מנדי ברגר | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״א 12.11.2020

"אני רוצה לחלוק אתכם חוויה אישית" | הרב שמואל רסקין

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה • זה קורה השבוע. השנה, בגלל המצב המאתגר שבו כולנו נמצאים בכל רחבי העולם, לצערנו המפגש של כינוס השלוחים העולמי לא יערך באופן פיזי, אבל מנהלי הכינוס עושים מאמצים אדירים בכדי לקיים גם השנה את הכנס, באמצעים דיגיטליים • ברגעים כאלה, אני רוצה לחלוק אתכם חוויה אישית מאוד מיוחדת ומרגשת

צפו בווידאו: 

 

בכל שנה מתאספים אלפי שלוחים של הרבי מליובאוויטש אל "כינוס השלוחים העולמי" בניו יורק, אירוע כל כך עוצמתי ומחזק. מכל רחבי העולם מתאספים ויושבים "שבת אחים גם יחד" לימים מרוכזים של התוועדויות וסדנאות.

ביום שישי נוסעים כל השלוחים לציון של הרבי, ומבקשים מהרבי - המשלח, שיתפלל עלינו, על בני משפחותינו ועל כל בני קהילתנו, שלכולם יהיה כל מה שהם צריכים. ביום ראשון מגיע האירוע המיוחד והמרגש - "הבאנקעט". באולם אחד יושבים ששת אלפים אנשים, שלוחים ותומכים, וכשמנגנים ביחד את הניגון של ראש חודש כסלו, אין אדם בחדר שלא מרגיש בהתעלות, בשמחה פנימית אמיתית על כך שאתה מחובר למשהו מאוד קדוש, מאוד מיוחד. זכות נפלאה.

זה קורה השבוע. השנה, בגלל המצב המאתגר שבו כולנו נמצאים בכל רחבי העולם, לצערנו המפגש לא יערך באופן פיזי, אבל מנהלי הכינוס עושים מאמצים אדירים בכדי לקיים גם השנה את הכנס, באמצעים דיגיטליים. אני מתפלל ומקווה שנוכל עוד השנה כולנו - כל השלוחים וכל היהודים מכל רחבי העולם, להיפגש יחד בירושלים, עם בניין בית המקדש השלישי שיבנה במהרה בימינו.

ברגעים כאלה, אני רוצה לחלוק אתכם חוויה אישית מאוד מיוחדת ומרגשת מכינוס השלוחים לפני כמה שנים: כמה ימים לפני הכנס, התקשר אלי הרב משה קוטלרסקי, שמנהל את הכנס הזה כבר שנים רבות ועושה ימים כלילות למען השלוחים בכל רחבי העולם, שה' יאריך ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים: "אני רוצה לבקש ממך שתאמר כמה מילים בסעודת ליל שבת". כשהרב קוטלרסקי מבקש אי אפשר לסרב, אך בכנות, התלבטתי הרבה - יושבים שם אלפי שלוחים, רבנים חכמים ובקיאים, מה אני אגיד להם?

בהשגחה פרטית שמעתי מאחי, הרב אריה זאב רסקין השליח של הרבי והרב הראשי לקפריסין, 'ווארט' שמאוד התחברתי אליו. כך עמדתי באותו ערב בהאנגר ענקי של צבא ארצות הברית, עליתי אל דוכן הנואמים, ופתחתי בדברים בקול רם עד כמה שיכולתי, שכן דיברתי בלי מיקרופון, מכיוון שבשבת אנחנו לא יכולים כמובן להשתמש באמצעים טכנולוגיים:

בפרשת חיי שרה אנחנו קוראים על שרה אימנו "ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים שני חיי שרה". מבאר רש"י : בת ק' כבת כ' - שרה בגיל מאה שנה הייתה כמו בת עשרים שנה, ללא חטא. אבל אפשר ללמוד עוד רעיון חזק מהעניין של בת ק' כבת כ': כשיש לנו חלילה איזו צרה או בעיה, אז "בת כ'", אנחנו ביחד אומרים פרק כ' בתהילים, "למנצח מזמור לדוד יענך ה' ביום צרה", שידוע בסגולותיו בעת מצוקה. באותו אופן, כשהצרות והבעיות נפתרות, ובכלל, כשהחיים טובים - "בת ק'", אסור לנו לשכוח לומר באותה הכוונה את פרק ק' בתהילים, "מזמור לתודה... עבדו את ה' בשמחה"!

עלינו להודות ולהתפלל לא רק בעת צרה, אלא גם כשמקבלים מה' יתברך את השפע והחיים בכל יום יום. הרבי מליובאוויטש הסביר ש"שליח" בגימטריה "שמח. כשאדם שמח, הוא מלא במרץ, המוח שלו צלול והוא יכול להצליח בפעולותיו. לכן כל כך חשוב שבשליחותנו נהיה תמיד בשמחה.

הרבי מליובאוויטש לימד אותנו דבר נפלא: כל יהודי הוא שליח. כל אחד ואחת מבני ישראל הם שלוחים של הקדוש ברוך הוא, שנתן לכולנו שליחות מיוחדת כאן בעולם הזה. יהי רצון שכולנו נהיה שלוחים שמחים של ה' יתברך, ונעשה את שליחותינו המיוחדת לנו. כפי שלימד הבעל שם טוב: לכל אחד מאתנו יש שליחות מיוחדת, שהיא מיוחדת רק לו ואף אחד לא יכול לעשות אותה במקומו, ושנעשה את זה מתוך שמחה אמיתית ובטוב הנראה והנגלה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אנונימי מישראל
כ"ז חשוון ה׳תשפ״א
מחזק..!! ומיוחד..
תודה רבה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.