מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשפ״א 24.11.2020

ארכיון הרב ניסן מינדל ז"ל: אגו"ח תובע את חתן המזכיר לדין תורה

מסמכים בכתב ידו הקדושה של הרבי, מארכיונו של המזכיר, מוצעים למכירה פומבית • אגו"ח דורשת להחזיר את הארכיון המלא ולא לעשות בו כל שימוש אישי • הרב קרינסקי: "רכישת פריטים אלה מעודדת אנשים אלה עוד יותר כאשר הם מבקשים לייצר רווחים פרטיים מנכסים השייכים לעיזבונו של הרבי" • הרבנים: "בינתיים לעצור את המכירה"
ארכיון הרב ניסן מינדל ז
ברקע: הרב קרינסקי (צילום אילוסטרציה)

בית המכירות 'קדם' בירושלים מציע למכירה אוסף מסמכים ומכתבים בכתב ידם הקדושה של הרבי והרבי הקודם.

מזכירו של הרבי ויו"ר המל"ח, הרב חיים יהודה קרינסקי, שבאופן חוקי הוא האפוטרופוס על נכסי הרבי (כפי שכתב הרבי בצוואתו הקדושה, החתומה בכתב ידו הקדושה) - פרסם אמש מכתב נוקב "לכל מאן דבעי", שבו מחה על שימוש בנכסים אישיים השייכים אל הרבי בעבור רווח אישי.

"נודע לי כי מסמכים, כתבי יד ופריטים שונים השייכים לעיזבונו של כ"ק אדמו"ר זי"ע מליובאוויטש, ונמצאים ברשות אנשים מסוימים שטרם מסרו פריטים אלה למנהלי העיזבון - אגודת חסידי חב"ד, הוצעו למכירה במכירות פומביות שונות", כתב הרב קרינסקי.

"הנה, רכישת פריטים אלה מעודדת אנשים אלה עוד יותר כאשר הם מבקשים לייצר רווחים פרטיים מנכסים השייכים לעיזבונו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, כלומר אגודת חסידות חב"ד".

במקביל, הנהלת 'אגודת חסידי חב"ד' העולמית הזמינה את הרב שלום דובער שפירא, המחזיק במכתבים מארכיון חותנו, מזכירו של הרבי הרב ניסן מינדל, לדין תורה על השימוש במכתבים למכירה פומבית.

הנהלת 'ועד רבני ליובאוויטש' בארצות הברית וקנדה שיגרה אל הרב שפירא מכתב הזמנה לדין. כמו כן הורו הרבנים לעצור את המכירה עד שיוברר הדבר בבית הדין.

"עפ"י דרישת הנהלת אגודת חסידי חב"ד - ליובאוויטש העולמי, הננו מזמינים אותו לדין", כתב מנהל ועד הרבנים הרב נחום קפלן אל הרב שפירא. "נא לענות בהקדם, במשך עשרה ימים מהיום מיהו הבורר שלו מרבני אנ"ש ומתי יכול לבא בעתיד הקרוב.

"תוכן התביעה: בידו נמצא ארכיון שהיה ברשות חמיו הרב ניסן מינדעל ע"ה, ארכיון זה שייך לאגו"ח, והוא בעצמו כבר הודה על זה בעבר, ובכתב, ודורשים החזרת ארכיון זה לאגו"ח.

"עפ"י הרבנים: נענים אנו לדרישת התובעים והננו מעקלין ע"י לא למכור שום דבר מהארכיון הנ"ל עד שיוברר הדבר עפ"י דין תוה"ק".

גורם באגודת חסידי חב"ד העולמית, מסביר בשיחה עם COL: "בשונה מצאצאי חסידים, שעם כל הצער והכאב על העדר הרגש, משתמשים במכתבים אישיים שקיבלו זקניהם מהרבי בעבור רווח פיננסי אישי - כאן מדובר במסמכים וחפצים קדושים שאינם בבעלות אף אחד אלא בבעלותו של הרבי, וכתוצאה מכך של אגו"ח, כפי שהורה הרבי.

"שימוש בחפצי קודש אלו, הנמצאים ברשותו של בני משפחת המזכיר, דה פקטו מתוקף תפקידו של זקנם כמזכיר הרבי, אינם תקניים. כל המסמכים, כתבי יד ופריטים אלו שייכים לרבי ולאגודת חסידי חב"ד ואין לאיש אישור לעשות בהם כל שימוש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.