שלמה מן | יום ג' כסלו ה׳תשפ״א 19.11.2020

ניו יורק סוגרת בתי ספר ציבוריים. בקראון הייטס - יישארו פתוחים

בעקבות הזינוק בתחלואה: כל בתי הספר הציבוריים בניו יורק ייסגרו החל ממחר • ראש עיריית ניו יורק: "אחוז הבדיקות החיוביות הגיע ל-3% בממוצע בשבוע האחרון. חייבים להילחם בגל שני" • בקראון הייטס, כרגע, לימודים כרגיל
ניו יורק סוגרת בתי ספר ציבוריים. בקראון הייטס - יישארו פתוחים
צילום: collive

בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה מחדש, הודיע אמש (רביעי) ראש העיר ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, כי כל  בתי הספר הציבוריים ב’תפוח הגדול’ יסגרו החל ממחר, וכל התלמידים יעברו למתכונת של לימודים מרחוק - צעד ממנו ניסה לחמוק עד כה.

"ממוצע הבדיקות החיוביות בשבוע החולף הגיע ל-3%”, צייץ ראש העיר בחשבון הטוויטר שלו. "לצערי, זה אומר שכל בתי הספר הציבוריים יסגרו כבר מחר, יום חמישי ה-19 בנובמבר. אנחנו מוכרחים להיאבק בגל השני של הקורונה”.

ביום שישי האחרון הודיע דה-בלאזיו כי הוא עוקב בדאגה אחר העלייה במספר הבדיקות החיוביות בעיר, והזהיר כי בתי הספר יעברו ללימודים מהבית אם הנתון של הנדבקים יחצה את רף ה-3% - מה שאכן קרה.

נכון לעכשיו, תלמודי התורה בשכונת קראון הייטס (שהם פרטיים) יישארו פתוחים.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, הביע בימים האחרונים התנגדות לסגירת בתי הספר, אך אמר שהוא משאיר את ההחלטה הסופית בידי ראש העיר. המושל טען, כי חציית רף 3% היא בלתי נמנעת, אך יש לפנות לגישה ממוקדת יותר ולהורות על סגירת מוסד חינוך רק כאשר יש התפרצות בקרב התלמידים או צוות המורים.

קאומו הוסיף: "אם יש בית ספר מסוים שאין בו נשאים, או ששיעור הבדיקות החיוביות בו נמוך באופן משמעותי לעומת העיר - לא צריך לסגור אותו. אפילו אפשר לטעון שהשארת התלמידים בבית הספר היא חלק מהפתרון, לא חלק מהבעיה”.

מערכת בתי הספר של ניו יורק, כמו במקומות רבים אחרים בעולם, עצרה את הלימודים בבתי הספר באמצע חודש מרץ.

אולם בעוד שרוב בית הספר הגדולים בארה”ב החליטו להתחיל את הלימודים בחודשי הסתיו בלימוד מקוון, דה-בלאזיו דחף לפתיחת בית הספר. הוא טען כי התלמידים זקוקים לשירותים שקיבלו בבית הספר וכי הורים רבים סומכים על כך, כדי לחזור לעבודה.

כאשר נפתחו בתי הספר בספטמבר הוא הכריז בגאווה: "זו דוגמה למה שעושה את ניו יורק נהדרת. עשינו משהו שערים אחרות יכולות רק לחלום עליו, מפני שנלחמנו כל כך הרבה זמן במגפה הזו”.

היום, כאמור, הוא נכנע, כמו רבים לפניו, והכריז על סגירה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.