מנדי ברגר | יום ח' כסלו ה׳תשפ״א 24.11.2020

9 נקודות לשיפור קו כפ"ח-ביתר: נהג האוטובוס החב"די עושה סדר

נהג האוטובוס החב"די ר' משה דוד כהן מביתר עלית, עושה את דרכו מידי יום עם נוסעים רבים ומעניק להם חווית נסיעה חסידית ונעימה. הוא משקיע ממרצו ומזמנו לרווחת ולטובת הנוסע הפרטי - וכעת הוא מבקש לעורר מחדש את הנושא של קו 131 מביתר עלית לכפר חב״ד, שיעבור דרך קהילת חב"ד בלוד ולא שיעצור בכפר בדרכו לאלעד - ועוד כמה פרטים טעוני שיפור 
9 נקודות לשיפור קו כפ
כהן על ההגה. צילום: ארכיון COL

נהג האוטובוס החב"די ר' משה דוד כהן מביתר עלית, עושה את דרכו מידי יום עם נוסעים רבים ומעניק להם חווית נסיעה חסידית ונעימה. הוא משקיע ממרצו ומזמנו לרווחת ולטובת הנוסע הפרטי - וכעת הוא מבקש לעורר מחדש את הנושא של קו 131 מביתר עלית לכפר חב״ד, שיעבור דרך קהילת חב"ד בלוד ולא שיעצור בכפר בדרכו לאלעד.

"יש בקו הזה מגוון בעיות, וכנהג בקו הזה למעלה משנתיים אני קיבצתי את עיקר הבעיות שמעיק ומכאיב כמעט יום ביומו נוסעים מזדמנים חדשים", הוא סיפר ל-COL. "אחד הדרכים העיקריות בכדי לשנות מצבים בתחבורה ציבורית, זה ע״י הצפת פניות למשרד התחבורה. ללא הצפת פניות כמעט אין סיכוי שהמצב ישתנה, מאחר שזה נראה על פניו כאילו הכל מתנהל כפי שצריך", הוא טוען.

רבות דובר כאן ב-COL אודות הקו והבעיות שצפו עם השקתו. חסידי חב"ד מביתר, לוד וכפר חב"ד ממורמרים מכך שהעסקנים לא מצליחים לפתור את הבעיה, והם נופלים בין הכיסאות של הבירוקרטיה והפוליטיקה. 

אלו 9 הנקודות שכהן קיבץ, לאחר כשנתיים על ההגה של קו 131:

א. התוספת של החלופה לכפ"ח הוא בין חצי שעה לשעה, תלוי בזמני עומס. שלנוסעים המזדמנים, והם הרוב המכריע של הנוסעים לא מודעים לכך, ולכן הרבה אנשים כועסים, מפסידים את מטרת נסיעתם או שדופקים את לוח הזמנים שתכננו לביקורם ביעד שהם נוסעים

ב. הרבה מקרים שאנשים עולים מביתר לקו 131 רגיל והם מגיעים לאלעד, ולא מבינים למה הקו לא עצר בכפר חב"ד, או בצומת הקרח, ניר צבי או אסף הרופא.

ג. בקו ישיר יש תחנה נוספת בהר טוב, מה שהם לא נתנו בקו שעובר דרך כפר חב"ד, כך שהרבה פעמים אנשים מאלעד רוצים לנסוע להר טוב, ולא רק שהם נדהמים שפתאום הדרך התארך להם בשעה, הם גם לא מורשים לרדת בהר טוב, אלא בביתר עילית, כך שהם שורפים מינימום שעה נוספת וטלטולים מיותרים לחלוטין.

ד. הנהגים של חברת קווים, בדרך כלל הנהגים הלא קבועים לא תמיד מודעים, וגם לא יודעים בכלל להסתכל ולהבחין בדף סידור העבודה על מהות של חלופה, ולכן כשנותנים להם באופן מזדמן לבצע את הנסיעה לכפר חב"ד, הם עושים את הקו ישיר, ובדרך כלל החברה אפילו לא עולה על הטעות, אלא עם כן אנשים מתלוננים ומתעקשים שהקו לא עבר והם מחכים עוד לפני שהיה באפשרות האוטובוס לחלוף.

ה. בעיה מיוחדת בערבי שבתות ובמוצ"ש, שיש רק פעם אחת את החלופה לכפ"ח, והרבה פעמים יש עומס של נוסעים, ואז כמובן אנשי אלעד ממלאים את האוטובוס, ולתושבי כפ"ח וכו' צריכים לחפש לעצמם דרכים חילופיים איך להגיע ליעד (בזמני עומס חברת קווים מתגבר נסיעות לאלעד אבל לא לכפ"ח, גם באם הם קיבלו מידע מהנהג או מתלונות של נוסעים שנשארו תקועים)

ו. בכפר חב"ד יש תחנה אחת – תחנה המועצה האיזורית תחנה מס' 36436 שזה גורם לשתי בעיות מרכזיות. א. במערכת הטלפונים של משרד התחבורה כשמבררים על זמן ההגעה של הקו לפי מס' התחנה, האנשים מתבלבלים מהאינפרומציה, כי אינו יודע לזהות לאיזה כיוון הקו נוסע, ובעיקר זה משגע, שנוסע מחכה בתחנה לנסוע לביתר למשל ביום שישי, והמערכת נותנת לו את הזמן המשוער של ההגעה ב 11:40, ומשום מה הנהג דילג על כפר חב"ד וביצע את הנסיעה כמו קו ישיר, ברגע שהאוטובוס עולה על כביש ירושלים ת"א, אוטומטית המערכת מעריכה שהוא כבר עבר את כפ"ח חב"ד, ואז הוא מתקן את זמן המשוער לעוד כעשרים דקות או חצי שעה יותר מאוחר, אבל אז לתדהמתם של הנוסעים מתברר שזה אוטובוס בכלל לכיוון אלעד... (גם במקרים שדיווחתי לחברה מהמקום על המקרה, לא היה להם איך לעזור להם)

ז. לוח זמנים אלקטרוני כמו שיש ברוב התחנות בארץ , היה יכול לעזור הרבה בנידון.

ח. בעיית התדירות של הקו, צריך לתגבר את זמני שתי הכיוונים כולל ערבי שבתות ומוצ"ש, באופן שיוכלו לנסוע לכל יעד לסידורים לזמן קצר ולא שזה יועיל רק לדרך צד אחד

ט. הקו בינעירוני היחידי של קווים באלעד שמיקום התחנות הוא שונה מכל שאר הקווים, ולכן לנוסע מזדמן לביתר בהרבה מקרים אינו מודע שהוא מחכה בתחנה לא נכונה.

'מרכז התקשורת החב"די' COL ימשיך לעקוב ולדווח בנושא, עד אשר יטופל במלואו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.