מנדי ברגר | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״א 12.11.2020

המשפיע החב"די מאלעד על "הרס פלאי הטכנולוגיה" • טור

הרב מענדי ליברמן - משפיע בישיבת תומכי תמימים אלעד בטור זועם "על ההרס בעקבות פלאי הטכנולוגיה" • "בתקופה האחרונה, מאז החל תקופת הקורונה, יצא לאור עולם מושג חדש, "לימודים בזום" • "ילדים טובים, מבתים הכי טובים, מתרגלים לשבת שעות על גבי שעות מול מסכים. הילדים קמים בבוקר פתוחים את המחשב ונשארים דבוקים אליו 4-6 שעות ביום" • "עם כל ה"ונפלינו" החבד"י יש לנו בעת כזו הרבה מאוד מאוד מה ללמוד מהחברה החרדית"
המשפיע החב
הרב ליברמן. באדיבות המצלם
בתקופה האחרונה, מאז החל תקופת הקורונה, יצא לאור עולם מושג חדש, "לימודים בזום".  
 
בתקופה הראשונה זה היה נראה "פלאי הטכנולוגיה". הנה, בחוץ משתוללת מגיפה, והילדים שלנו - ילדי חב"ד מוגנים בתוך תיבת נח, הם גם בבית, וגם רואים ושומעים את המורה, נפגשים עם חברים ומנהלים סדר יום חסידי. הפלא ופלא!  
 
הרעיון היה מדליק, אך עד מהרה מתברר שהפתרון הזה טוב ליום יומיים, גג שבוע שבועיים, אך בשום אופן לא לתקופה כה ארוכה. 
 
ילדים טובים, מבתים הכי טובים, מתרגלים לשבת שעות על גבי שעות מול מסכים. הילדים קמים בבוקר פתוחים את המחשב ונשארים דבוקים אליו 4-6 שעות ביום. משימות, שיעורים, שיעורי בית, הקלטות, התוועדויות, הכל אבל הכל בתוך המחשב.
 
ביננו, כמה מתוך כל השעות האלה הם באמת לומדים, וכמה מתוך זה הולך על התכתבויות, צ'טים, ושיטוט במרחב הווירטואלי. לא, אני לא מדבר על אינטרנט פתוח חלילה, למרות שגם בזירה הזו נגבו קורבנות, ולצערנו כי רב- קורבנות רבים. 
 
אני מדבר על בתים שיש להם סינון הכי טוב שיש, ובכל זאת הילדים מתרגלים למציאות מטורפת, לשבת מול מסך ולהתמכר, פשוט להתמכר, לעולם וירטואלי. דבר שהם לא הכירו כל כך טוב עד עכשיו, וכעת במעטפת של לימוד, קדושה, חינוך וכו', הם נשאבים לתוך זה.
 
ואני שואל וזועק – אלוקים אדירים, מי מרוויח מזה? הגוף? הנפש? הנשמה? כל בר דעת שרואה מקרוב מה נעשה בבתים מבין שמתחולל פה חורבן אמיתי בנפשו הטהורה של כל ילד יהודי שיושב כל כך הרבה שעות מול מחשב.  
 
 
יש מושג בכל מדינה מתוקנת שנקרא "ניהול סיכונים". מדינה חייבת להכיר מה נחשב בעיינה לחיוני ומה לא.  צאו וראו - הצבא, חינוך מיוחד, פנימיות נוער, כיתות א-ד, חנויות, חנויות רחוב, ועוד ועוד. פתוחים בימים אלה, כי במדינה מבינים שמבחינת "ניהול סיכונים", המצב מחייב את פתיחת המקומות האלה. עזבו את ההפגנות בבלפור ועוד. באו נדבר רגע על ניהול סיכונים נקי בלי פוליטיקה.  
 
ובדיוק בנקודה הזו נכנסים תלמידי מוסדות חב"ד היקרים שמבלים בבית כל כך הרבה זמן, האם במסגרת של ניהול סיכונים לא צריך לקחת אותם בחשבון? האם המצב שלהם לא מסוכן כל כך? האם לא מגיע להם לפתוח את המסגרת?
 
אז נגיד שעל פי חוק יש בעיה, וזה לא עובר חלק. ולמה להסתבך עם החוק. שתי דברים:
 
א. עם כל ה"ונפלינו" החבד"י יש לנו בעת כזו הרבה מאוד מאוד מה ללמוד מהחברה החרדית. הללו, למרות כל הביקורת שיש כלפיהם, השכילו להבין מה שאבותינו ברוסיה הבינו היטב, "בשביל לימוד תורה, צריך למסור את הנפש" גם אם זה יעלה הרבה, והרבה מאוד. הם לא בוחלים בשום אמצעים, פשוט נזרקים למים העמוקים, ועושים כל מה שאפשר על מנת שקול התורה לא יפסק ולו לרגע. 
 
ב. גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שמקבלי ההחלטות צודקים, ובאמת המוסדות צריכים להיות סגורים. גם אם כך, עדיין בימים אלה גם חצרות הבתים, הגינות, וכל (חצרות) בתי הכנסת פתוחים, המרחב פתוח ומאפשר התכנסות יומיומית של כל מחנך עם התלמידים שלו. 
 
אני מצדיע בכל לב, לאותם מחנכים שלא חיכו לשורות האלה שיכתבו, ומיד כשהדבר התאפשר הם קמו ועשו מעשה, קראו לתלמידים שלהם לחצרות בתי הכנסת קיבצו אותם והצילו אותם. חד וחלק! הקריאה שלנו כהורים מופנית כלפי מנהלי המוסדות, והעומדים בראש המחנה. 
 
זה לא הזמן להסתתר מאחורי מסיכת "שומרי החוק", להתעטף בק"נ טעמים להכשיר את המצב הלא נורמלי הזה.  זו העת לצאת לעיירה הבוערת ולהציל כמה שיותר נפשות. פשוטו כמשמעו. 
 
קחו אחריות, קבצו את התלמידים המשוועים לחינוך יהודי טהור, קראו להם לחצרות בתי הכנסת, והצילו את נפשם הזועקת. ויפה שעה אחת קודם!
לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
57 תגובות
1.
ישירות לכתבה
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
מופרך לגמרי
2.
מיוחד מאד
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
3.
כל מילה חקוקה בסלע!!
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
להוסיף כתושב צפת ביקרתי לפני מספר ימים בבית כנסת של חסידות צאנז, ובמנין שחרית של השעה קבע וחצי בבוקר התאספו כ40 ילדים של חסידות צאנז, בערך בכיתות ה'-ח' בית כנסת באזור נפרד משלהם והתפללו שחרית עם המנין בשעה שהמלמד להם נראה כאחד המתפללים הרגילים בבית כנסת ( מה שנראה שכל ההתארגנות זה הילדים מעצמםהגיעו) וחילק סוכריות למי שמתפלל יפה!
כשראיתי את זה אמרתי מדוע אנחנו כלכך מהר נכנענו וקיבלנו שילדנו יתפללו בזום וכו' .
4.
שיבוא בתלונות
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
למי שהביא את הקורונה אף אחד לא בחר במצב הזה הילדים בעצמם מעדיפים ללכת לחיידר...
ולגבי הלימוד מהציבור החרדי. אני לא בטוח שכבודו רציני... זה בדיוק הזמן לא ללמוד מהציבור החרדי וד"ל
אוי לעיניים שכך קוראות! אתה עיתונאי-שמאל...
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אני מנסה למצוא הבדל בינך לבין עיתונאי שמאלני, ולא מצליח (אולי חוץ מהזקן שלך, בתקווה שאתה לא בחור ישיבה משועמם שמצא אתר נחמד כ"כ שאפשר להתכתב בו...), "זה בדיוק הזמן לא ללמוד מהציבור החרדי וד"ל"... מה זה ההכללה הזאת? לך לבני ברק, תספור כמה בלי מסכות! לך לקרית צאנז, כולם שומרים! כמה ירושלמים מה'פלג' ועוד כמה "תולדות אהרון" משועממים הופכים בעיניך ל"כל הציבור החרדי"?!
הלוואי והציבור שלא שומר תומ"צ לע"ע ילמד קצת מהחרדים...
באמת חבל שאנחנו לא כמו שאר הציבור החרדי.
חבל שאנחנו נכנענו כ"כ מהר ל"פלאי" הזום ושאר מרעין בישין.
חבל שאנחנו לא נלחמים על כך שילדינו ילמדו בחצרות ביהכנ"ס וכדו'.
חבל!!! חבל!!! חבל!!!
הרבנים צריכים לצאת בקריאה חד משמעית, להתחיל לימודים מקרוב! בזום כמעט ואין אפשרות ללמוד עם הצ'אט, ההתכתבויות וכדו'.
עד מתי???
אני עיתונאי שמאל
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אתה צודק במאה אחוז. אשלח לך גם את תעודת העיתונאי אם ממש תבקש. אבל רק לא מובן לי מה כל כך נזעקת. אני כתבתי וד"ל ואתה החלטת לפרוס את העניין בראש חוצות. חבל שאתה טועה ומטעה. בעיני ראיתי חתונות חרדיות ושוב אכתוב וד"ל כי בניגוד אליך, אצלנו בשמאל לא רוצים לדפוק את החרדים, יש לנו ברית אחים ישנה...
הקורונה זה וירוס, עם תמותה של 0.1%
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
רואים שיש כאן הנהגה נגד התורה ומצוותיה, תתעוררו!
לפני חגים סגרים. איסור להתפלל במניינים בבתי כנסת, ..בסופרמרקטים,אין נגיף... ועוד ועוד
הייתי ממליץ לך לראות את התגובה "מציאות"....
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
גם אם תנסה להגיב בציניות (ואני מצטער להודיעך שזה לא כל כך עבד לך, אולי בפעם הבאה...), למרות שהמוסדות החרדיים פתחו כבר, התחלואה בהם הכי נמוכה!!!
שמת לב למה שאתה כותב??? "חתונות חרדיות"... חשבת פעם שכדאי לענות בהקשר? אני דברתי על מצב המסיכות, ואתה ב"טיסה ישירה" עובר למצב החתונות...
ואגב, אני לא אתפלא עם כבודו מצביע ל'ימינה' או לעוצמה יהודית', וד"ל....
5.
אכן כך זוהי האמת
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
6.
ישר חילך!!!
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
מסכים ומצטרף לכל מילה.
להציל להציל להציל. כפי שכתב כבוד הרב "העיירה בוערת"!
מבלי לסכן ח"ו, אך לא עוד מול המסכים בלבד. מקסימום אפשר לשלב זה עם זה.לימוד פרונטלי במרחב פתוח ולימוד מול מסך.
7.
ירון
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
תעשה טובה . ללמוד מהציבור החרדי ??
רק בושות הם עשו עם הפרת ההנחיות ואני לא מכליל
אבל בכל זאת ציבור לא קטן הפר הנחיות והתנהג באלימות . חילול השם גדול . אז ללמוד מהם??
הבנת הנקרא
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
הבנת הנקרא! אף אחד לא דיבר פה על הפרה של הכללים. הוא דיבר על כך שצריך לשמור על הכללים כמו שרק אנחנו יודעים. וביחד עם זה לצאת למרחב הפתוח וללמוד עם תלמידים.
הלימוד המחברה החדרית היא אך ורק בנוגע לכך שאיכפת להם מהמצב והם עושים משהו. ותו לא!
אכפת להם מהמצב? אל תיתמם !!
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
ללמוד תורה תוך הפרה על הכללים בחברה החרדית ממש דוגמא לאכפת .
אתה מבין את הנזק של יחסי ציבור שהם עשו בכל הנוגע לאנשים מקיימים תורה ומצוות? זה נזק גם לאחרי הקורונה .. אם היה אכפת להם מהמצב הלימוד תורה לא יכול לבוא על חשבון פרנסםת8 של אחרים - כאשר התחלואה עולה ממילא פרנסם של אחרים נפגעת וגם מה עם למשל אהבת ישראל או שמירת נפשות ? מה שווה לימוד תורה שכזה ?
8.
הכללה מכל כיוון
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אני לא נגד ללמוד דברים טובים מאנשים אחרים מתוך תחושת עליונות מזויפת, אבל אני לא מסכימה עם המסקנה של הכותב. ראשית, ההכללה (שאנו דרך קבע מתלוננים שהתקשורת הכללית נגועה בה) שעלינו ללמוד מהציבור החרדי, לאיזה חלק מהציבור? הרי אנחנו חרדים. האם כוונתו לאותו חלק שאמר לימוד תורה בכל מחיר, והמחיר היה חילול ה' שאין כדוגמתו? או לחסידי גור בחצור שסגרו עצמם מרצון כדי למנוע התפשטות ומן הסתם ילדיהם אינם נפגשים? כדי שהמסר (החשוב!!!) יועבר ויקלט צריך פשוט לומר אותו, אמירות כוללניות לדעתי יוצרות חסם פסיכולוגי אצל הקורא וממילא מה הרווחנו
9.
הרס פלאי הטכנולוגיה
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
ממש נכון תשמרו על הילדים.
10.
מנין נמיכות הרוח?
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
לפלא שרגשי נחיתות שכאלו מתפרסמים בראשי חוצות. אנו, חסידי ליובאוויטש, חסידיו של כבוד קדושת אדמו"ר איננו רוצים ואיננו צריכים ללמוד מאף אחד! הדרך היחידה בה נלך היא הדרך אשר אותה הורה לנו רבינו באלפי מכתביו, שיחותיו עצותיו וכו'.
נ.ב
אינני מתבייש כלל בעובדה שאיננו נוטלים חלק בקרנבל חילול השם
מה???
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
על איזה חילול ה' אתה מדבר?
על מה שכל גוי מאירופה מבין שחינוך הוא מעל הכל (באירופה אפי' בזמן סגר מוסדות החינוך פתוחים).
על אותו קידוש ה' שכולם רואים שאצל יהודים יראי ה' חינוך ולימוד הילדים תורה הוא מעל הכל?
המציאות מוכיחה:
לאחר שעבר כמעט חודש מאז פתיחת הלימודים במקומות החרדיים-
התחלואה באזורים החרדיים הכי נמוכה בארץ!!!!
ומה הרביים לימדו אותנו?
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
להכנע לגזירות על לימוד התורה הקדושה???
11.
חב"ד תהפוך עיר לאדומה???
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אם עושים על פי ההנחיות כל הכבוד!
אך לעבור על ההנחיות.. מעבר לסכנה ולחילול ה' שיגרם מעצם המעשה (הציבור החרדי גרם נזק בל יתואר) יש כאן אחריות כפולה אם אתה הופך עיר לאדומה אתה פוגע בפרנסה ובחיים של יהודים רבים. זה לא נסלח.
גם ברוסיה אם היו מדברים על חצי שנה ללמוד מהבית ולא חלילה על עקירת היהדות אני לא חושב שהיו יוצאים למלחמה על כך...
בפועל המציאות מראה ש....
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
שום דבר לא קרה בגלל החזרה ללימודים עד כדי כך שאחרים גם חשבו להעתיק השיטה . אז מספיק לשחות בזרם ההסתה של התקשורת
ברוסיה פשוט היו אגרסיבים יותר. פה הם עוש...
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
צריך להפנים שיש כאן הרבה מעבר ל"שמירה על בריאות הציבור".. חברה אל תהיו תמימים ואל פתחו בפח שהמנסים לשלוט טומנים. מעניין למה תמיד לקראת החגים התחלואה עולה ומחייבת סגר, ולמה הערים החרדיות הן האדומות למרות ששמרו שם על מסכות וירוק וכו. רק בתקשורת שלצערנו גם אנחנו נופלים בה, מראים לנו רק את המיעוט שלא עם מסכות... כמה בתל אביב לא שומרים? את זה לא יראו....
חברה תפקחו עיניים!! אנחנו בשעת שמד. מתוחכמת ואחראית אבל מי שמתבונן רואה שהעסק לא תמים בכלל ויש כאן הרבה כוונות זדון...
שה'ח ישמור ויגן וישלח לנו משיח צדקינו נאו! רק הוא יעזור...
אני חוזר על מה שהגבתי
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
על איזה חילול ה' אתה מדבר?
על מה שכל גוי מאירופה מבין שחינוך הוא מעל הכל (באירופה אפי' בזמן סגר מוסדות החינוך פתוחים).
על אותו קידוש ה' שכולם רואים שאצל יהודים יראי ה' חינוך ולימוד הילדים תורה הוא מעל הכל?
המציאות מוכיחה:
לאחר שעבר כמעט חודש מאז פתיחת הלימודים במקומות החרדיים-
התחלואה באזורים החרדיים הכי נמוכה בארץ!!!!
תתעורר
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
חחחח ,הממשלה עכצמה לא עושה את ההנחיות של עצמה..
12.
וזה מחנך את ילדינו
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
ממליץ לך להפסיק לפזול ימינה ושמאלה
הזיבורית שלנו יותר טובה מהעידית שלהם.
טכנולגיה לא מקלקלת נקודה
שימוש לא נכון יכול לגרום לבעיות

איפה ההורים שנותנים לילד לשבת שעות מול מסך בלי לבדוק

תפסיקו לחפש ולמצוא אשמים
תתחילו לעבוד

אחד שכואב את העזובה החינוכית החבדית המפוארת
בידי
בטלנים
ושימוש נכון לא פוגע ??????
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אוי לנו שהגענו למצב זה !!!
אתה באמת מאמין שלילדים יהיה אותו חשק לפתוח ספר ?
שלא לדבר על הבעיות הנפשיות בכך שלא מתראים עם חברים ...
הוא שאמרתי
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
כולם אשמים ברוך השם
המורה זורק על ההורים את האחריות
ההורים על המורה
עכשיו מצאו אשם חדש מסך (זום) וקורונה .

הכתבה הזאת זה תוצר של תפיסה הנובעת מראש קטן
אני עשיתי את שלי התוצאה אני לא מחוייב

אם המורה/אבא
לא מצליח להחדיר יראת שמים בתלמיד
יש פה בעיה במורה/אבא
כל התירוצים לא ישנו את זה

13.
מציאות הזויה
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
תפסיק להאשים אנשים! מורים עושים כל שביכולתם בתקופה המטורפת הזאת. מורים שלא למדו עם תלמידיהם בחוץ עשו זאת בגלל שאם היו עושים זאת וילד אחד היה נפצע אותו מורה היה מפוטר ממשרד החינוך ומבלה שנים רבות בכלא.
אנחנו הבעיה כי אנחנו לא מדברים מספיק על הסכנות ברשת ועל הסכנות של ישיבה מול מסך- גם נפשי וגם פיזי.( כמו גם נושאים אחרים שאח"כ הילדים והתמימים שלנו יוצאים לעולם עם לשון בחוץ ו"אבלים וחפויי ראש")
קל לכתוב ולהאשים כבוד המשפיע, דווקא בעת הזו צריך להרבות באור ולהגיד לילדים שלנו כמה הם טובים ולא ללמוד מציבורים אחרים
14.
חולק מכל וכל
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
א. לפתוח מוסדות ועל ידי זה להביא למותם של אנשים אחרים זה פשע! לא יהדות! מופרך הדימוי למסירות הנפש ברוסיה הן מצד הסיטואציה - אין כאן שעת שמד כמוג"פ והן מצד זה שהלומדים מסכנים אנשים אחרים וגם בשעת שמד, אסור למסור את נפשם של אנשים אחרים...
ב. הזום נותן לתלמידים הרבה יותר משיעור טלפוני. אינה דומה שמיעה בטלפון לראיית פני הרב (כן. וגם החברים). החיידר של הבן שלי לא עושה זום כ'עיקרון', והבן משתגע מזה. בהתחלה הוא עוד למד לבדו בבית (מדובר בתלמיד מצטיין שלמד הרבה מאוד בזמנו הפנוי) אבל השעות הרבות בהן הוא היה צריך להושיב את עצמו שבועות ארוכים שברו אותו. כעת לעודד אותו לשבת וללמוד חצי שעה, זו משימה. ובית הספר? עד עתה היו שני שיעורים בטלפון של כרבע שעה כל אחד. בדיחה.
ג. פוק חזי - בית ספרנט של ילדי השלוחים - האם הם יוצאים כל כך 'הרוסים'?
מציאות!!!
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
המציאות מוכיחה:
לאחר שעבר כמעט חודש מאז פתיחת הלימודים במקומות החרדיים-
התחלואה באזורים החרדיים הכי נמוכה בארץ!!!!
תקרא שוב את דברי הכותב
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
א. אף אחד לא דיבר לפתוח מוסד באופן רשמי ומזיק, דובר לפתוח מוסד בהתאם להנחיות בצורה שלא תזיק, רק להבין שהזום הוא לא פיתרון. חד וחלק.

ב. ברור שיש לזום מעלה על שיעור טלפוני, ואין חולק על זה, הנושא היה לא להסתפק בשיעור בזום. אלא לצאת למרחב הפתוחה. תקרא שוב את הדברים שכתב הכותב בנחת.

ג. ילדי השלוחים - זו באמת הקרבה גדולה מצידם, ואף שליח לא יגיד לך, שהלימוד הזה הוא לכתחילא שבלכתחילא.
15.
נו נו..
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
א. ללמוד מהציבור החרדי? ממש לא! להתרחק מחוסר אחריות והמחשבה המוטעית, כאילו יש פה מזימה של "הציונים" כמו מאש.. חבד ענינה קידוש השם ולא חילול ה. המצב מאד מאתגר שאף אחד לא עושה אותו בכונה. ב. בענין הלימדה, מסכים לגמרי שצריך למצוא פתרון למידה במקומות פתוחים. איני מצליח להבין מדוע לא רואים התארגנות של אותם חרדים למציאת פתרון רחב היקף ללמידה במרחב הציבורי, ובפרט אצלנו חסידי חב"ד. מורה עושה זאת באופן פרטי מצויין. אבל צריך להיות מאורגן יותר.. ג. מסירות נפש על לימוד התורה זה דבר נעלה עד מאד. השאלה מה היא מסירות נפש? האם היא למסור את נפשו של שכנינו? ידידנו? מכירנו? זקיננו?. או את נפשו של ילדי ותו לא? האם אתה מבין את המשמעות לשלוח עשרות/מאות ילדים מקהילה לת"ת? עיננו הרואות לאן זה הוביל. די לדיון היפותטי
יישר כח למשפיע
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
יישר כח למ שפיע
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
כל מילה בסלע,,,,,,,,,,,,,,צודק ביותר שיירבו משפיעים כמותו
16.
מסירות נפש לחינוך ברוסיה
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אני מלמדת בבית ספר חב"די שחלק מהצוות משתייך לזרם החרדי. אכן, אחת המורות האלה שאלה בתמיהה, איפה המסירות נפש של חב"ד שהייתה ברוסיה??
איך יתכן שהבנות שלנו נשארות בבית מול המחשב, עם כל הנסיונות הכרוכים בכך??
זה עורר בי כמחנכת חב"דית חשיבה מחדש... הגעתי למסקנה שאם החינוך יקר וחשוב דיו, יש פתרונות חוקיים מעשיים גם לתקופה המאתגרת הזו...
17.
קבל את האמת ממי שאמרה
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אני גר בעיר מעורבת
דתים ושאינם
חסידים ושאינם
אכן מעורר קנאה לראות את תלמידי כיתה ח של קהילה חרדית (לא קיצונית) לידינו
שנפגשים כל יום לכמה שעות לימוד עם המורה בחצר אחד הבתים

לעניות דעתי הרב אומר
אם זה יהיה בוער לנו עד מסירות נפש
נמצא גם פיתרון יצירתי וחוקי
18.
צודק המלמד הנכבד
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
לגבי תוכן התגובות כאן - רחמים על כל מי שזועק על חילול השם שהחרדים כביכול עושים. בבלפור ובכל רחבי הארץ מפגינים אלפי אנשים, פארק הירקון מלא עד אפס מקום באנשים בלי מסכות וזאת עוד מבלי לתאר את מה שקורה במגזר הערבי.
עצה יעוצה לראות את המציאות באופן נכון זה להפסיק לקרוא חדשות ושמח למבין ואם מישהו לא עומד בפילוח אז לפחות שיפעיל קצת את השכל
כביכול? תפקח את העיינים !!
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
איפה האחריות ? אתה יודע כמה חילונים יהודים התרחקו מהדת מהדבר הזה ? אני עובד איתם . והם אומרים לי על ההתנהגות שלהם . עד עכשיו ההייתי תמיד מגין עליהם . עד הקורונה . יש גבול !
19.
היינו אדומים... אבל אין חינוך
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
גם לקינו גם שילמנו.
והנזק.... איום ונרוא.
אולי חלק מהמגיבים כל כך שקועים שכבר לא רוצים או לא יכולים לצאת מהזומזום שבו נקלעו. וה' הטוב יחרם ויכפר.
20.
יישר כוח ענק למשפיע החסידי ר' ליברמן
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
סוף סוף כל חסידי שפוי שהיה צריך להשמע עוד בראשית הקורונה!
תלמוד תורה לא מפסיקים. נקודה. סימן קריאה!
עלינו למסור נפשינו על חינוך ילדיני בכל מחיר! למסור נפש בשעת גזרה! אפשר למצוא פיתרונות ראויים , אבל להפסיק ללמוד בחידרים וישיבות היו לא תהיה,הלעומת זה נהנים ברמות על! הרדימו אותנו והם חוגגים! הלווו
תתעוררוו הזמן הוא בבחינת "מי לה' אלי!"
חשוב לי לראות מי מהרבנים מרים את הכפפה!
21.
תודה על דבריך הנוקבים
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
תודה לך הרב ליברמן.
כל הכבוד על האומץ לאמר מילים שלא נוח לשמוע.

לצערי נתקלתי מקרוב לאחרונה עם תלמידות מבית יעקוב שבחירוף נפש לא מחזיקות סמארטפון וראיתי את ההבדל הענק בהתנהגות של דרך ארץ וירש.

לא לזאת היתה גאותו של הרבי
שרק בשקר העטוף באיצטלה חסידית איננו מוכנים להודות שתלמידותינו נופלות לדברים שלא שיערום אנשי חינוך
22.
"יש לנו בעת כזו הרבה מאוד מאוד מה ללמוד...
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
חב"ד זה לא חרדים ח"ו?! מה זה דתיים לאומים?!
אתה חרדי ? לא..אני חבדניק כי יש הבדל
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
23.
אכן ואכן הצדק איתך!
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
יש לעשות הכל שהילדים ילמדו פנים מול פנים במסגרת ההנחיות(מסכות מרחב פתוח וכו) אם רוצים הכל אפשרי!!!! וכמו שאנו שולחים את ילדינו הקטנים למוסדות נשלח גם את הבנים בכיתות הגבוהות ללמוד תורה וחסידות! כולם יודעים שהלימוד מרחוק לא נותן מענה ולא רצוי רק בשעת חירום...
דיסלייק לתגובות כאלה?!
כ"ח חשוון ה׳תשפ״א
כמו 23, 24, ו25

מה עובר על אנשים שמסמנים דיסלייק על כאלה תגובות עם תוכן חיובי נטו?!
24.
בואו ללמוד מבי"ס חב"ד בנות רחובות איך לה...
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
תוך שמירה על ההנחיות משרד הבריאות אבל עם אכפתיות עצומה והשקעה בלתי פוסקת בתלמידות מתוך יוזמתיות ויצירתיות ועמידה על המשמר של כל מה שחשוב לנו כחסידים.

מציע למערך הקורסים שליד בי"ד רבני אנ"ש לבקש מהמנהלת שתחי' לשמש כמנטורית עבור מי שצריך.

25.
ניתן ללמוד גם מעטרת חיה מושקא ביתר עילית...
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
במסירות, בלי להתפשר בכלל!
26.
כל הכבוד הרב ליברמן
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
צודק בכל מילה מעודדים את דבריך ומחזקים אותם תמשיך כך בדרכך החינוכית
27.
ללמוד מהחרדים?
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
סליחה, אבל לחרדים יש הרבה יותר מסירות נפש מאיתנו
גם בחינוך, ועוד בהרבה דברים
אצלם בקושי תראו בחורים ואברכים יושבים כל היום עם הסמרטפון ביד וגולשים [ואצלנו... עדיף לשתוק]
אצלם כמעט לכולם יש סינון על המחשב - ואצלינו? צחוק עצוב
כל ימי שמדבר על: ונפלינו... זבל פרדותיו... הזיבורית שלנו... ועוד כל מיני סיסמאות ששטפו לו אתם את הראש -
רק מרמה את עצמו, וטומן ראשו בחול.
אנחנו - רוממות אל בגרונינו ומדברים על העניינים הכי נעלים - הכל רק בתיאוריה, כי בפועל אנו לא מוכנים לוותר בכהוא זה על שום הנאה מהנאות הטכנולוגיה ומנעמיה
והחרדים כן מוותרים ומקריבים
ויש עוד להאריך
כן, זה לא נעים לשמוע, אבל יש לנו ללמוד הרבה הרבה מהם
ודרך אגב: אני מאנ"ש ולמדתי בתו"ת.

28.
הרייץ אמר תמסרו את הנפש כי יבא יום שתרדפ...
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
הרייץ אמר תמסרו את הנפש כי יבא יום שתרדפו למסור וזה מה שרודף כבוד המשפיע שיחי׳.

הרבה פעמים שמנסים להשוות המ״נ של רוסיה להיום בדברים שלא קשורים, בגלל שיש חוסר אצל אנשים נכבדים להיות ולהרשים להיות כמו זקני החסידים
של רוסיה.

מסירות נפש חשובה במשנת החסידות חבד, אבל ההיגיון והאמת של השכל הישר שהרבי הוריש לנו עם תורתו גם חשובה, ולכן צריך לראות במבט על מה המסירות הנפש האמיתי,
א. זה לעבור על ההנחיות כדי שהילדים ילמדו וירגישו חוויות של החיידר או לגרום למתים בגללנו ח״ו.
או
ב. למסור את הנפש עם הילדים שלנו בבית עם זום כמו שעושים זאת שלוחי הרבי בעולם, ולפי הנראה, ב״ה הם חסידיים ולומדים טוב, ולגרום שלא תבא תקלה בגללנו ?
היכן ההיגיון והשכל הישר
כ"ו חשוון ה׳תשפ״א
אם החשש המוגזם לגרום למתים ח"ו הוא המנחה, צריך יהיה להשאיר את בתי הספר סגורים גם כאשר הממשלה תאשר את פתיחתם מטעמים כלכליים. צריך לומר ביושר שלא פותחים את החדרים מפני הכניעה לפריץ וכדי להיראות יפה בפני התקשורת.
29.
אם מחפסים מסירות נפש
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
אם מחפסים מסירות נפש של רוסיה הבולשביק אפשר לעשות בדרך העכשוי באופן כדלהלן:
- שההורים נמסור נפשינו עבור החינוך של הילדים עוד יותר מקודם, ולקחת זמן ללמוד איתם הרי זה חובתינו לפי ההלכה כפי שכותב אדמור הזקן בהלכות ת״ת.

- כמו שברוסיה המוהלים ושוחטים ורבנים וכו׳ מסרו את נפשם כך המורים שעוד לא עשו די בשביל ללמד אותם שעות שמקבלים את המשכורת שלהם (אגב).

-וזה זמן טוב ללמד ולחנך ילדינו למסור את הנפש בשביל לימוד התורה, ותפילה בדיקות עם אביו בבוקר.

בהצלחה לכולנו.
30.
משום מה נזכרתי
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
באגרות קודש יט/קכ:
על הצעירים... להלוך בראש חוצות באופן שכל רואיהם יכירום אשר שומרי תורה ומצות הם ככל הדרוש... עי"ז שכשפוגשים אותו ברחוב, יאמרו עליו שבטח ממאה שערים הוא
וואוו
כ"ו חשוון ה׳תשפ״א
מעניין מאד

אבל איך זה קשור לדיון
31.
למגיב 10
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
איננו רוצים ואיננו צריכים ללמוד מאף אחד?
למשל, בעניני צניעות הרבי הורה (כך מספרת סימה רלב"ג) שיהיה בבית חנה - כמו בבית יעקב.
32.
מזדהה עם כל מילה
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
כמורה בבית ספר חב"ד באחד מהישובים בארץ.. לצערי רואה תופעת נשירה כואבת.
כולנו חושבים ויודעים את האמת ואת צורך השעה, אך לא כולם מעיזים לפעול.
אשרי המורים שלמרות הקושי רואים את צו השעה ואת הצורך הנחוץ שיפעל לדורי דורות.
יישר כח!!
33.
זלמן
כ"ו חשוון ה׳תשפ״א
כתושב צפת אתה אמור לדעת שאין לימודים בזום לבתי הספר היסודי אור מנחם בנים ובנות
אתה אולי לא יודע, אבל הילדים לומדים כבר מעל שבועיים במרחבים פתוחים ברחבי השכונה.
34.
צודק בהחלט!! כל מילה אמת .
כ"ח חשוון ה׳תשפ״א
חובה חובה להתחיל ללמוד!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.