שלמה מן | יום ה' כסלו ה׳תשפ״א 21.11.2020

מה חושב פרופ' אליהו סורקין על החיסונים נגד קורונה שפורסמו?

מודרנה ופייזר, שתי חברות תרופות, פרסמו השבוע על אפקטיביות של למעלה כ-95% בחיסונים שפתחו נגד נגיף הקורונה • בשיחה עם עיתון 'כפר חב"ד' אומר פרופ' אליהו סורקין: "בשורה מאוד חיובית. זה פותח אפיקים נוספים, לא רק בנוגע לקורונה אלא גם בנוגע למחלות אחרות"
מה חושב פרופ' אליהו סורקין על החיסונים נגד קורונה שפורסמו?
פרופ' סרוקין. (צילום: מסך חדשות 12)

בשיחה עם 'כפר חב"ד' שמתפסרמת במוסף החדשות השבועי, מביע פרופ' אליהו סורקין, חסיד חב"ד, מנהל מחלקת קורונה וטיפול נמרץ בבית הרפואה מעייני הישועה, סיפוק רב מהפרסומים על ניסיונות החיסונים נגד קורונה של חברות פייזר ושל מודרנה.

כזכור, שתי החברות פרסמו השבוע על הצלחה של כ-95% באפקטיביות החיסון. שתי החברות צפויות לבקש אישור חירום מיידי לשימוש בחיסון. עם שתי החברות גם חתמה ישראל על הסכמים לשינוע חיסונים בהקדם.

"יש כאן משהו מאוד חיובי", אמר פרופ' סורקין. "ראשית כל השיטה המהפכנית של RNA, שבה משתמשים רק בחלק קטן מאוד של הווירוס, שהעלתה בתוך זמן קצר נתונים יפים כאלה. זו הפעם הראשונה שבה נוקטים את השיטה הזו. כעת זה פותח אפיקים נוספים, לא רק בנוגע לקורונה אלא גם בנוגע למחלות אחרות.

"גם באשר לתופעות לוואי, ככל שקראתי ושמעתי, לא הצביעו על תופעות חריגות. המספרים הגבוהים של האפקטיביות מעידים על הצלחה גדולה. צריך להמתין עוד מעט, כאשר יתחסנו מיליונים ויעברו כמה חודשים - אם גם אז לא יראו תופעות לוואי חריגות נבין שהחיסון הזה בסדר ואין ממה לחשוש.

"בסך הכל אני מסתכל על מה שקורה כצעד מאוד חיובי במאבק נגד הקורונה. יכול להיות שנגיע למדיניות שאנשים שבה יהיה חובה לחסן אנשים שקבוצת סיכון. אנחנו יודעים, מקרוב, מה זה לראות חולי קורונה במצב קשה. זה פשוט נורא, אין מחלה כמו זו. ואם אפשר למנוע אצל חלק את הסבל - זה דבר עצום".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ברוך השם
ה' כסלו ה׳תשפ״א
משמח לשמוע שיש אור בקצה המנהרה לסיבוך הגדול הזה
ברוך השם
ו' כסלו ה׳תשפ״א
נכון!
ה' יעזור שנצא כבר לגאולה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.