מנדי ברגר | יום ט"ז חשוון ה׳תשפ״א 03.11.2020

ביידן או טראמפ: מי ינצח בבחירות לנשיאות ארה"ב?

איש התקשורת החב"די שלמה ריזל, עוקב בשנתיים האחרונות אחר מערכת הבחירות הזו במסגרת תפקידו כעורך חדשות החוץ והכתב המדיני של הרדיו • כמו בבחירות 2016 גם הלילה, בין 2:00 ל-5:00 לפנות בוקר, הוא יגיש בקול חי את משדר הבחירות המיוחד עם דיווחים שוטפים • מרכז התקשורת החב"די COL בדק איתו מה התרחישים הצפויים בבחירות שיערכו מחר בארה"ב
ביידן או טראמפ: מי ינצח בבחירות לנשיאות ארה
הבית הלבן; ארכיון COL
איש התקשורת החב"די שלמה ריזל, עוקב בשנתיים האחרונות אחר מערכת הבחירות הזו במסגרת תפקידו כעורך חדשות החוץ והכתב המדיני של הרדיו.
 
כמו בבחירות 2016 גם הלילה, בין 2:00 ל-5:00 לפנות בוקר, הוא יגיש בקול חי את משדר הבחירות המיוחד עם דיווחים שוטפים. 
 
מרכז התקשורת החב"די COL בדק איתו, מה התרחישים הצפויים בבחירות שיערכו מחר בארה"ב. 
 
1. האם יש סיכוי לטראמפ לנצח או שהמאבק אבוד?
 
"ההיסטוריה העשירה של הבחירות בארץ ובחו"ל מלמדת אותנו שתמיד יש סיכוי. לדעתי אם נרצה לשים את האצבע על הנקודה בה כדור ההצלחה של ביידן נעצר והחל להתגלגל לאחור, הרגע שנתן לטראמפ את הסיכוי בדרך הטבע, הרי שזה קרה בעימות השני ביניהם בלילה שבין חמישי לשישי לפני עשרה ימים. טראמפ היה נשיאותי וממלכתי. היכה היכן שצריך וגרם לביידן לאבד משיווי משקלו. המשפט של ביידן לפיו יוציא את הנפט מארה"ב, בדגש על הפנסליבניה, היתה "המכה בפטיש", הרגע המדוייק שבו מצב התחיל להתערער. באותה אמירה הוא הפסיד מאות אלפי קולות במדינות המפתח שמתפרנסות מתעשיית האנרגיה בארה"ב".
 
2. מה צריך לקרות כדי שטראמפ ינצח?
 
"להמשיך לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב: מסרים קצרים וקולעים. מצד אחד על אמריקה הנפלאה שהוא יצור, מהצד השני על המסוכנות של ביידן וחבורתו מהשמאל הקיצוני, ובמקביל להמשיך בעוד ועוד עצרות ענק בלי הפסקה במדינות המפתח. בישראל לא עושים רבע ממה שהוא בגופו עושה מבחינת עבודת שטח. רק היום הוא מתכנן להיות בחמש עצרות במדינות המפתח השונות. אם אגדיר זאת במשפט אחד: נראה שטראמפ ביצע "פריצה" מוצלחת בקו הבצור של ביידן ומאיים למוטט את החומה שבנה בעמל ויזע".
 
3. מה צריך לקרות כדי שביידן ינצח?
 
"להערכתי ביידן כבר לא יכול לעצור את הדליפה האמורה. זה מאוחר מידי, אלא אם יסחוב המונים ביום הבחירות עצמו וזה משהו שלא מאפיין את בוחריו שמעדיפים לנהור בהצבעות המוקדמות. 
 
"ביידן היה על הגל ובצורה יפה, אבל בסוף הגל מתנפץ. בעיניים ישראליות הייתי משווה זאת למשה פייגלין. הוא נישא על גל הערכה עצום, אבל הגל נמשך מידי זמן ובסוף התנפץ. אם הגל של שניהם היה מתחיל להתרומם שבועיים לפני הבחירות, הם היו מגיעים למועד הבחירות על הגל. מנגד, טראמפ עלה כעת על הגל ואין מה שיעצור אותו". 
 
4. אנחנו יודעים שרוב הציבור היהודי בארצות הברית מצביע לביידן, מה קורה אצל החרדים?
 
"רוב הציבור האורתודוכסי, ולא רק החרדים, אלא גם 'יאנג ישראל' – סטייל כיפות סרוגות אצלנו - מצביעים לטראמפ. ההצבעה אליו גבוהה יותר מאשר בסבב הקודם ואולי אף יותר מכל נשיא רפובליקני בעבר. הסיבה? הוא מגיע עם קבלות וזה משהו שלא ניתן לקחת ממנו. 
 
"לא רק באהבתו לישראל ודאגתו לבטחונה וכו', אלא גם בהדרת הרפורמים מהבית הלבן. כמות החרדים שהיתה במדשאות הבית הלבן בחתימת ההסכם עם האמירויות היא משהו חסר תקדים. בל נשכח גם את החנינה שהעניק לר' שלום רובשקין, כדי שנבין שמדובר במשיהו שהקהילה החרדית רואה בו פרטנר מושלם".
 
5. ביידן, רע ליהודים?
 
"לצערי כן. הוא אמנם מהאסכולה הישנה של הדמוקרטים שלא רואה בקיומה של ישראל פשע, אבל הוא אוהב את ישראל שמתנהגת לפי ראות עיניו. ישראל שמוותרת על עקרונותיה לטובת שלום העולם. ביידן סובל מבעיות קוגנטיביות. החשש הוא שתקופה לאחר שהוא יעלה לשלטון, ימצא המועמד הדמוקרטי כלא כשיר לנהל את ענייניה של ארה"ב ואת מקומו תתפוס סגניתו קמילה האריס שתגיע עם 'כוורת' משלה שמורכבת מאנשי השמאל קיצוני, הזוי, סהרורי ומסוכן שהפכו להיות הקול החזק במפלגתו. 
 
"ביידן יכול להחליט על החזרת כספי הסיוע לרשות הפלסטינית שאותם הפסיק טראמפ, על החזרת הקונסוליה הפלסטינית לוושינגטון שאותה סגר טראמפ וגם על לחץ גובר והולך על הישראלים לצאת בשורה של וויתורים ובכללם הקפאת יישובים ופינוי מאחזים. 
 
"הנושא האחרון והחשוב מכולם הוא הנושא האיראני. אם יש דבר אחד שהאייתולות שמנהיגות את איראן נושאות תיפלה למענו חמש פעמים ביום, הרי שזה ניצחונו של ביידן. איראן נמצאת כיום "על הקרשים" בגלל טראמפ וביידן יכול להפוך זאת ברגע אחד".
 
6. הימור שלך?
 
"טראמפ. בגלל האמור בשלשת התגובות הראשונות. בבחירות הקודמות המרתי עליו גם כן נוכח מה שהוא הבטיח: פרנסה לאמריקאי הממוצע. גם אם יש לו חלק בהתפרצות הנוראה של הקורונה בארה"ב, ימצא לה חיסון בחודשים הקרובים. הכלכלה המקרטעת לעומת זאת היא הנושא שמעסיק את הציבור האמריקאי ותמיד תמיד הוא היה הגורם מספר אחת בהעלאת נשיא כזה או אחר. הימרתי עליו גם בבחירות הקודמות מול כל הסיכויים. 
 
"אגב, בהקשר זה, פרסמתם בעבר כי הרב מאיר טורנהיים משכונת חב"ד בלוד, המכונה "חוזה הבחירות" טוען שטראמפ ינצח, על בסיס מה שהוא מצא בפסוקים של הפרשה ביום הבחירות. הרב טורנהיים הוא שכן שלי, ואני עוקב אחרי הדברים שלו בעניין רב בכל מערכת בחירות. הוא תמיד צדק".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.