שלמה מן | יום כ"ח חשוון ה׳תשפ״א 15.11.2020

דיון דרמטי בקבינט הקורונה, 7 שעות עימותים. ומה בסוף? כלום

לאחר התנגדות הדרגים המקצועיים, ראש הממשלה הודיע: ירדנו מסגר לילי בכל המדינה • השרים דנו בסגירת המסחר החל מהשעה 19:00 בערב ובעוצר לילי בערים הכתומות • הוחלט: נתניהו וגנץ יגבשו הצעה חדשה שתובא להצבעה • קבינט המומחים: "פתיחת החינוך לא העלתה את התחלואה"
דיון דרמטי בקבינט הקורונה, 7 שעות עימותים. ומה בסוף? כלום
צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) ודן בשורת נושאים, בהם העוצר הלילי, סגירת המסחר בכל הארץ מדי יום ב-19:00, החמרת הקנסות, סגר לילי בערים כתומות ואדומות, והחמרת האכיפה.

אלא שבתום 7 שעות דיון, שהיו רוויות בעימותים - הדיון הסתיים ללא כל החלטות.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "היה דיון חשוב", והציע שהוא ושר הביטחון בני גנץ יקיימו מחר התייעצות ויביאו הצעת החלטה לקבינט הקורונה.

נתניהו הנחה את ראש המל”ל וגורמי המקצוע לגבש עד מחר הצעות נוספות למגבלות, "כדי שנוכל להמשיך ולפתוח את הכלכלה והחינוך באופן אחראי”.

כשעתיים לאחר תחילת הדיון, הודיע נתניהו, בעקבת התנגדות הדרגים המקצועיים: "העוצר הלילי המלא בכל הארץ ירד מהפרק”, וביקש לדון על עוצר לילי שיוחל בערים האדומות והכתומות.

היועץ המשפטי לממשלה אמר בדיון, כי הטלת עוצר לילי בערים כתומות דורש שינוי חקיקה. הוא הוסיף, כי חיוב בדיקות קורונה במקצועות מסוימים, לפני הגעה לעבודה, דורש גם הוא שינוי שכזה.

כמו כן, נידונה החזרת כיתות ה’-ו’ ומסתמן שיש לה רוב בקבינט. חברי קבינט המומחים, פרופ’ סגל ופרופ’ קלדרון, אמרו לשרים: "פתיחת מערכת החינוך לא העלתה כלל את התחלואה. סגירת מערכת החינוך פוגעת בבריאות הנפש של הילדים, מגבירה חרדות וגורמת נזק לבריאות”.

שר החינוך יואב גלנט אמר:"“חודש אחרי חזרת הגנים – ב-99% מהגנים אין חולה אחד. שבועיים אחרי חזרת א’-ד’ – ב-90% מבתי הספר היסודיים אין אפילו חולה אחד”.

גלנט מתעקש להביא את נושא החינוך להצבעה, אולם לבסוף גם החלטה זו נדחתה.

נתניהו מסר הצהרה לציבור במהלך הדיון: “אנחנו בעיצומו של דיון חשוב ומעמיק בקבינט הקורונה וזה יימשך עוד שעות, מפני שהנושא מאוד מורכב. אני רוצה לוודא שאנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, בהסכמה רחבה ככל האפשר, כדי לאפשר לנו לפתוח את הכלכלה ואת החינוך מבלי לסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל.

"הורדנו את התחלואה לאחת הרמות הנמוכות במערב, ואני לא מתכוון לוותר על זה בהינף יד. אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל”.

בתוך כך, צוות הברומטר, המייעץ למטה המאבק בקורונה, קיים שתי ישיבות בימים האחרונים והמליץ שלא לנקוט בהקלות נוספות כל עוד מקדם ההדבקה לא יורד מ-1.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.