שלמה מן | יום ג' כסלו ה׳תשפ״א 19.11.2020

בדקנו היסטורית: התוועדות הזום השבוע היא אכן הארוכה ביותר?

כבר ניתן לה שם, להתוועדום הזום של השלוחים ואנ"ש שהחלה במוצאי שבת ועודנה נמשכת, "ההתוועדות הארוכה ביותר בהיסטוריה" • לא נתווכח עם ההגדרה רק נציג סיפור משנת תרע"ה. ההתוועדות של התלמידים השלוחים שנמשכה ברציפות כמה יממות. באותו קונספט • האם בכל זאת נשבר כאן שיא?
בדקנו היסטורית: התוועדות הזום השבוע היא אכן הארוכה ביותר?
התוועדות הזום השבוע, שעודה נמשכת

רבים כבר הגדירו את התוועדות הזום, שהחלה במוצאי שבת, במסגרת המלווה מלכה של כינוס השלוחים העולמי, ועודנה נמשכת (למעלה מ-120 שעות ברציפות כבר) כשבכל עת מתחלפים המשתתפים - כ"התוועדות הארוכה ביותר בהיסטוריה".

אלא, שלאו דווקא. הנה קצת היסטוריה:

בשנת תער"ב, בעת שהקים את ישיבת 'תורת אמת' בחברון, שלח הרבי הרש"ב נ"ע קבוצת 'תלמידים שלוחים', מהמובחרים שבתלמידי תומכי תמימים, בכדי לחזק את הישיבה.

שנים אחדות לאחר מכן, בחודש כסלו תרע"ה, בעקבות פרוץ מלחמת העולם הראשונה, גורשו התלמידים השלוחים מהארץ כיוון שהיו בעלי אזרחות רוסית (בעוד שהשלטון העות'מאני ששלט בארץ היה לצד הגרמנים במלחמה).

לאחר תלאות רבות, שכללו גלות במצרים לתקופה מסוימת, חזרו התלמידים לליובאויטש. חזרתם גרמה להתרגשות גדולה בישיבה. לשם כך התקיימה התוועדות. התוועדות זו התקיימה, ובכן, במשך כמה ימים ברציפות.

הרב אליעזר קרסיק ז"ל תיאר את אותה התוועדות: "ההתוועדות הזו נמשכה כמה ימים בלי הפסק, לילות כימים. המשפיע העיקרי היה ר' אלתר פוצופער ור' הלל פריטשער ור' יחזקאל פייגין. כמובן שהיו מתחלפים לסירוגין, כשזה היה עייף והלך לישון הנה השני היה ער וחוזר חלילה. וכן התלמידים המקבלים היו מתחלפים כך.

"כמעט שכל בני ההתוועדות ישבו בכור ההיתוך הזה. ומי שהיה לו קצת שייכות לזה הנה על ידי ההתוועדות הזו זז ממקומו הקבוע בשער או בצורה קדימה. ועד היום לא מש מזיכרוני ההתוועדות הזו. הבכיות מחשבון הנפש שעשה כל אחד לעצמו. החרטה על העבר והקבלה על הדרך היעודה הזו, הייתה לימוד חברע ודיברו כמו איש את רעהו בטוהר לבב".

(הביא את הסיפור: ר' שולם קוביטשעק)

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
עדיין
ג' כסלו ה׳תשפ״א
כאן מדברים על ההתוועדות הארוכה בזום.
ההתוועדות בליובאוויטש נמשכה כמב יממות, לא יודעים גמה בדיוק
2.
וואו
ד' כסלו ה׳תשפ״א
זו ההתוועדות הכי עוצמתית והארוכה בעולם וזה כזה קדוש שם שמים ושם חד שהם כתבו בחשבון שלהם שאנחנו עשינו את ההתועדות הארוכה בעולם
3.
נכון אבל...
ה' כסלו ה׳תשפ״א
אין להשוות מאות שלוחים בו זמנית בזמנים שונים ומקומות שונים שבוע שלם. לעניות דעתי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.