שלמה מן | יום י"ד כסלו ה׳תשפ״א 30.11.2020

הייתי גם בחתונה וגם בשבת שבע ברכות של הרבי. זה מה שראיתי

בשנת תשמ"ח, באורח נדיר, התראיין הרב אברהם גודין ז"ל, שהשתתף בחתונתו של הרבי בורשא ולאחר מכן בשבת שבע ברכות בריגה, לתחנת הרדיו 'קול מבשר', וחלק זיכרונות אישיים ממה שראה • חשף: הרבי שלח להזמין במיוחד את ר' נח לולב, מאנ"ש בריגה, שבנו לולב הוא שאסר את הרבי בתרפ"ז • COL מפרסם את ההקלטה המלאה
הייתי גם בחתונה וגם בשבת שבע ברכות של הרבי. זה מה שראיתי
משמאל: הרבי בשנת תרפ"ט. מימין הרב גודין (צילומים: ארכיון COL)

הרב אברהם לייב גודין ז"ל (מזכיר צעירי חב"ד באה"ק, נפטר לפני כעשור) נולד וגדל בריגא, בקהילת אנ"ש המקומית. בחתונתו של הרבי, שהתקיימה היום לפני 92 שנה, בי"ד כסלו תרפ"ט - זכה להשתתף. הרב גורין זכה גם להיות נוכח בשבת השבע ברכות של הרבי, שהתקיימה בריגא.

לפני מעט יותר משלושים שנה, במוצאי שבת פרשת וישלח תשמ"ח, התראיין הרב גודין לתחנת הרדיו 'קול מבשר' וחלק לראשונה זיכרונות מהשבע ברכות של הרבי.

לרגל היום הבהיר, מפרסם COL לראשונה את ההקלטה מאותו ראיון היסטורי.

"הרבי הקודם, הריי"צ נ"ע, היה תושב העיר ריגה שבלטביה", סיפר הרב גודין. "גם הרבי שליט"א היה תושב ריגה, אבל החתונה התקיימה בורשא מפני שרצו לקיים החתונה במקום שיש בו ישיבת 'תומכי תמימים'. בריגה לא הייתה ישיבה ולכן כולם נסעו לורשה".

על חגיגת השבע ברכות סיפר הרב גודין. "בשבת כולם חזרו לריגה. אני זוכר כי בעת השבע ברכות שהתקיימו בי"ט בכסלו, קרא הרבי למזכירו הרב יחזקאל פייגין הי"ד, שכולם מכירים אותו בשם חאטשע פייגין, ואמר לו לשלוח מברק לרוסטוב, לציון של הרבי הרשב זצ"ל והרבי אמר הכתובת למי לשלוח בדיוק.

"הרבי אז אמר ברוסית, אני זוכר זאת היטב, (הרב גודין חוזר על המילים ברוסית): 'הרצון שלו (כנראה של הרבי הרש"ב. המעתיק) מתקיים'. אחר כך הוסיף הרבי כמה מילים באידיש ושכחתי אותם".

הרב גודין הוסיף ותיאר את ההזמנות לחתונה שנשלחו לתושבי ריגא. "היו סתם אנ"ש שקיבלו הזמנה מודפסת רגילה. תמימים קיבלו הזמנה מודפסת שהייתה בעצם צילום מכתב ידו של הרבי והשם היה רק על המטעפה. היה סוג שלישי, שקיבלו יחידים, שכלל צילום של כתב ידו של הרבי אבל החתימה הייתה בכתב מקורי וכן השם למי ההזמנה נשלחת".

הרב גודין הוסיף: "כל הלילה רקדו. באמצע, לפנות בוקר, אמר הרבי נ"ע שגם החתן יכול ללכת לרקוד. 

"בשבת הגיעו לתפילה הרבה מאנ"ש, וביניהם חסידים זקנים. וכיון שהיו הרבה אנשים, בחדר השני ישבו 2 חסידים, אחד מהם ר' נח לולב, אביו של הלולב שאסר את הרבי. סיפרו אז שנח לולב לא רצה להגיע אבל הרבי הזמין אותו שיבוא".

האזינו להקלטה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.