צבי סופר | יום כ"ג חשוון ה׳תשפ״א 10.11.2020

הטענות לזיופים בבחירות נותרו על סדר היום בארה"ב

למרות ההכרזה בתקשורת על נצחונו של ג'ו ביידן וברכות מכל רחבי העולם, טרם נמסרו תוצאות רשמיות של הבחירות והליכים משפטיים בעיצומם לבדיקת הטענות • האם יש סיכוי שזה ישפיע על התוצאות?
הטענות לזיופים בבחירות נותרו על סדר היום בארה
טראמפ וביידן, על רקע מפת האלקטורים בארה"ב (צילום מסך)

למרות ההכרזה בתקשורת על נצחונו של ג'ו ביידן וברכות שהגיעו מכל רחבי העולם כולל מראש הממשלה נתניהו, טרם נמסרו תוצאות רשמיות של הבחירות, בשל מחלוקות משפטיות ומאבק בכמה מדינות.

עו"ד רודי ג'וליאני שמרכז את הטיפול בתביעות המשפטיות, טוען כי בידיו אלפי תיעודים והוכחות על זיופים מכוונים, כולל נתונים מדהימים, המעידים לכאורה על זיופים שיטתיים, בכמה מדינות מפתח בארה"ב.

בתדרוך לעיתונות אמר אמש (שני), שליח הממשל אליוט אברהמס, המבקר במזרח התיכון, כי הליך הבחירות בארה"ב עדיין לא הסתיים. "על זהות הנשיא הנבחר, לא מכריזים רשת CNN או פוקס, אלא האלקטורים לאחר סיום ספירת הקולות – דבר שעוד לא קרה".

תביעה משפטית הוגשה אתמול ע"י צוות טראמפ בפנסילבניה, על פי התביעה כ-682,479 קולות ממעטפות נספרו ללא פיקוח מפלגתי, דבר שהתקבל בפסק דין בינים המחייב את המדינה לאפשר את הפיקוח. המפלגה הרפובליקנית דורשת לפסול 6 מחוזות בהם לא התאפשרה ההשתתפות של משקיפים.

על פי אחת הטענות שכבר פורסמה ביום הבחירות, טוענים הרפובליקנים כי נמצאו כ-450,000 פתקים שכוללים הצבעה לביידן בלבד, מה שמעיד בבירור על זיוף, ונגד כל הסתברות הגיונית.

אנשיו של ביידן, טוענים כי אין ביסוס ממשי לטענות לזיופים וכי יש להעניק את הניצחון באופן רשמי לג'ו ביידן, וכי מדובר ב"חוסר הכרה של המציאות. בכל מערכת בחירות ומכל צד ישנם זיופים אך הם לא משמעותיים בקנה מידה להפוך את תוצאת הבחירות הברורה".

התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, אישר הלילה לפתוח בחקירת הטענות של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, על זיופים בבחירות, בשל הטענות.

הוא גם נימק את ההחלטה: "החקירות עשויות להתנהל אם יהיו טענות ברורות ואמינות לאי סדרים שיכלו, אם הם אמיתיים, להשפיע על תוצאות הבחירות. חובה לטפל בטענות אמינות ביעילות, אך חובה גם לנהוג בזהירות נאותה ולשמור על המחויבות המוחלטת של משרד המשפטים להוגנות, ניטרליות וא-מפלגתיות".

ככל הנראה, הסיכויים להפיכת התוצאה בבחירות בעקבות העתירות המשפטיות – קלושים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.