שלמה מן | יום י"א כסלו ה׳תשפ״א 27.11.2020

סדרת סרטונים: פריד, רנד, רזאל, דווידי ואחרים - מלמדים תניא

טובי האמנים מלמדים תניא את בני הנוער, בסרטונים מושקעים ומושכי לב • האמנים מפנים את בני הנוער ללמוד את הלימוד היומי, שאותו הכין הצוות המקצועי של 'צמאה לנוער' • אחרי הלימוד יש להם משחק ידע מקורי המזכה בהשתתפות בהגרלה • "אנחנו מקבלים תגובות מדהימות מהצעירים והוריהם", אומר הרב משה שילת • צפו בסרטונים של פריד, רנד, רזאל ודווידי
סדרת סרטונים: פריד, רנד, רזאל, דווידי ואחרים - מלמדים תניא
מתוך פרסומי 'צמאה לנוער'

איך מביאים עשרת אלפים בני נוער, רובם תלמידי ישיבות תיכוניות ואולפנות, ללימוד חסידות יומי במשך עשרה ימים, כהכנה לחג הגאולה י"ט כסלו? - זה האתגר שנטל על עצמו מיזם 'צמאה לנוער', ובהצלחה מדהימה. 

'צמאה לנוער' הוא מיזם שמתקיים בעשור האחרון במסגרת שבוע החסידות בבנייני האומה, מטעם תורת חב"ד לבני הישיבות. בשנים שעברו היו באים לבנייני האומה מדי יום ביומו אלפי תלמידי ישיבות תיכוניות לאירועי הבנים ותלמידות אולפנות לאירועי הבנות, והשתתפו בתכניות מושקעות של לימוד חסידות, פעילויות חסידיות חווייתיות, ובאירוע המרכזי הגדול. 

"השנה לא יכולנו לקיים את האירועים במתכונת הרגילה, בשל מגבלות הבריאות", מסביר הרב משה שילת, "ולכן הצוות המקצועי של 'צמאה לנוער' שבר את הראש ופיתח מתכונת יצירתית מקורית, שמצליחה להביא אלפים רבים של בני נוער ללימוד חסידות יומי לקראת חג הגאולה". 

התכנית שנבנתה מורכבת מסדרת סרטונים שמגישים האמנים אברהם פריד, שולי רנד, אהרן רזאל, אודי דווידי ואחרים. כל אחד מהם מגיש רעיון קצר מספר התניא, ושולח את בני הנוער אל דפי הלימוד היומי. 

אחרי שבני הנוער לומדים את דפי הלימוד – שאף הם הוכנו במקצועיות ובדרך שמושכת את לב בני הנוער – הם משתתפים במשחק ידע. בכל יום יש משחק שונה, דבר שמספק גיוון ויוצר עניין, ומושך את בני הנוער לביצוע המשימות. בכל יום יש הגרלת פרסים בין המשיבים נכונה, ובסוף המבצע תתקיים הגרלה על פרסי הסיכום. 

"יש לנו למעלה מעשרת אלפים בני נוער שמשתתפים בקביעות בתכנית הלימוד היומית", אומרת הגב' רבקה נוימן, המרכזת את התכנית, "ואנחנו מקבלים תגובות מדהימות מהם ומהוריהם". 

הנה כמה דוגמאות לתגובות: 

כותבת תלמידה: "תודה רבה על המשחק המגניב והמושקע שעשיתם!!!! ובכללי על כל ההשקעה... אתם טובים ברמות! זה ממש משמח ומחזק בתוך התקופה המורכבת. תודה רבה! אתם עושים עבודת קודש מיוחדת כל שנה ובפרט השנה!!!". 

ונער צעיר כותב: רציתי להודות לכם על הלימוד המעניין שאני לומד ממנו המון, ובמיוחד הלימוד של היום, עם מתן צור, שהצלחתי ללמוד נושא מיוחד בדרך קלילה וכל כך יפה". 

ואם לבת כותבת: "היצירתיות שלכם מדהימה השנה! אתמול ישבתי עם הבת שלי אחר הצהריים ועשינו יחד את אתגר צמאה לנוער. היה נהדר ממש". 

בהנהלת 'צמאה לנוער' אומרים שהפעילות לא תסתיים בי"ט כסלו, אלא מייד אחר-כך יופעלו בני הנוער בפעילות להבאת אור החנוכה להמוני ישראל. 


וידאו: אברהם פריד >>


וידאו: אודי דוידי >>

 


 

וידאו: אהרן רזאל >>

 


 

וידאו: שולי רנד >>

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
רוצה להדות.
י"ח כסלו ה׳תשפ״א
׳׳הפצת המעינות זהו הענין הכי כללי בדורנו׳׳ יש׳׳כ לצוות צמאה האלופים ולרב משה שילת העושים לילות כימים למרות ההגבלות וצמצומים שכמה שיותר יהודים יטעמו ויכירו את היהלום היקר הנמצא בכתרו של המלך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.