שלמה מן | יום ט"ו כסלו ה׳תשפ״א 01.12.2020

הרוח החיה בקהילת אנ"ש שיקגו: נפטרה מרת רייזה קוסופסקי ע"ה

ברוך דיין האמת: מרת רייזה קוסופסקי ע"ה, ממייסדות קהילת חב"ד בשיקגו, נפטרה הבוקר (שלישי), בגיל 88 • הקדישה את חייה לעזרה לאחרים. אחד משלוחי הרבי בעיר אומר בעקבות פטירתה כי לא היה אירוע חב"די אחד בעיר שלא הייתה מעורב בארגונו • הותירה דור ישרים מבורך, משפחה עניפה של שלוחים וחסידים. יהי זכרה ברוך
הרוח החיה בקהילת אנ
ברוך דיין האמת

מרת רייזה קוסופסקי ע"ה, ממייסדות קהילת חב"ד בשיקגו, נפטרה הבוקר (שלישי), והיא בת 88.

המנוחה ע"ה הצטרפה לארגון 'נשי חב"ד' כבר עם הקמתו בשנות היו"ד והייתה מן הפעילות והנמרצות. בעת ששליח הרבי בשיקגו הרב דניאל מוסקוביץ הגיע לעיר, עזרה קוסופסקי ובעלה בכל הדרוש לו.

במהלך השנים זכתה לקירובים רבים מהרבי.

הקדישה את חייה לעזרה לאחרים. אחד משלוחי הרבי בעיר אומר בעקבות פטירתה כי לא היה אירוע חב"די אחד בעיר שלא הייתה מעורב בארגונו.

אחת מבנותיה פגשה פעם צעירה בבית הכנסת בשיקגו. זו סיפרה כי הוריה היגרו לעיר ממזרח אירופה ואימא מוצאת את עצמה בהריון כאשר היא ללא עוגן כלכלי ומתכננת להפסיקו. גברת קוסופסקי תמכה בה והרעיפה עליה תמיכה שגרמה לא להמשיך בהריון. התינוק גדל והקים משפחה יהודית לתפארת.

בתחילת שנות הלמ"ד, כאשר הגיע גל העולים הראשון ממדינות ברית המועצות, סייעה המנוחה ע"ה, בהוראת הרבי, למצוא בעבורם דירות ועבודות. פתחה גם בית ספר במיוחד בעבור הילדים.

זכתה להקים משפחה גדולה, ילדים, נכדים ונינים, חסידים שרבים מהם פועלים בשליחות הרבי ברחבי תבל.

ילדיה - מינה גורדון ממלבורן, נחמה פרוס ממצטוצס, הרב נוח ממצטוצס, הרב חיים ממצטוצס, חני מוצקין מניו יורק, בילה חנין מארגנטינה, הרב ליפמן מקראון הייטס, שרה לביטנסקי מקליפורניה ודבורה באומגרטן מניו ג'רזי.

יהי זכרה ברוך.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נ קוסופסקי
י"ז כסלו ה׳תשפ״א
אחת מבנותיה פגש אחת מבנותיה פגשה פעם צעירה בבית הכנסת בבוסטון, לא בשיקגו. זו סיפרה כי הוריה היגרו לעיר ממזרח אירופה ואימא מוצאת את עצמה בהריון כאשר היא ללא עוגן כלכלי ומתכננת להפסיקו. גברת קוסופסקי תמכה בה והרעיפה עליה תמיכה שגרמה לא להמשיך בהריון. התינוק גדל והאשה מספרת שהיא היא אותה הבת והקים משפחה יהודית דתי לתפארת. ובשביל מרת קוסופסקי היא נולדה והיא בחיים עכשיו!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.