שלמה מן | יום ח' כסלו ה׳תשפ״א 24.11.2020

גבר איראני נעצר והודה: השליך בלוק ענק על חלון משרד השליח

ביום שישי האחרון תועד אדם משליך בלוק לעבר משרדו של הרב הראשי והשליח בעיר אסן שבגרמניה הרב שמואל אהרונוב • משטרת גרמניה עצרה אירני, המוכר למשטרה - שתועד במצלמות האבטחה • החשוד הודה, אך לא ציין מה היה המניע שלו
גבר איראני נעצר והודה: השליך בלוק ענק על חלון משרד השליח
השלכת הבלוק. צילום: מצלמות האבטחה

עיתון 'בילד' בגרמנינ, מהעיתונים הגדולים במדינה, חשף הבוקר (רביעי) כי מאחורי הפגיעה בבית הכנסת של הקהילה היהודית בעיר אסן, שאירעה בשישי האחרון, במהלכה הושלכה אבן לעבר בית הכנסת בעיר – עומד גבר בן 37, אירני במוצאו, המוכר למשטרה.

במהלך החקירה הודה החשוד במעשיו, אך לא ציין מניע לפעולה.

האירוע, כפי שדווח ב-COL, תועד במצלמות האבטחה, כאשר האיש נצפה מפטרל באזור ולאחר מכן משליך את האבן לעבר חלון משרדו של הרב שמואל אהרונוב, רבה הראשי של העיר ושליח הרבי.


>>> בלוק ענק הושלך על חלון משרדו של שליח הרבי באסן שבגרמניה


בקהילה טענו כי החשוד חיפש אחר אנשים בתוך המבנה בדקות שקדמו לכך. העמקה במצלמות המעקב גילתה כי כבר לפני כשבועיים השליך החשוד אבן לעבר חלון בית הכנסת, אך לא הצליח לסדוק אותו והאירוע הסתיים ללא נזק או נפגעים, ומבלי שיבחינו בכך.

הרב אהרונוב סיפר לחדשות 12: "יום שישי בצוהריים, ישבתי בחדר האחורי של בית הכנסת ולפתע שמעתי פיצוץ גדול. תחילה חשבתי שזה מגיע מהרחוב וכשניגשתי לחלון ראיתי שכל החלון מנופץ. מיד ניגשתי למאבטחים הניצבים במקום דרך קבע, שבדקו במצלמות האבטחה וראו שהיה זה אדם לא מזוהה, עוטה מסכה על פניו, שהגיע עם בלוק גדול וזרק בחוזקה לעבר בית הכנסת”.

לדברי הרב אהרונוב, "לולא החלונות שהם ממוגני ירי היה מתרחש אסון גדול. כמובן שכל זה דווח למשטרה המקומית שבאו ובדקו את מצלמות האבטחה. להפתעת המאבטחים, תוך כדי הבדיקה הם גילו שבשבת שעברה בשעת התפילה היה מקרה דומה כשהגיע אדם בלתי מזוהה והטיח בלוק גדול לעבר חלון בית הכנסת מהצד השני. במקרה הראשון החלון לא התנפץ ולכן לא גילו את זה עד אתמול”.

הרב אהרונוב הוסיף: "כמובן שכל חברי הקהילה, השקטה בדרך כלל, מזועזעים כולם לנוכח גילויי האנטישמיות שהתגלו ומצפים שהרשויות יחקרו וימצאו את מי שעומד מאחורי המקרה ולהשיב את השקט והביטחון לחברי הקהילה. הידיעה שמבצעי המקרה מסתובבים חופשי מטרידה מאוד”.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו הזוי
ח' כסלו ה׳תשפ״א
יש את הסרטון של זה במקרה?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.