שלמה מן | יום כ"ד כסלו ה׳תשפ״א 10.12.2020

מעבר לכל דמיון: בארגון 'בת מלך' מסכמים שמונה חודשי קורונה

תכנית בת מצווה, קורסים חוויתיים, שבתות ביתיות, תחרות כישרונות וכמובן מפגשים זומיים - אלו רק חלק קטן מפעולות ארגון 'בת מלך' שע"י 'ארגון נוער חב"ד' • תקופת הקורונה שסחררה את העולם וגמרה לגל של פיטורין וסגירות לא הצליחה לשבש את פעילות 'בת מלך', שרק התגברה • אחרי חצי שנה, COL סוקר את הפעילויות העיקריות
מעבר לכל דמיון: בארגון 'בת מלך' מסכמים שמונה חודשי קורונה
חלק מהמודעות של הארגון בחודשים האחרונים

"הקורונה לא תעצור אותנו" - זה היה המוטו שליווה, ולמעשה עודנו מלווה, את ארגון 'בת מלך' שתחת 'ארגון נוער חב"ד' בתקופה האחרונה.

חרף הסגרים, ההגבלות והקשיים השונים - המשיך הארגון להתנהל בכל הכוח ואף שבר שיאים חדשים של פעילות.

בשל המצב, ולבקשת הורי החניכות, הושקעו בארגון לקראת החורף משאבים לפיתוח פעילויות המתאימות במיוחד להגבלות התקופה. כך לדוגמה החניכות נפגשות על בסיס קבוע בתכניות זום המאוחדות בו זמנית אלפי חניכות מהארץ והעולם.

נוסף על כך קיבלו החניכות בכל הארץ ערכות אישיות שהכילו בתוכן שלל מתנות.

"אם בכל שנה סניפי 'בת מלך' פועלים ברחבי הארץ והעולם במרץ באופן מעורר התפעלות, הרי שבתקופת זו של הגבלות וסגרים וחוסר אפשרות לערוך מפגשים פנים מול פנים זוכות החניכות להפתעות מגוונות שלא היו מעולם במסגרת הארגון", אומרת אחד המארגנות ל-COL.

תכנית מרכזית שמפעיל הארגון בתקופת הקורונה - זו תכנית 'בת מצווה' המיועדת לחניכות החוגגות השנה את יום הולדתן ה-12.

התכנית מעמיקה עם נערות הבת מצווה בחשיבות היהודית שיש לגיל זה, כאשר הכל נעשה באופן חוויתי ותוך מסע מרתק אחר "אימהות האומה". התכנית מוגשת בשילוב קלסרים גדושי תוכן וחומרים ליצירות אומנות לשימוש במהלך המפגשים.

עוד תכנית מעניינת שהתקיימה בתקופה האחרונה זו תכנית 'מוכ(ח)שרת' המיועדת לחניכות הלומדות בכיתות ח'. מטרת התכנית להכשיר את החניכות להדריך את ילדי ישראל מתוך תחושת שליחות, ולהעניק להן כלים מקצועיים ומעשיים להתמודדות עם מצבים שונים. 

גם 'שבת מלך' המיתולוגית, שכבר קנתה לה שם בקרב הבנות, התקיימה בתקופת הקורונה, רק במתכונת ייחודית. זו נערכה, חרף כל ההגבלות, באופן מושקע, ובעיקר באמצעות שידורים חיים. לבנות המשתתפות התקיימו תכניות בחמישי ובמוצאי שבת וכן שוגרו ערכות יפהפיות.

במסגרת תכניות החורף של בת מלך התקיימו אף קורסים מקצועיים המשלבים תוכן ועומק חסידי ומועברים מידי שבוע לסירוגין. שבוע לחניכות מהשכבה הצעירה ושבוע לחניכות מהשכבה הבוגרת.

כמו כן בארגון 'בת מלך' מנהלים קשר רציף עם ההורים באמצעות עשרות קבוצות ווטסאפ המיועדות לכל עיר ועיר.

בהנהלת הארגון מבקשים להודות לרכזת פעילות ותוכן: חיה פקשר, לרכזות השטח: מלי הלפרין וחני בטקין ולמזכירת הארגון: מירי סגל - על ההשקעה הרבה, על החשיבה מחוץ לקופסה, על הכישרונות שהפגינו ועל רוח השליחות שפיעמה בהן.

הנה הצצה לפעילות העניפה בתקופת הקורונה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.