מערכת COL | יום ג' תמוז ה׳תשס״ה 10.07.2005

למעלה מחצי רבבה בעצרת שכולה 'התקשרות' לרבי

JEM
בריקוד נרגש של שמחה והתעלות-הרוח ננעלה קרוב לחצות הלילה העצרת המרכזית לרגל יום ההילולא של הרבי, שהתקיימה ברחבת בית צעירי-אגודת-חב"ד בכפר-חב"ד. למעלה מחמשת אלפים חסידי חב"ד התאספו כדי להתחזק ב'התקשרות' לרבי, מתוך אחדות החסידים, התחזקות באמונה בהנהגת הרבי ובשורת הגאולה.עם רדת הערב החלה הנהירה הגדולה לכפר-חב"ד. אוטובוסים פולטים בזה אחר זה את גלי החסידים, שמגיעים מהדרום ומהצפון, מירושלים ומהמרכז. אלפי הכיסאות שהוצבו במקום מתמלאים במהירות, והצוות המסור של צעירי-חב"ד ממהר להביא אלפי כיסאות נוספים בעבור הקהל הגדול.סיקור האירוע ע" הטלויזיה הישראלית: לחצו כאן המשך הכתבה וגלריית תמונות ב'כתבה מלאה'גלריות תמונות: 1, 2, 3,
למעלה מחצי רבבה בעצרת שכולה 'התקשרות' לרבי
הראשון לציון הרב שלמה עמאר נושא דברים בעצרת המרכזית. צילום: יוסי רייכמן

את פני הקהל הרב מקבל בדברי פתיחה המנחה הרב נפתלי רוט, מנהל המרכז חינוכי-חסידותי של צעירי-חב"ד, שמדבר על מעלתו של היום הקדוש, יום שבו מתקשרים רבבות אלפי ישראל אל הרבי.

את פרקו של הרבי, פרק ק"ד בתהילים, מוזמן לקרוא יו"ר ועד כפר-חב"ד, ר' בנימין ליפשיץ. אחריו מוזמן לשאת דברים חבר בית-דין רבני חב"ד ורב העיר ערד, הרב בן-ציון ליפסקר. הרב ליפסקר מדבר על פעילותם של צבא השלוחים בעולם, שלאחר ג' תמוז פועלים ביתר שאת ופותחים בתי חב"ד חדשים בכל פינה בעולם. הרב ליפסקר סיפר כמה סיפורים הממחישים את ה"יתיר מבחיוהי" של עבודת השלוחים בכוחו של הרבי וקירוב לבבות ליהדות. "למרות שאני בשליחות 28 שנים, אני מקנא בשלוחים הצעירים, ובחיות שלהם, היוצאים במסירות נפש להכין את העולם לקבלת פני משיח", אמר.

בעצרת משולבים פרקי שירה וניגוני חב"ד המעוררים את הנפש, והמגבירים את הצימאון והגעגועים לרבי. אל קידמת הבימה מוזמנת מקהלת חסידי חב"ד, עם הזמר החסידי מצרפת ר' יוני שלמה,
בליווי מקהלת חסידי חב"ד, והאורגניסט החב"די ר' אלאור ולנר, המעוררת את הקהל בצרור ניגוגי געגועים שלימד הרבי.

רבו של כפר-חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, היה אמור לשאת דברים בעצרת המרכזית, אך מסיבות אישיות נבצר ממנו מלהשתתף, והוא שלח את ברכתו לאירוע.

את הבמה מוזמן לשאת דברים יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד וצעירי-אגודת-חב"ד בארץ הקודש, הרב יוסף-יצחק אהרונוב. הרב אהרונוב פותח בדברים על סכנת גירוש אלפי יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. "דווקא בשעה קשה זו חש כל אחד את הגעגועים האמיתיים לרבי, והרצון לשמוע את קולו של הרבי, שיורנו מה לעשות. אך עלינו לזכור את הוראתו הברורה של הרבי, שמי שמתווה את דרכם של חסידי חב"ד בארץ הקודש אלו הם ועד רבני חב"ד. "לא כל יוזמה ופעולה מתאימה לחסידי חב"ד, ולא כל מעשה יכול לקבל חותמת של חסידי חב"ד. למרות שבלב כל אחד יש רצון לפעול - יש לזכור את ההוראות של הרבי. ועד רבני חב"ד קבע כי על חסידי חב"ד למחות ולהביע ברמה את קולם, ולהשתתף בפעילות מחאה חוקיות המאורגנות על-ידי הגופים הרשמיים המובילים את המאבק".


חיזוק העם ושלמות הארץ 

יום ההילולא האחד-עשר של הרבי מתקיים בתקופה קשה ומתוחה לעם ישראל. אלה ימים של מתח וחרדה לרבבות יהודים, החרדים מפני עקירתם מבתיהם, ומיליוני יהודים החוששים בצדק מתכנית ה"התנתקות", שלפי דעת מומחי הביטחון עלולה להגביר את הטרור הרצחני נגד העם היהודי.

פרק מיוחד בעצרת מוקדש לאופן ולדרכים שעל חסידי חב"ד לנקוט ולפעול כדי לחזק את רוח העם בתקופה זו וכדי להסביר לציבור הרחב ולמקבלי ההחלטות את הסכנה הנוראה שבמהלכיהם.

אל הבימה מוזמן לשאת דברים הרב יגאל קמינצקי, הרב האזורי של חבל עזה, הנתון בימים אלו לגזירת הגירוש וההתנתקות. הרב קמינצקי מחזק את באי העצרת בצורך בהתחזקות באמונה בבורא
העולם - שהיא הכלי היחיד לניצחון.

"תוכנית ה'התנתקות' היא לא רק משטחי ארץ ישראל, היא "התנתקות" רוחנית מה' וממשיחו. יש רצון להרוס, לעקור, ולקעקע קהילות שלימות של תורה, אמונה, התיישבות ועבודת ה'. שום דבר טוב לא יצא מתוכנית ההתנתקות. המצב הבטחוני רק יחריף היל"ת. כבר היום הצבא ממגן בתים במרחק שבעה קילומטרים מגוש קטיף". הרב קמינצקי קורא בדבריו לקום, לזעוק, ולהביע מחאה מעומקא דליבא. "אי אפשר לישון בשקט בלילה כאשר יודעים שמאות אלפי יהודים נתונים ל"ע לסכנה", אומר הרב קמינצקי, ומסיים בקריאה לחסידי חב"ד לצאת ולפעול, ולהשתתף בפעילויות המחאה השונות, בהתאם להוראות רבני חב"ד". 

אורח מפתיע בערב הוא הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק, מי שזכה לשאת בשליחויות מיוחדות של הרבי בנושא שלמותה וביטחונה של ארץ-ישראל. הרב גוטניק מונה בכאב את מעשיה של ממשלת ישראל הדבקה בתוכנית ה'התנתקות', ומובילה אסון ושואה, ל"ע, על העם היושב בציון. הרב גוטניק קרא לחסידי חב"ד להתאחד ולצאת מעצרת זו בהחלטה ברורה לצאת ולפעול בכל כוחותינו נגד התוכנית המסוכנת. הרב גוטניק הודיע כי בימים הקרובים יצא לדרך קמפיין חדש, אך לא פירט את תוכנו ומהותו.

אתנחתא קלה לפרקי שירה וזמרה, עם מקהלת חסידי חב"ד, סוחפת את הקהל הרב, שנאמד בלמעלה מחמשת אלפי איש, במעגלי ריקודים. החום הרב והלחות מוסיפים 'לחות חסידית' ודביקות, שעה שתמונה ענקית של הרבי משקיפה אל רחבת העצרת. מבטו וחיוכו הרחב של הרבי מגבירים את הגעגועים והציפייה.


מסירות נפשו של הרבי

ריקודי השמחה נקטעים בשעה שאל רחבת העצרת נכנסת פמלייתו של הראשון-לציון, הרב משה-שלמה עמאר שליט"א. הרב עמאר נושא דברים על גדולתו של הרבי ופועלו כרועה ישראל בדורנו, שדאגתו פרוסה מקצה העולם ועד קצהו.

הרב עמאר מדבר הרבי, מנהיג ישראל ורועו, שהקדיש את כל חייו במסירות נפש למען עם ישראל, "השליך חייו מנגד", למען הצלת עם ישראל. "תורתו העמוקה של הרבי הנשקפת בים התורה שכתב ואמר הרבי במשך עשרות שנים, עומדת כיום אל מול עיננו", 
אומר הרב עמאר. "הוראותיו ותורתו של הרבי הם הקווים המנחים אותנו כיום בחושך הגלות המרה. כמי שנלחם כל חייו לקרב את אחינו בני ישראל לאביהם שבשמים, בוודאי גם כעת לא נח לרגע, עומד לפני כסא הכבוד, מתפלל ומבקש לישועת עם ישראל".

הרב יורם אברג'ל שליט"א, ראש מוסדות "רב פעלים" - נתיבות, עורר את המשתתפים בדבר הצורך וההכרח ללמוד כיום את תורת החסידות. הרב אברג'ל מוסר שיעור בספר ה'תניא' מידי יום לפני מאות אברכים בכולל שבראשו הוא עומד. הרב אברג'ל מברך את הקהל הרב, ומציין כי זכותו של 'יום זכאי' זה, יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש, בוודאי תשפיע על עם ישראל לבטל מעליהם כל גזירות קשות, ולזירוז ביאת משיח צדקנו.

במהלך העצרת מוקרנים מראות קודש מהרבי, וכן חלקו הראשון של הסרט החדש של ארגון ההפקות החב"דיות JEM, בו מספרים עדי ראייה על שנותיו הראשונות של הרבי, מיום הלכו ל'חדר' ועד נישואיו עם הרבנית חיה מושקא ע"ה.


להגביר ולהעמיק את הפעילות להגשמת בשורת הגאולה

הרב בנימין קופרמן, רב בית-הכנסת הגדול ברמת-גן, דיין בבי"ד רבני חב"ד וראש-ישיבה קטנה חב"ד בבני-ברק, מוזמן לשאת דברים בנושא פעולתו של הרבי בעולם והצורך להגביר ולהעמיק את הפעילות להגשמת בשורת הגאולה של הרבי - "הנה זה (מלך) המשיח
בא". הרב קופרמן עמד בדבריו על הצורך לעשות נחת רוח לרבי, ולחשוב בכל רגע שהרבי עומד מולנו, ושואל אותנו מה עשינו כדי לזרז את התגלות המלך המשיח. 

הרב קופרמן מדבר בכאב וברגש על בקשותיו של הרבי מכל יהודי - להוסיף פעולה קטנה על-מנת לזרז את ביאת המשיח. האם נוכל לומר שעשינו את שליחותנו? חלפו אחד עשרה שנים מאז ג' תמוז תשנ"ד, האם יצאנו ל'מבצעים' כל שבוע וקירבנו יהודים ליהדות? האם הוספנו בלימוד התורה כפי שהרבי דרש מאיתנו? הרב קופרמן קורא לציבור הרחב להוסיף בקיום הוראותיו של הרבי כהכנה להתגלות מלך המשיח.

את דבר בתי חב"ד בישראל נושא הרב ישראל הרשקוביץ, שליח הרבי באופקים ורב קהילת חב"ד בעיר, שמעורר את הקהל להתחזק בהתקשרות לרבי, ולהוסיף בלימוד והפצת בשורת הגאולה. הוא מספר סיפורים מרגשים, מהווי חיים היום-יום, שבהם רואים במוחש כיצד הרבי מנהיג את חסידיו ושלוחיו והמקושרים אליו.

את משא הנעילה נושא אורח מיוחד בעצרת המרכזית, הרב מרדכי אלון, ראש
ישיבת 'הכותל'. הוא מבאר את רעיון השליחות במשנתו של הרבי, ועומד בדבריו על שליחותו של אברהם אבינו כשנשלח בציוויו של הקב"ה לעקוד את יצחק בנו. בסיום דבריו, משבח הרב אלון את פועלם הרב של השלוחים "החלוצים" הפועלים בכוחו של הרבי בכל פינה בעולם, ומזרזים בכך את תכלית כוונת הבריאה "לעשות לו יתברך דירה בתחתונים".

השעה המאוחרת לא נותנת את אותותיה בציבור הרחב, הממאן להיפרד מההתוועדות ומהאווירה המיוחדת. מקהלת חסידי חב"ד פוצחת במחרוזת ניגוני שמחה, ומעגלי ריקודים גדולים נראים ברחבת העצרת המרכזית. שעה ארוכה נמשכת השמחה, "אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיינותיף חוצה", שר הקהל, מתוך תחושה שההתוועדות פעלה לחיזוק האחדות הפנימית והתחזקות של ממש בשליחות הכוללת שהטיל הרבי על חסידי חב"ד - הפצת מעיינות החסידות עד ביאת משיח בקרוב ממש.
 

שרון גושן

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
למה יש 2 כנסים???
ג' תמוז ה׳תשס״ה
למה???????????
2.
תשואות חן
ג' תמוז ה׳תשס״ה
ותודה רבה להנהלת אתר חב"ד און ליין על האפשרות שנתתם לנו אי שם במזרח אירופה להשתתף בהתוועדות ג' תמוז, בהאזנה לעצרת בכפר חב"ד, מי יתן ובזכותכם נזכה במהרה ממש לגאולה האמיתית והשלימה
10.
ל-1.
ו' תמוז ה׳תשס״ה
כדי שיהיה לך מה לשאול!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.