שלמה מן | יום כ"א חשוון ה׳תשפ״א 08.11.2020

השליח בדובאי מבקש מהיהודים בעיר: "תלכו עם כיפה ברחובות"

ארגון רבני מדינות ערב, בראשו עומד שליח הרבי בטורקיה, הרב מנחם מענדל חיטריק, קורא לישראלים המבקרים באיחוד האמירויות לא להסתיר את זהותם • "חיזוק הקהילות במדינות אסלאם יורידו את מפלס האנטישמיות"
השליח בדובאי מבקש מהיהודים בעיר:
הרב דוכמן בפעילות בדובאי (ארכיון COL)

שליח הרבי בטורקיה, הרב מנחם מענדל חיטריק, עומד בראש 'איחוד רבני האסלאם', שהוקם בשנה שעברה ולאחרונה הואצה פעילותו על רקע הסכמי השלום בין ישראל ושלוש מדינות ערב.

במסגרת הארגון מקיים הרב חיטריק קשר עם רבנים של קהילות יהודיות במדינות מוסלמיות. אף באיראן. במקומות שאין קהילה מסודרת או רב מקומי הקשר נעשה ישירות עם התושבים היהודים.

בשיחה עם אסף גבור בעיתון 'מקור ראשון', סיפר הרב חיטריק על התמיכה והחיזוק שמקבל הארגון מהממשלות במדינות המוסלמיות.

הרב חיטריק אף סיפר כי הרב לוי דוכמן, השליח של הרבי באיחוד האמירויות, ביקש מהיהודים שם להתהלך ברחובות כשלראשיהם כיפות, בין השאר כדי להרגיל את המקומיים לנוכחות היהודית. "אנחנו סבורים שבימים של אנטישמיות ואסלאמופוביה, חיזוק הקהילות היהודיות במדינות האסלאם וההתמקדות בהן יורידו את מפלס האנטישמיות", הבהיר הרב חיטריק.

"אנחנו צריכים ללמד את האנשים במדינות שבהן אנחנו יושבים שהקהילות היהודיות הן חלק אורגני והיסטורי מהמרחב הזה. אנחנו מתרחקים מפוליטיקה בין ממשלות לרבנים".

על הפגיעה של הקורונה ביכולת של קהילות ותיקות במדינות מוסלמיות להתקיים, סיפר הרב חיטריק: "במדינות מוסלמיות שהיהודים בהן מעטים, הקשר בין האנשים ניתק בגלל המגפה. אנשים אינם מגיעים לבית הכנסת ואינם בקשר עם הקהילה, והיא מתפוררת.

"אנחנו מנסים לחשוב חשיבה יצירתית איך לשמור בכל זאת על החיבור – למשל באמצעות כינוסי זום. בגלל הגבלות התנועה בזמן הקורונה התעוררו שאלות ובעיות במדינות מוסלמיות שאין להן יחסים עם ישראל: איך להעביר שופר לימים הנוראים, איך להביא ארבעת המינים לסוכות, איך להעביר ספרי תורה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.