מנדי ברגר | יום י"ד כסלו ה׳תשפ״א 30.11.2020

בסמוך לשכונת חב"ד בלוד: נחנכה תחנת רכבת חדשה ומפוארת

תחנת רכבת חדשה ומפוארת נחנכה אתמול (א') בטקס היסטורי רב רושם, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ מירי רגב, מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, חברי מועצת העיר ועובדי התחנה • התחנה הישנה והמיתולוגית שהייתה מול שכונת חב"ד, בה ביקר הרבי הריי"צ בעבר, נסגרה והיא תהפוך למתחם בילוי ואף ייבנה בה מוזיאון הרכבת, עם כלל ההיסטוריה שעבר עליה ברבות השנים, כ-100 שנה
בסמוך לשכונת חב
צילום: שבתאי טל CLOUDVIEW. דוברות רכבת-ישראל. דוברות עיריית לוד

תחנת רכבת חדשה ומפוארת נחנכה אתמול (א') בטקס היסטורי רב רושם, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ מירי רגב, מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, חברי מועצת העיר ועובדי התחנה. 

התחנה, שכוללת 4,000 מ"ר של תחנה, חניון ענק עם 750 מקומות חניה בבניין עם 7 קומות שנבנה במיוחד, מתחם חנויות, מסעדות ובתי קפה לצד בניין מרווח של הנהלת רכבת ישראל, ישמש עשרות אלפי נוסעים ביום. היא התחנה הכי גדולה של רכבת ישראל. 

התחנה הישנה והמיתולוגית שהייתה מול שכונת חב"ד, בה ביקר הרבי הריי"צ בעבר, נסגרה והיא תהפוך למתחם בילוי ואף ייבנה בה מוזיאון הרכבת, עם כלל ההיסטוריה שעבר עליה ברבות השנים, כ-100 שנה.

התחנה החדשה נבנתה בסמוך לשכונת חב"ד, כחצי קילומטר מהתחנה הישנה, על רחוב יוספטל, והיא תמשיך לשמש את חברי קהילת חב"ד הוותיקה בעיר, המתפתחת עם השנים. 

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו אמר כי "פעם במאה שנה, חונכים מתחם עם מרכז תחבורה ארצי. אירוע היסטורי בלוד שדוהרת קדימה וחונכת את תחנת הרכבת החדשה בעיר, הגדולה והמפוארת בישראל שמזכירה טרמינל של שדה תעופה! מאז נפתחה תחנת הרכבת בלוד לפני כ-100 שנה בדיוק - בשנת 1920, נחשבה לוד כמוקד תחבורה ארצי בישראל. זהו אחד המהלכים האסטרטגיים החשובים ביותר מאז הקמתה של העיר, המבטא את קפיצת המדרגה המשמעותית של העיר ואת הדהירה שלה קדימה".

רביבו ציין, כי "מדובר בעוגן חזק ומשמעותי לעיר, אשר מחזקת כיום את מעמדה כמרכז תחבורתי מהגדולים והחשובים בישראל. הקמת תחנת הרכבת החדשה מהווה חלק מהמאמצים הערכיים והתשתיתיים שמובילה ממשלת ישראל לחיזוק מעמדה של העיר ומרכזיותה בצומת הרכבות של המדינה. לוד הופכת אטרקטיבית למגורים, מרכז תיירות, עסקים, תעסוקה ותעשייה, וכמרכז תחבורה ותעסוקה ראשי של ישראל, לצד העיר תל אביב".

הוא הודה לשרת התחבורה, מירי רגב ידידת העיר לוד, שפעלה בנחרצות, באמונה ובנחישות לקידום המהלך החשוב, כפי שעשתה ופעלה למען לוד גם בתפקידה הקודם כשרת התרבות והספורט, לשר התחבורה לשעבר ושר האוצר כיום, ישראל כ״ץ הרפורמטור והבולדוזר הגדול בממשלת ישראל, שהתעקש יחד איתו להקים תחנת רכבת גדולה בקנה מידה ארצי. לשר האוצר לשעבר משה כחלון שתקצב כ-250 מליון ₪ להקמת התחנה, וכמובן לרכבת ישראל שמאמינה בלוד, נוסף למבנה המפואר של מטה ההנהלה שהקימה בעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.