שלמה מן | יום ט"ז חשוון ה׳תשפ״א 03.11.2020

שלט שנתלה במכבסה בקינגסטון עורר סערה • מה הסתבר בסוף?

בעיצומו של העליהום נגד החרדים בניו יורק, עוררו בעלי מכבסת HAPPY DRY CLEAMERS סערה בקראון הייטס, כאשר תלו גזרי עיתון שבהם הואשמו החרדים בהפצת קורונה • תושבים נזעמים פנו אל הבעלים, וזה התירוץ ששלפו
שלט שנתלה במכבסה בקינגסטון עורר סערה • מה הסתבר בסוף?
מכבסת HAPPY DRY CLEAMERS ברחוב קינגסטון בקראון הייטס

אין כמעט חב"דניק שביקר בשכונת קראון הייטס ולא מכיר את מכבסת HAPPY DRY CLEAMERS, השכונת בלב השכונה, ברחוב קינגסטון. המכבסה, שאינה בבעלות יהודית, מעניקה שירות לאלפי האורחים והמשפחות המתגוררות בשכונה, בכל ימות השנה.

אלא שלפני כחודש, בעיצומו של העליהום כנגד היהודים החרדים בניו יורק, עוררו בעלי המכבסה סערה בשכונה, כאשר תלו ברחבי המכבסה גזרי עיתונים שבהם הואשמו החרדים כי אינם עוטים מסכות ואינם שומרים על ריחוק חברתי.

באתר החב"די הפופולארי באנגלית COLlive, פורסם בסוף חודש תשרי האחרון, תחת הכותרת "בעלי המכבסה מראים את פרצופם האמיתי", מאמר חריף כנגד המכבסה. במאמר נקראו תושבי השכונה להחרים את המקום, שמזלזל ביהודים ומעודד אנטישמיות, ולהעדיף את בעלי המכבסות היהודיות.

אלא שבירור קטן שערכו כמה תושבים בשכונה, שהתפלאו מהצבת העיתונים במכבסה, העלה תמונה שונה. "אני מתגוררת בקראון הייטס יותר מעשרים שנה", מספרת חני קלויזנר, במאמר תגובה שכתבה באתר COLlive אמש. "מעולם לא הייתה לי בעיה עם המכבסה הזו. להיפך, הבעלים שלה תמיד ידידותי ואדיב. כאשר קראתי את המאמר שהאשים אותם באנטישמיות הייתי המומה. זה לא היה נראה לי מתאים להם. מה גם שאיזה רווח עסקי יש להם מכזה דבר, כאשר רוב לקוחותיהם חרדים?

"ובכן, הלכתי למכבסה בכדי לדון עם הבעלים שם בנושא. יון, זו שמקבלת את פני הבאים, מיד הצהירה בפניי שאינה מבינה את תוכן השלטים, ובוודאי לא ידעה שהם אנטישמים. לדבריה, בעל חנות שכנה הודיע לה כי שוטרים ופקחים מסתובבים בשכונה ורושמים קנסות לאלו שאינם עוטים מסכות. כאשר ראתה בעיתון תמונות של יהודים עם מסכות, התכוונה להזהיר באמצעותן את הלקוחות שלה, שלא יקבלו קנסות.


השלטים שנתלו במכבסה ועוררו סערה


"יון הוסיפה, כי כאשר לקוחות נכנסו לחנות זועמים, וכאשר הבינה כי גזרי העיתונים הללו אינם פרו יהודים - הסירה אותם מיד".

בעלי המכבסה פרסמו בעצמם הודעה לתושבי השכונה. "אנו רוצים לנצל את ההזדמנות הזו כדי להבהיר את הבלבול ואת אי ההבנה הקשורים לשלטים פוגעניים שפורסמו לאחרונה בחנות שלנו.

"ראינו מאמרים המשתפים תמונות של יהודים אורתודוקסים לבושים במסכות ופשוט התכוונו להזהיר את לקוחותינו לנקוט באמצעי זהירות וללבוש מסכות. היינו מודעים לכך שהשוטרים קנסו מישהו ברחוב שאינו חובש מסיכה.

"אנחנו לא קוראים אנגלית היטב ולא ידענו שהמאמרים מכילים תוכן פוגעני. פרסמנו את השלטים אך ורק על סמך התמונות המוצגות. לאחר בחינה מדוקדקת, התמונות אפילו לא היו של תושבי קראון הייטס כפי שצוין בפנינו תושב מודאג. ברגע שהודיעו לנו, הורדנו אותם מיד.

"אנו מתנצלים על כך שפרסמנו את השלטים לפני שעשינו בירור מעמיק בנוגע לתוכנם ולהקשרם. אנו מתנצלים גם בפני כל הלקוחות שלנו שנלעבו מכך. כל זה נובע מהאנגלית השבורה שלנו. להבא, אם מקרה דומה מתרחש, פשוט תפנו אלינו ואל תהססו לדון עמנו ישירות בנושא".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אני לא כ"כ בטוח בכוונה האמיתית שלהם...
י"ז חשוון ה׳תשפ״א
סיפור נחמד ויפה, אך אני לא כ"כ להאמין שלא הבינו את מה שכתוב, ובייחוד בתמונות?!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.