צבי סופר | יום ב' כסלו ה׳תשפ״א 18.11.2020

הקבינט אישר: מספר השוהים בחנויות יוגדל מארבעה לעשרה

בעקבות תורי ענק במרכזי הקניות, קבינט הקורונה אישר הערב (רביעי) את הצעת שר הבריאות יולי אדלשטיין להגדלת התפוסה המרבית בחנויות • בכירים במשרד הבריאות: "אם תימשך העלייה בתחלואה בימים הקרובים, יהיה צורך לשקול מחדש החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' ללימודים"
הקבינט אישר: מספר השוהים בחנויות יוגדל מארבעה לעשרה
צילום אילוסטרציה: מנוש עמית

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיש הצעה שקיבלה הערב (רביעי) את אישור הקבינט, לאפשר כניסה של עשרה אנשים במקביל לחנויות. יותר להכניס לחנות קונה אחד על כל שבעה מ"ר, אך לא יותר מעשרה לקוחות בבת אחת. בהודעה מטעם משרדי ראש הממשלה והבריאות הובהר כי "התפוסה המותרת לא תפחת מארבעה אנשים, כפי שאושר עד כה".

מוקדם יותר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה ביקש מראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, לשקול את הגדלת מספר הקונים בחנויות גדולות בשל התורים הארוכים.

בדיון שקיימה הוועדה לקראת אישור התקנות לפתיחת המסחר, אמר ח"כ אשר כי "יש לשקול קביעת מדרג לפתיחת חנויות ולפיו בחנויות ששטחן עד 50 מ"ר, תותר הכניסה לארבעה קונים בלבד, אך בחנויות גדולות יותר יש לאפשר למספר רב יותר של קונים להיכנס. כשרואים את התורים של מאות אנשים מחוץ לחנויות יש לחשוב על הגדלת מספר הנכנסים", אמר אשר בוועדה.

ד"ר פרייס השיבה: "משרד הבריאות מקדם הפעלת קוד בכניסה לחנויות שיאפשר עדכון של הנכנסים לחנות לצורך פתיחה בטוחה יותר של החנויות לכמות גדולה יותר של נכנסים וקטיעת שרשראות הדבקה".

שר האוצר ישראל כץ התייחס להחלטת קבינט הקורונה ואמר כי מדובר ב"החלטה מתבקשת נוכח צפיפות התורים והצורך להקל על הלקוחות ועל בעלי העסקים. כעת ניתן לפתוח את השווקים והקניונים ולאפשר למסחר במשק ולעובדים רבים לחזור לפעילות מלאה".

בתוך כך, ממונה הקורונה החדש פרופ' נחמן אש דורש: הטלת סגר בהגעה ל-2,000 נדבקים, יציאה מהסגר ב-500 נדבקים ליום.

בכירים במשרד הבריאות לכאן חדשות: "אם תימשך העלייה בתחלואה בימים הקרובים, יהיה צורך לשקול מחדש החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' ללימודים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.