מערכת | יום כ"ב חשוון ה׳תשפ״א 09.11.2020

בשורה: החברות פייזר וביונטק מודיעות: "החיסון שלנו יעיל"

לאחר שחברות ענק בתחום התרופות מנהלות כבר חודשים רבים מירוץ להשגת החיסון המיוחל לקורונה, מודיעה היום חברת פייזר לראשונה: "החיסון שלנו יעיל"
בשורה: החברות פייזר וביונטק מודיעות:

חברת פייזר הכריזה היום (שני) כי החיסון שלה לקורונה יעיל ב-90% במניעת הדבקה בוירוס הקורונה. זאת בעקבות מידע ראשוני שנאסף ממתנדבי השלב השלישי של בדיקת החיסון. פייזר, ושותפתה הגרמנית ביונטק, הן חברות התרופות הראשונות המצהירות על הצלחה לאחר ניסוי רב משתתפים במסגרת המאבק במגיפה העולמית.
מנכ"ל ביונטק הביע אופטימיות שהחיסון יספק הגנה מהידבקות בנגיף למשך שנה לפחות. במסגרת החיסון, כל מטופל מקבל שתי זריקות בהפרש של שלושה שבועות זו מזו.
ארגון הבריאות העולמי המליץ על רף יעילות של 50% כדי להכריז על ניסוי לקורונה כאפקטיבי - מה שאומר ששיעור ההדבקה בקרב אלו שקיבלו את חיסון הדמה של פייזר שכאמור יעיל ב-90 אחוז, אמור להיות כפול לפחות. סוכנות התרופות האירופית אף הודיעה כי תהיה מוכנה לשקול אישור של תרופות יעילות פחות.

בישראל התקיים דיון לאורך כל תקופת הקורונה, האם ועל איז החיסון להמר ולהשקיע מראש, וזאת לאור העובדה כי סביר להניח שעקב הדרישה הרבה לחיסון ברחבי העולם יהיה קשה מאד לקבל את החיסון ללא הימור והשקעה מראש. בישראל הוחלט להשקיע בחיסון של חברת מודרנה ובכך הושקעו 200 מיליון שקל, על אף שחברת מודרנה הינה חברת סטרט אפ שמעולם לא פיתחה חיסון. החשב היוצא היוצא, רוני חזקיהו נודע כמי שהתנגד מאד להסכם עם חברת מודרנה בשל הסיכון הכרוך בהסכם עם חברה ללא ניסיון.

כעת, לאחר ההצלחה של פייזר - מתחרתה של מודרנה במירוץ לחיסון - בבדיקות השלב השלישי, נראה כי ההחלטה המוקדמת היתה לכאורה מוטעית. 

כך או כך, התקדמות והצלחת החיסון של פייזר זרעה אופטימיות רבה בקרב בממשלות והשווקים בעולם, המצפים שהחיסון יהוןוה אבן דרך במלחמה במגיפה

ראש ההמשלה נתניהו, התייחס היום לפריצת הדרך: ​"היום זהו יום מאוד חשוב במאבק העולמי בקורונה", אמר נתניהו. "חברת פייזר הודיעה שיש יעילות של 90% בחיסון שהם פיתחו. להערכתי גם כמה חברות אחרות מתקדמות ליעד זה.

גם אנחנו מתקדמים בחיסון שלנו, זה עוד ייקח זמן". 

"אבל דבר אחד ברור", המשיך נתניהו. "לא רחוק היום, זה לא עוד שנים - זה עוד חודשים, שיהיו חיסונים שהם יהיו זמינים לאוכלוסיית העולם. היעד שלי כרגע הוא לעשות דבר אחד - להביא חיסונים לכם אזרחי ישראל, ואנחנו נעשה את זה. זה אומר שהסוף נראה בעין. אמרתי לפני ימים אחדים שאני רואה את האור בקצה המנהרה, אני חושב שהקטר כבר יוצא מהמנהרה".

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
באמת?
כ"ג חשוון ה׳תשפ״א
זה נכון או סתם????????
2.
חשוב להזכיר
כ"ג חשוון ה׳תשפ״א
החיסון הוא לא גאולה!! הוא הגלות היותר מסוכנת...
אנחנו מחכים לגאולה של משיח בן דוד!
ר ק הוא יציל אותנו מהקורונה והשלכותיה...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.