מנדי ברגר | יום כ"ג חשוון ה׳תשפ״א 10.11.2020

חיי-שרה: אין מתנות חינם - משלמים "בכסף מלא" | וידאו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו הארבעים-ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה לפרשת חיי-שרה, מ"לקוטי שיחות" חלק י', בה הרבי מעמיק ומחדש בפירוש רש"י לדברי אברהם אודות קניית מערת המכפלה "בכסף מלא", ומכך הוראה בעבודת ה' שההתעסקות בלימוד התורה ובקיום המצוות צריך להיעשות מתוך מאמץ ויגיעה, "בכסף מלא", ולא כמתנת חינם, ללא עבודה
חיי-שרה: אין מתנות חינם - משלמים

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו הארבעים-ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה לפרשת חיי-שרה, מ"לקוטי שיחות" חלק י', בה הרבי מעמיק ומחדש בפירוש רש"י לדברי אברהם אודות קניית מערת המכפלה "בכסף מלא", ומכך הוראה בעבודת ה' שההתעסקות בלימוד התורה ובקיום המצוות צריך להיעשות מתוך מאמץ ויגיעה, "בכסף מלא", ולא כמתנת חינם, ללא עבודה.

המשמעויות השונות האפשריות במשמעות "בכסף מלא" * מדוע רש"י לא לומד במשמעות "כסף מלא", במטבעות גדולים או איכותיים? * ההקבלה בין קניית דוד את הגורן מארוונה המלך, ובין קניית אברהם את השדה והמערה מבני חת * מדוע אברהם ביקש לשלם עבור השדה והמערה, כאשר היה באפשרותו לקחתה מן הדין? * ומדוע דוד המלך ביקש לקנות את הגורן מארוונה המלך בכסף מלא, למרות שדוד כבש את ירושלים כולה?

שלוש הסיבות ללימוד דין קניית קרקע בכסף מהפסוק "שדות בכסף יקנו" * ענייני העולם עוברים לרשות הקדושה, על ידי "קנייה", לא במתנת חינם * גם מי שהוא בעל כישרונות ואין לו ניסיונות – עליו להתייגע ולהתאמץ בעבודה הרוחנית * מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד * לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.