מערכת | יום כ"א חשוון ה׳תשפ״א 08.11.2020

ארה"ב: השופט דחה ערעור של ממשלת רוסיה בפרשת הספרים

שופט המחוז האמריקני רויס ​​למברט אישרר שוב את הזכות של חב"ד בארה"ב "לזהות ולתפוס נכסים של ממשלת רוסיה", זאת לאחר שנדחה ערעורה של ממשלת רוסיה על ההחלטה שהתקבלה בשנת 2010, בעקבות סירובה של רוסיה לשחרר את הספרים השייכים לרבותינו נשיאנו. "זה מקרב אותנו צעד אחד נוסף", אמר עורך הדין של חב"ד סטיבן ליברמן ל- COLlive.
ארה

שופט המחוז האמריקני רויס ​​למברט אישרר שוב את הזכות של חב"ד בארה"ב "לזהות ולתפוס נכסים של ממשלת רוסיה", זאת לאחר שנדחה ערעורה של ממשלת רוסיה על ההחלטה שהתקבלה בשנת 2010, בעקבות סירובה של רוסיה לשחרר את הספרים בספריית "ארכיון שניאורסון" השייכים לרבותינו נשיאנו

בפסק הדין ביום שישי התיר למברט לאגודת חסידי חב"ד בארה"ב לזהות ולתפוס את הנכסים הכספיים של ממשלת רוסיה המוחזקים בארצות הברית.

רוסיה ערערה על פסיקת בית המשפט משנת 2010 שהובילה את חב"ד להגיש זימון לחברה בשם Tenex-USA Inc, תאגיד ממרילנד שבבעלות סוכנות הגרעין הממלכתית של רוסיה. הזימון נועד על מנת לתפוס נכסים של ממשלת רוסיה ולממש את פסק הדין עליו החליט השופט בשנת 2010. ממשלת רוסיה ערערה על זימון זה, וכאמור השופט אישרר שוב את החלטתו כי לחב"ד תיוותר זכות זו.

בפסיקה המקורית חייב השופט את ממשלת רוסיה בתשלום של 50000 דולר ליום, על סירובה להכיר בהחלטת בית המשפט.

סטיבן ליברמן, שותף במשרד עורכי הדין לקניין רוחני, רותוול פיג בוושינגטון הבירה, ייצג את חב"ד בפרו-בונו יחד עם עמיתיו רוברט פ. פרקר ודניאל ר.

"במשך שנים מבקשת חב"ד לזהות נכסים השייכים לפדרציה הרוסית לצורך החזרת אוסף חב"ד הגנוב", אמר ליברמן ל- COLlive.com ביום שישי.

"ההחלטה של ​​היום, של השופט למברט, דחתה ניסיון נוסף של חברה בשם Tenam, מפעל אורניום וכוח גרעיני בשליטת רוסיה, לעכב את מסירת המידע לחב"ד", אמר.

ליברמן אמר כי הודות לפסיקה מכריעה זו "חב"ד תוכל להשיג את המידע הדרוש לזהות ולתפוס בסופו של דבר נכסים רוסיים. פסק דין זה מקרב אותנו צעד נוסף להשבת אוסף חב"ד.

ספריית שניאורסון היא אוסף של ספרים וכתבי יד יהודיים ישנים שצבר האדמו"ר הריי"צ נ"ע, טרם נסיעתו לארה"ב.

הוא נתפס על ידי הבולשביקים בשנת 1918 ואוחסן בספרייה הממלכתית הרוסית. את הארכיון הביא האדמו"ר הריי"צ לפולין כשעזב את ברית המועצות. 25,000 עמודים נוספים של כתבי יד הוחזקו בידי הנאצים ובהמשך נתפסו בידי הצבא האדום והועברו לארכיון הצבאי הממלכתי הרוסי. רוסיה סירבה להחזיר אותה וטענה כי מדובר באוצר לאומי.

המובילים את המאבק המשפטי והדיפלומטי מטעם חב"ד הם השליח הרב שלמה קונין מקליפורניה, יו"ר צאגו"ח בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב, ומנהל ספריית אגו"ח הרב שלום בער לוין - חברי המשלחת שהופקדה על ידי הרבי לטפל בנושא החל משנת 1991.

"שחרור ספרים אלה והחזרתם לבעליהם החוקיים הוא גורם חשוב לעם היהודי", ציין ליברמן. "זו חובה כמו לשחרר אדם שבוי. ספרים אלה מכילים את נשמותיהם של האדמו"רים שעבודותיהם משתקפות בהם.

הוא הוסיף כי זה "כבוד עבורי לנסות ולקדם את המקרה הזה ולשחרר את אותם ספרים ולהשיבם למקומם הראוי בבניין 770."

 

 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.