מנדי ברגר | יום ט' כסלו ה׳תשפ״א 25.11.2020

לראשונה מזה למעלה ממאה שנה: שעון שמש נחנך בירושלים

על חזיתו של בית המכון המדעי טכנולוגי להלכה בכניסה לשכונת בית וגן בירושלים, נקבע השבוע שעון שמש חדיש, שיוצר ונבנה במשך זמן ממושך על-ידי הרה"ג ר' חיים בניש, מחבר הספר "הזמנים בהלכה" שהופיע לאחרונה בהוצאה חדשה, אשר נחשב מומחה בר-סמכא בענינים אלו של זמני היום
לראשונה מזה למעלה ממאה שנה: שעון שמש נחנך בירושלים
הרב חיים בניש בהתקנת שעון השמש על בית המכון המדעי טכנולוגי להלכה בירושלים

על חזיתו של בית המכון המדעי טכנולוגי להלכה בכניסה לשכונת בית וגן בירושלים, נקבע השבוע שעון שמש חדיש, שיוצר ונבנה במשך זמן ממושך על-ידי הרה"ג ר' חיים בניש, מחבר הספר "הזמנים בהלכה" שהופיע לאחרונה בהוצאה חדשה, אשר נחשב מומחה בר-סמכא בענינים אלו של זמני היום.

בירושלים של פעם היה מקובל בעבר להציב שעוני שמש על חזיתם של בתי הכנסת כמו ב'חורבת רבי יהודה החסיד', בית-כנסת 'זהרי חמה', ביה"כ של שכונת שערי חסד ועוד.

נוהג זה נפסק עם הכיבוש הבריטי במלחמת העולם הראשונה. הואיל והבריטים שינו את שעון הזמן המקובל בארצנו, לשעון אזורי שמרכזו בקהיר, ונקרא על-ידי יושבי ירושלים "שעון קהיר", כאשר בכך איבד שעון השמש את האפקטיביות שלו.

לאחרונה פנה הרב בניש אל הנהלת המכון המדעי טכנולוגי להלכה, המשמש ככתובת המרכזית לכל נושאי שילוב ההלכה עם המדע, בהצעה לערוך שעון שמש יחודי משולב, שיתאים גם לשעון הזמן האזורי, ואחרי עמל ויגיעה רבה הצליח אכן להתקין שעון שמש לזמן הנהוג בארצנו.

בקרוב מתעתדים לחנוך את השעון במעמד מיוחד, שבו אמורים הרב בניש ורבני המכון להסביר את עקרונות השעון החדש ונחיצותו בענייני הלכה, כאשר לכולנו כציבור שומרי התורה, האמון על קיום המצוות, אשר תלויות בנושאים הקוסמוגרפיים היום-יומיים, משריש שעון זה מושגים אלו בתודעתנו ונותן לנו תחושה של זמן אמיתי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.