שלמה מן | יום ח' כסלו ה׳תשפ״א 24.11.2020

מרגש: אחרי 50 שנה - התחולל מהפך מפתיע אצל כומר קשיש

יעקב, אחד הקשישים המקבל עד לביתו את הארוחה החמה, חשף בפני המתנדבת כי שימש ככומר במשך חמישים שנה • הוא נולד בגטו על יד ווילנא ואמו הביאה אותו לגויה נוצריה שלא היו לה ילדים. לימים, עקב סביבתו במשפחה נוצרית, הפך לכומר • וזה מה שאיתו היום
מרגש: אחרי 50 שנה - התחולל מהפך מפתיע אצל כומר קשיש
ההתרשמות שכתבה המתנדבת

כחלק מהפעילות של 'כולל חב"ד', מתקיימת בירושלים ובערים נוספות חלוקת מנות מבושלות לקשישים ומוגבלים עד לבית. חלק מהקשישים נהגו עד לקורונה לפקוד את רשת בתי התמחוי של ה'כולל' ברחבי הארץ ומאז פרוץ המגיפה, הם מקבלים את המנות עד לבית, בכדי לשמור על בריאותם.

לצד החלוקה, כבר שנים רבות שאחת המתנדבות הוותיקות, מנהלת פעילות נמרצת לשמירה על קשר עם כל קשיש וגלמוד, וזאת במסירות ובהתמדה. 

המתנדבת מוודאת מה שלומם ומבררת את המצב והצרכים המיוחדים, ועוקבת אחר מידת שביעות רצונם ואיך עוד אפשר לעזור.  כל שיחה מתועדת בתמצית ומתנהל מעקב כדי שכל אדם יקבל בפועל את הסיוע הנדרש.

באחרונה, יעקב, אחד הקשישים המקבל עד לביתו את הארוחה החמה, חשף בפני המתנדבת כי שימש ככומר במשך חמישים שנה. הוא נולד בגטו על יד ווילנא ואמו הביאה אותו לגויה נוצריה שלא היו לה ילדים. הגויה גידלה אותו באהבה ובמסירות. לימים, עקב סביבתו במשפחה נוצרית, הפך לכומר.

לאחר השואה, הוריו לא חזרו לקחת אותו וכנראה שנספו. יעקב עלה לארץ לפני חמש שנים ועבר להתגורר בבית אבות, מסור ונקי. במקביל, החל להתנדב ביד ושם, לשם והא נוסע מידי יום. בסיעתא דשמיא הוא מצא קרובי משפחה מצד אמו ומצד אביו. 

הקשיש, שחי לבדו בירושלים, מקבל מידי יום ארוחה חמה כחלק ממשפחת 'כולל חב"ד'. הארוחות מזינות את נפשו ומסייעות לו מאוד ובפרט בימים אלה.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
וואו
ח' כסלו ה׳תשפ״א
כל הכבוד לכולל חב"ד זו עבודת קודש
2.
מרגש בהחלט
ט' כסלו ה׳תשפ״א
מסירות של מתנדבת נפלאה ומסורה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.