שלמה מן | יום י"ז חשוון ה׳תשפ״א 04.11.2020

הטענות לזיופים כבר החלו. ומהי תמונת המצב המסתמנת כעת?

דונלד טראמפ: "הובלתי בפער מוצק, הוא נעלם, איך זה קרה?" • ג'ו ביידן: "ננצח עוד היום" • רוב הקולות כבר נספרו אבל עושה רושם שהקרב האמיתי מתחיל כעת • כל הפרטים על תמונת המצב המתבהרת ככל שנוקפות השעות
הטענות לזיופים כבר החלו. ומהי תמונת המצב המסתמנת כעת?
טראמפ וביידן בנאומי הניצחון אמש (צילום מסך). ברקע: מפת ארה"ב

כמעט יממה לבחירות בארצות הברית ועדיין אין הכרעה. הנשיא דונלד טראמפ ממשיך לטעון גם הבוקר (רביעי, שעון ארה"ב) לגניבת הבחירות בידי המפלגה הדמוקרטית.

"אתמול בלילה הובלתי באופן יציב במדינות מפתח רבות – וכמעט בכל אחת מהן שיש בה מושל דמוקרטי, זה השתנה במפתיע, מוזר מאוד", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו..

טראמפ הוסיף ותהה: "אחת אחר השנייה היתרון שלי נעלם בהן באופן פלאי כשקלפיות מפתיעות החלו להיספר.  אך זה שכל פעם שנספרת ערימה של קולות מהדואר, מקבלים תוצאות הרסניות".

הנשיא גם תקף את הסוקרים ואמר כי הם טעו באופן "מוחלט והיסטורי".

ביידן השיב להאשמות של טראמפ על זיופים בבחירות בדואר ועל קריאתו של הנשיא להפסיק את ספירת הקולות, ואמר: "לא ננוח עד שכל קול ייספר”.

ומהי תמונת המצב כעת?

נתחיל מהסוף: בזהירות ניתן לומר כי הנשיא דונלד טראמפ ככל הנראה הפסיד את הבחירות. מי שיוכל להציל אותו ולעצור את סילוקו מהבית הלבן, הוא רק בית המשפט העליון.

אמש, שעות לאחר תום ההצבעה במרבית המדינות, שני המתמודדים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הנשיא המכהן דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג’ו ביידן הכריזו על ניצחון בבחירות.

אבל כדי שנדע מי באמת הצליח, מבין שני המתמודדים, להגיע ל-270 האלקטורים, נצטרך להמתין לתוצאות הסופיות – ואלה צפויות, כפי שמסתמן כעת, רק ביום שישי.

בינתיים, ג’ו ביידן זכה ב-224 אלקטורים וטראמפ ב-214.

ספירת הקולות במדינות המפתח מתארכת בשל העובדה שעשרות מיליונים הצביעו באמצעות מעטפות בדואר, בשל מגפת הקורונה והרצון להימנע מהגעה לקלפיות.

כדי לדעת מי יכנס בסופו של דבר אל הבית הלבן, צריך להמתין לסיום הספירה בג’ורג’יה, וויסקונסין, מישיגן, פנסילבניה, נבאדה, צפון קרוליינה ואלסקה.

בג’ורג’יה אשר שווה 16 אלקטורים, טראמפ מוביל לפי שעה עם 50.5% מהקולות. בוויסקונסין – 10 אלקטורים, התוצאות צמודות מאוד, אבל  ביידן נטל את ההובלה. גם במישיגן עם 16 אלקטורים ביידן נטל את ההובלה.

בפנסילבניה, מדינת מפתח ששווה 20 אלקטורים, טראמפ מוביל אולם לא הסתיימה הספירה של הקולות.

בנבאדה – עם 6 אלקטורים, ביידן מוביל אולם הספירה תתחדש רק ביום חמישי בבוקר.

בצפון קרוליינה עם 15 אלקטורים, טראמפ מוביל, אך התוצאות המלאות יתקבלו ביום חמישי הבא. באלסקה ששווה 3 אלקטורים טראמפ מוביל אבל הספירה של ההצבעות בדואר תחל רק בשבוע הבא.

טראמפ הודיע כי יעתור לבית המשפט העליון כדי לעצור את ספירת הקולות של המעטפות – באמצעותן בוצעו כנראה הרבה תרמיות – אבל בקמפיין המועמד הדמוקרטי ג’ו ביידן אמרו בתגובה: “אם הוא יפנה לבית המשפט במטרה למנוע את ספירת הקולות, לדמוקרטים יש עורכי דין שמתכוננים להתנגד”.

במקרה כזה, המאבק המשפטי יכול להימשך שבועות ולהגיע להכרעה בבית המשפט העליון, שם נהנה טראמפ מרוב של שופטים שמרנים  שמינה בתקופת כהונתו.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
׳׳טראכט גוט וועט זיין גוט ׳׳
י"ח חשוון ה׳תשפ״א
"מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה", עלינו מוטל לחשוב טוב וה' כבר יעשה את המעשה.
טראמפ גוט וועט זיין גוט
י"ח חשוון ה׳תשפ״א
צודק בהחלט!
ג' כסלו ה׳תשפ״א
2.
חסוי
כ"ג חשוון ה׳תשפ״א
לא משנה מי ינצח הרבי דואג לנו והוא רק תפאורה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.