הרב יוחנן בוטמן | יום כ"ו חשוון ה׳תשפ״א 13.11.2020

מהשידוך של יצחק ורבקה אנו מבינים מה חשוב באמת גם כיום

שליח הרבי ומנהל בית חב"ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, מגיש כמדי שבוע דבר תורה למקורבי בית חב"ד, בסרטון וידאו מושקע • והשבוע: מה לומדים מהשידוך של יצחק ורבקה, איך זה קשור לכינוס השלוחים ולפטירתו של הרב יונתן זקס השבוע? • "אנו נדרשים לחבר בין אנשים, בינם לבורא, ובינם לבין עצמם מבחינה פיזית, רגשית ורוחנית. בכל מקום שיהודי הולך ומשדר אמונה וביטחון בהקב"ה, הוא מחבר בין עולמות"
מהשידוך של יצחק ורבקה אנו מבינים מה חשוב באמת גם כיום
הרב בוטמן (מתוך הוידאו)

בשבת האחרונה נפטר הרב יונתן זקס ז"ל, מי שכיהן כרבה הראשי של אנגליה במשך 22 שנה. הייתה לו השפעה עצומה ויוצאת דופן כרב ראשי, וכמרצה בכיר במוסדות להשכלה גבוהה באנגליה.

"הכל התחיל ביחידות אצל הרבי", סיפר לנו הרב זקס בכינוס השלוחים, לפני 9 שנים. "לא השתייכתי אז לרבי ולחסידות, עם זאת הגעתי ליחידות אצל הרבי, על מנת להעלות בפניו שאלות פילוסופיות שונות שהציקו לי. הרבי ענה לי על כל השאלות והפתיע אותי כשהחל להתעניין במצב הסטודנטים היהודים. כמה סטודנטים יהודים לומדים באוניברסיטאות, וכמה מהם מעורבים ביהדות? הרבי אמר לי, כי עליי לנצל את כישוריי ולהשפיע אמונה ויהדות. בהמשך הוא כיוון אותי ללימודי רבנות, ומאז אני פועל בהשראת הרבי".

השבוע נקרא בפרשת "חיי שרה" על השליחות הראשונה בתולדות עם ישראל. אברהם אבינו שולח את אליעזר לחרן למצוא שידוך ליצחק. סיפור מרתק שמפורט בהרבה מאוד פסוקים. 

מדוע נותנת התורה לשידוך הזה ביטוי כל כך רחב? ועוד כופלת את הסיפור פעמיים?

אלא כאן יש לראשונה חיבור מדהים בין שני עולמות, חרן וישראל. רבקה שמגיעה ממקום של עבודת אלילים עם יצחק שהיה בשיא הקדושה בארץ ישראל. זו בעצם המשימה והשליחות שלנו: לחבר בין אנשים ועולמות. 



הרב זקס שהגיע מהעולם האקדמי פעל בהדרכת הרבי, להיות רב ומשפיע יהדות בתוך האוניברסיטאות. הוא חיבר בין עולמות שונים כרב ובהמשך גם כלורד.

בעצם כולנו הגענו לכאן לבצע חיבור. גם אנו נדרשים לחבר בין אנשים, בינם לבורא, ובינם לבין עצמם מבחינה פיזית, רגשית ורוחנית. בכל מקום שיהודי הולך ומשדר אמונה וביטחון בהקב"ה, הוא מחבר בין עולמות.

בשנים האחרונות הרחיב הרבי את משימת השליחות לכל יהודי. כל אחד מסוגל להעשיר במידע או בעזרה לזולת, לשם זה הגענו לעולם, כולנו יכולים להשפיע. 

השנה בעקבות הקורונה, כינוס השלוחים העולמי לא מתקיים בחצר הרבי בניו יורק. הכינוס נערך בזום ומגיע לכל מקום בעולם כדי לשתף את כולם במשימת השליחות של הרבי. 

אנו כולנו תפילה שנזכה להתכנס יחד בגאולה האמיתית והשלימה עם הרבי בקרוב ממש, אמן.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
לימוד חשוב מהשידוך
כ"ז חשוון ה׳תשפ״א
מידת החסד היא אבן הבוחן לשידוך הנכון.
חסידות היא חסד
שאחד חושב על השני ויודע לתת מים שזו תורה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.