מנדי ברגר | יום ג' כסלו ה׳תשפ״א 19.11.2020

ב'כינוס השלוחים' של תל אביב הכריזו על 3 שלוחים חדשים

עשרות שלוחי חב"ד בתל אביב התכנסו יחד לכינוס שלוחים מקומי • את הכינוס הנחה השליח לשכונת 'נופי ים' שבצפון העיר, הרב אליהו שוויכא, ונפתח באמירת תהילים על-ידי הרב יצחק חדד • בכינוס הוכרזו גם שלושה שלוחים נוספים שהצטרפו לאחרונה למשפחות השלוחים בתל-אביב, הרב מנחם מענדל מטוסוב שליח לדוברי צרפתית בשכונת פלורנטין, הרב לוי אלפרוביץ בשכונת שפירא והרב יחיאל מרזל שהצטרף לשליח ב'כיכר המדינה'
ב'כינוס השלוחים' של תל אביב הכריזו על 3 שלוחים חדשים
תמונות: באדיבות המצלם

הסופר האמריקני הרמן ווק נשאל פעם בריאיון על ההבדל בין הרבי למנהיגים אחרים, והשיב: "נניח שמודיעים שבתקשורת שבעוד 24 שעות יוצף העולם כולו במים. מנהיגי העולם ינסו להציל את עצמם, מנהיגים רוחניים יקיימו עצרות תפילה וייפרדו מתלמידיהם, הרבי מליובאוויטש יקרא לחסידיו ויאמר להם – אוקיי, יש לנו 24 שעות ללמוד לחיות מתחת למים..."

כאשר דובר על "כינוס השלוחים" בתקופת הקורונה, היו שהניחו שהדבר בלתי אפשרי בתל-אביב– יפו במגבלות הקיימות, מדובר בלמעלה מ-80 שלוחים ברחבי העיר ובמוסדות החינוך, בפרט כאשר שלוחי הרבי הינם סמל ומופת לשמירת כללי הריחוק החברתי בזהירות יתירה. כיצד ניתן להתכנס, באווירה של אחדות ושמחה כבכל שנה?

אך שלוחי הרבי בתל-אביב הוכיחו שאין דבר העומד בפני רצונו של המשלח, והכינוס התקיים במלוא הדרו ועוצמתו, תוך שמירה דקדקנית על כל הכללים, בריחוק פיזי של 2 מטרים, אך באחדות מלאה ושמחה יתירה. השמחה גדלה שבעתיים דווקא לאור מיקומו המיוחד של הכינוס, בחצר רחב הידיים של הקמפוס החדש והמפואר של מוסדות חינוך חב"ד בתל-אביב, כאשר הבניינים החדשים של התלמוד-תורה מעניקים ביטוי נוסף להצלחה מפעל השליחות בעיר, בראשות השליח הרב יוסף גערליצקי.

את הכינוס הנחה בכישרון רב השליח לשכונת 'נופי ים' (הגוש הגדול) שבצפון העיר, הרב אליהו שוויכא, ונפתח באמירת תהילים על-ידי הרב יצחק חדד, השליח לשכונת יד-אליהו, שהינו בשנת האבל על אביו הרב החסיד המפורסם ר' דוד שמעון חדד ע"ה, מהנספים במגיפת הקורונה, אך הבן השליח ממשיך ומגביר את פעילותו בשכונה, גם במהלך תקופת הקורונה הקשה והמגבילה.

השליח הראשי הרב יוסף גרליצקי ריתק את השלוחים בסיפורים מיוחדים על יחס הרבי לשלוחים, ודיבר אודות האחריות הגדולה שעל כתפי כל אחד מהשלוחים, לנצל את ההזדמנות המיוחדת שבימי תקופת הקורונה, ולהגביר את פעילות ה'מבצעים' ובמיוחד מבצע חנוכה, העומד בפתח.

השליח הרב בן ציון שוורץ מרמת אביב, עורר את השלוחים על הייחודיות של שלוחי הרבי דווקא בתל-אביב, שהיא העיר הגדולה והמרכזית ביותר, ועל אופייה המיוחד של העיר המצריך חשיבה 'מחוץ לקופסה' להצלחת הגשמת רצון הרבי. גם ה'מארח', מנהל התלמוד-תורה ר' שניאור אהרן, הלהיב את השלוחים בנושא קירוב יהודים לנושא חינוך יהודי וחסידי, והכריז שאף שהבניינים החדשים כבר מלאים בכ-400 ילדים, מוסדות החינוך בתל-אביב מוכנים לקלוט עוד מאות ילדים נוספים.

את הנאום המרכזי נשא האורח, השליח המשפיע בישיבת חב"ד בקרית גת הרב זושא אלפרוביץ, שבסגנונו המיוחד העמיק בנושא התקופה המיוחדת בה אנו נמצאים, וכיצד כל מה שקורה סביבנו נועד לכוון את השלוחים למלא את שליחותם ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה.

בכינוס הוכרזו גם שלושה שלוחים נוספים שהצטרפו לאחרונה למשפחות השלוחים בתל-אביב, הרב מנחם מענדל מטוסוב שליח לדוברי צרפתית בשכונת פלורנטין, הרב לוי אלפרוביץ בשכונת שפירא והרב יחיאל מרזל שהצטרף לשליח ב'כיכר המדינה'.

בסיום הכנס חילק הרב גרליצקי השליח הראשי תשורה מיוחדת לכל שליח, תמונה ממוסגרת של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו במעמד 'צאתכם לשלום', ולאחר מכן נעמדו השלוחים לתמונה קבוצתית תוך שמירה על כללי הבריאות.

על ארגון והפקת הכינוס, שהיה גם סעודת 'מלוה מלכה' בהידור שהשתלבה היטב יחד עם השידור החי של כינוס השלוחים העולמי בכל רחבי תבל, עמלו השלוחים ר' יצחק לפקיבקר, ר' חיים לויטין ור' יצחק ביר ממרכז חב"ד תל-אביב. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.