מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״א 12.11.2020

האולם היה ריק, אבל השלוחים אף פעם לא לבד | זלמן וישצקי

המטיילת שהתפעמה מילדי השלוחים, ש'לקחו פיקוד' גם כשאולם בית הכנסת בליל שבת היה ריק. מוקדש לרגל 'שבת כינוס השלוחים' • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי, זווית אישית על פרשת השבוע - מיוחד ל-COL    
האולם היה ריק, אבל השלוחים אף פעם לא לבד | זלמן וישצקי

לפני כ-7 שנים התארחה אצלנו בשבת אשה צעירה בשם רחלי. היא סיפרה שהיא מטיילת זה מספר חודשים באירופה, מנקה קצת את הראש. כך יוצא לה כמעט בכל שבוע לפגוש משפחות של שליחי חב"ד שמארחים אותה לסעודות.

״תמיד טעים ונעים, תמיד אני יוצאת מלאת התפעלות מהכוח והעוצמה של משפחות צעירות לצאת למדינה זרה, אבל בשבוע שעבר חוויתי חוויה שהפגישה אותי באופן בלתי אמצעי עם העוצמה הכי פנימית ושקטה שלכם״. כך אמרה ומיד המשיכה, ואני עוד זוכר את ההתרגשות שלה כשסיפרה, אני זוכר וכמעט שחווה שוב מחדש את ההתרגשות שלי מהסיפור כל אימת שאני נזכר בו.

"בשבוע שעבר הייתי בשבת בטאלין שבאסטוניה. כשטלפנתי לפני שבת להזמין את עצמי, אמרה לי הרבנית חני קוט, שבעלה לא בעיר כי הוא נסע לניו יורק להשתתף בוועידה הבינלאומית של שליחי חב"ד, מה שידוע בשם 'כינוס השלוחים', ובכל זאת (לא מובן מאליו בכלל! ז.ו.) היא מזמינה אותי בשמחה להתארח אצלם לסעודת השבת".

"שישי בערב, צעדתי לבית הכנסת לתפילת קבלת שבת יחד עם הבנים 'הגדולים' של משפחת קוט. מה זה גדולים? האחד בן 12 והשני בן 11 או משהו כזה. בית הכנסת מפואר וגדול, מרשים מאוד. נכנסנו לאולם הגדול אך לא היה שם איש מלבדנו, אולי בגלל השעה המוקדמת של כניסת שבת בחורף? אולי המתפללים ידעו שהרב לא בעיר, אז ככה פחות טרחו להגיע? בכל אופן אני מאוד לקחתי ללב, מצב הרוח שלי ירד. אלא שלפתע אני רואה את הבנים 'הגדולים' בלי להתבלבל לוקחים פיקוד. האחד נגש לעמוד התפילה בתור חזן והחל מתפלל תפילה יפיפייה עם קטעי חזנות בסוף כל קטע, כשאחיו מהקהל מוסיף ונותן את קולו. כשהגיעו ל'לכה דודי' הם פתחו בשירה כאילו המקום מלא, כאילו כולם פה. החזן ממקומו, הקהל ממקומו ואני בעזרת נשים מצטמררת ודומעת, שעה שהם יצאו בריקוד חב"די קלאסי מסביב לבימה בסיום ה'לכה דודי'".

"אין לי הרבה מה להוסיף", אמרה לנו רחלי, "רק שזה היה הרגע בו הבנתי כמה עמוקה ופנימית העוצמה של השלוחים".

עד כאן רחלי.

ואני, זלמן וישצקי, גם אני הבנתי אז משהו עמוק ופנימי. הבנתי שהילדים הללו לא היו לבד. הם לא הרגישו לבד. הם לעולם לא מרגישים לבד. הם יודעים שהם שלוחים של הרבי. חדורה בהם ההכרה שהוא לא משאיר לעולם את צאן מרעיתו, לא לבד ולא בחושך. וכשאתה לא לבד, אז מה הבעיה לשיר ולרקוד גם כשהאולם ריק?

**

מאוחר יותר אמר לי חברי הרב שמואל קוט, רבה של אסטוניה, שקבוצת מתפללים אכן הופיעה וקיימה את תפילת קבלת שבת באותו יום שישי רק בשעה מאוחרת יותר.

**

חברים יקרים, השבת היא השבת של כינוס השלוחים השנתי. הכינוס מתקיים כמו בכל שנה, בדיוק כמו בכל שנה. רק שטכנית ופיזית, גם גיאוגרפית וחומרית הוא לא מתקיים על אדמת ארצות הברית של אמריקה, הוא כן מתקיים השנה בכל העולם כולו בבת אחת.

אם בכל שנה אנו טסים ובאים בשבת זו אל הרבי, השנה הרבי בא אלינו ואנחנו נרקוד ונשמח בדיוק כמו כל שנה, בדיוק כמו הילדים האלה ששרו לבד בבית כנסת ריק אך בלב מלא.

שבת שלום,

הרב זלמן וישצקי

 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כוח
כ"ו חשוון ה׳תשפ״א
חזק ומחזק
זה כוח של המשליח
יחי המלך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.