. ברגע שנכיר את הכוחות האדירים שיש לנו, נוכל להגיע למקומות הכי הכי גבוהים.

בפתח השנה החסידית החדשה, אמליץ לכל אחד ואחת -  קבלו על עצמכם ללמוד באופן קבוע שיעור בחסידות. אם אתם גרים כאן בהונגריה, אשמח שתצרו איתי קשר ונמצא את הפלטפורמה והזמן המתאים ללימוד יחד. שאר החברים היקרים מרחבי העולם, אתם מוזמנים ליצור קשר עם שליחי חב"ד באזורכם ולתאם שיעור חסידות יחד. מאוד מומלץ! זה מעניק לנו את הכלים להתרומם, להכיר את הנשמה שבתוכנו, ולהגיע למקומות הכי גבוהים. אשמח אם תוכלו באופן אישי לשלוח לי הודעה על לימוד החסידות שלקחתם על עצמכם. עם "כנפיים" כאלה - גם השמים הם לא הגבול!

שנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות, חג שמח!
שבת שלום,
הרב שמואל רסקין
בית חב"ד קרן אור בודפשט

צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.