צבי סופר | יום ט"ו כסלו ה׳תשפ״א 01.12.2020

וי.איי.פי, מתחם מפואר: מקווה הטהרה בכפר חב"ד משנה פניו

מאחורי הקלעים של שיפוץ מקווה הטהרה בכפר חב"ד, שנחגג הבוקר (שלישי) במעמד הנחת אבן פינה מרגש במיוחד • COL שוחח הבוקר עם ה'רוח החיה' מאחורי הפרוייקט, שיוסיף בטהרת המשפחה לתושבי הכפר של הרבי • מה יעשו עם בור הטבילה הישן, מה מתוכנן בשיפוץ המסיבי, על חדרי ה'וי.אי.פי' המתוכננים, ואפילו על טקס ה'חינה' לעדות המזרח חשבו שם • וגם: מדוע במשרד הדתות הגדילו את התקציב ברגע האחרון?
וי.איי.פי, מתחם מפואר: מקווה הטהרה בכפר חב
רחבת טקס הנחת אבן הפינה, הבוקר. צילום: יודי ריבקין, COL

במעמד מרגש של אחדות, נערך הבוקר מעמד הנחת אבן פינה לשיפוץ מקווה הטהרה בכפר חב"ד, בהשתתפות נכבדי כפר חב"ד ותושביו, נציגי הוועדים והמועצה, ונציגת משרד הדתות.

המקווה הישן שנבנה לפני עשרות שנים, עבר בשלהי שנות הממ"ים הרחבה למימדים שהוא נמצא כיום, ואילו מתחם הטבילה הישן, שכלל רק כ-60 מ"ר, נסגר ולא היה בשימוש.

על פי התכנית, המתחם כולו על אגפיו צפוי לעבור שיפוץ מהמסד ועד לטפחות, ברוב פאר והדר, בהשקעה גדולה ובסיוע משולב של כלל הגורמים, כולל משרד הדתות.

COL שוחח הבוקר, רגעים לאחר סיום הטקס החגיגי, עם תושבי הכפר שהיו ה'רוח החיה' בפרוייקט, ושמע מהם על מה שהביא למהלך המבורך, שעתיד להרבות טהרה בכפר של הרבי.

העומדים מאחורי היוזמה המבורכת הם: הגב' סימה מיידנצ'יק, הגב' שרי גרצמן, ר' שניאור צ'יק, ור' יוסי אייזנברג.

הפרוייקט החל לפני יותר משנתיים, בעקבות פניות רבות בכפר על מצב המקווה והצורך הדחוף בשיפוצו.

הנה הנתונים: הפרוייקט יכלול שיפוץ ברמה גבוהה מאוד של כל המבנה, לדברי היוזמים 'ברמה בינלאומית', ויכלול חדרי ספא, חדרי הכנה מפוארים, בורות טבילה לפי כל ההידורים כמנהג חב"ד ורבותינו נשיאנו, בשיא הפאר וההדר.

ממראות הנחת אבן הפינה הבוקר. צילום: יודי ריבקין, COL

 

כמו כן, מתוכננים לבנייה בפרוייקט שני חדרי וי.איי.פי מפוארים להזמנה מראש במקרים וצרכים מיוחדים.

"בנוסף", אומרים המארגנים, "המקווה יונגש לצרכים מיוחדים ולמוגבלי תנועה. יהיה בור טבילה למוגבלי תנועה, וחדר מונגש מפואר ומיוחד".

זמן קצר לאחר תום האירוע, ובעוד הגב' שרי גרצמן עסוקה בסידורים שונים הקשורים במקווה לאחר תום הטקס, היא מספרת ל-COL פרטים נוספים על הפרוייקט: "המקווה הישן, בן 60 המ"ר שהיה סגור עד היום, יעבור גם הוא שיפוץ מלא ויהפוך לאגף כלות מיוחד ומפואר, עם גישה שקטה ודיסקרטית. אפילו 'חינה' (טקס מיוחד הנערך לפני החתונה בחלק מעדות המזרח) יהיה אפשר לערוך כאן".

אולם הכלות המפואר יהיה מותאם ע"פ מנהגי הקודש המקובלים אצל בנות ישראל.

הגב' גרצמן מוסיפה פרט חשוב: "האגף שיעבור שיפוץ יסודי ברמה גבוהה, ישמש גם ללימוד והפצת טהרת המשפחה למקורבים".

יש לציין כי מיד לאחר האירוע המרגש, הודיעו במשרד הדתות על הגדלת התמיכה בבניית המקווה. "כפר חב"ד כבירת חב"ד בארץ הקודש, ראוי למקווה טהרה משוכלל ומהודר מהשורה הראשונה", נמסר.

היזמים מספרים עוד כי בעבודות יתחילו באופן מיידי בבניית חדרי הוי.איי.פי. ומתחם הכלות, ובעזרת כלל השותפים עמלים במרץ להשיג את יתרת המימון המלא שעומד על למעלה מ-5 מליון שקלים.

בכפר חב"ד מודים ליוזמים, למועצת שדות דן בראשות מר דוד יפרח, יו"ר המועצה הדתית ר' יוסף קמינצקי, מזכיר המועצה הדתית הרב שלום ביידני, סיו"ר המועצה ר' בנימין ליפשיץ, יו"ר ועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ', יו"ר ועד האגודה ר' נחמן רייכמן, הגב' דבורה איפרמן מנהלת אגף מבני דת במשרד הדתות, ר' אבי רוזן דובר משרד הדתות, הרב עקיבא ויינר מארגון טהרת המשפחה, ולכל מי שתרם וסייע בקידום הפרוייקט.

כיבדו בנוכחותם: המרא דאתרא בכפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, הרב חיים פרוס והרב מאיר רבינוביץ'.

מעצבת האירוע: הגב' חיה יעקובוב. צילום: אהר'לה קרומבי

הפקת האירוע: ר' שלום טוויטו

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ואוו
ט"ז כסלו ה׳תשפ״א
יישר כח גדול!
דבר חשוב ביותר!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.