שניאור דייטש | יום ט"ז חשוון ה׳תשפ״א 03.11.2020

גינויים בעולם; טראמפ: "עוד מעשה שפל של טרור באירופה"

מתקפת טרור נפשעת אמש בוינה החלה בבית כנסת יהודי, כללה מספר תקיפות של מחבלים ברחבי העיר, וגבתה נפגעים רבים גינויים באוסטריה וברחבי העולם על פיגוע הטרור הנפשע קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ: ״אי אפשר לשלול מניע אנטישמי מכיוון שהאירוע התחיל באזור מאד מסויים"
גינויים בעולם; טראמפ:
אחד המחבלים בעת מסע הירי באוסטריה (צילום מסך)

כפי שדווח אמש, בפיגוע ירי משולב בוינה אוסטריה, מספר אנשים נהרגו, ומספר נוספים נפצעו. 

לא ידוע נפגעים בקרב יהודים.

שליח חב"ד בוינה הרב יעקב בידרמן, אמר הבוקר בראיון לגל"צ: "זה קרה ברובע הראשון, אבל מרכז החיים היהודיים נמצא ברובע השני. אנשים הולכים ברחובות עם חזית יהודית ניכרת - יש חששות בלב, אבל לא הבחנתי שמישהו מנסה להסתיר את זהותו".

תוקפים חמושים ירו בשישה אתרים שונים ברחבי העיר וינה, מסע הירי החל ליד בית כנסת יהודי ומסעדה בעיר וינה, כוחות הבטחון האוסטרים צדו אחר התוקפים ולכדו כמה מהם.

על פי דיווחים, תוקף אחד 'פוצץ את עצמו' עם חגורת נפץ, אחד אחר נעצר, ואחד נורה למוות על ידי המשטרה. שוטר אחד נורה ונפצע קשה, אך מצבו יציב.

ראש עיריית וינה, מייקל לודוויג, אמר כי 15 איש אושפזו בבית רפואה, שבעה עם פצעים קשים.

קארל ניהאמר, שר הפנים של אוסטריה: "אנו מאמינים שיש מספר מבצעים לפיגוע הזה, ולמרבה הצער יש גם כמה פצועים וכנראה גם הרוגים. יחידות של הכוחות המיוחדים מחפשות אחר המחבלים, מדובר על מבצע נייד שלא מוגבל לאזור אחד בווינה".

סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, הגיב על הפיגוע הנפשע: "מדובר במתקפת טרור דוחה. אנו עוברים כעת שעות קשות. אני רוצה להודות לכל צוותי החירום שמסכנים את חייהם למען הביטחון שלנו, במיוחד היום. המשטרה תפעל בתקיפות נגד מבצעי הפיגוע".

‏ ״אי אפשר לשלול מניע אנטישמי מכיוון שהאירוע התחיל באזור מאד מסוים אבל ברור לנו כי מדובר ביותר ממפגע אחד ושמדובר באירוע משולב״.

‏״הרבה אנשים שואלים את עצמם איך ממשיכים מחר וזה כמובן תלוי איך הלילה הזה יתפתח. יש מפגעים שעדיין לא נתפסו. אני מבקש מהציבור להישאר בבתים או להישאר במקום שבו הם נמצאים כעת. מדובר בוודאות בפיגוע טרור, יש 15 פצועים, שוטר אחד שנורה אבל תודה לאל כבר לא נמצא בסכנת חיים.

״חיילי קוברה נמצאים כרגע בפעולה ומנסים לאתר מחבלים נוספים. אני מקווה שבשעות הקרובות הסכנה תיגמר אבל אני מבקש מכל התושבים לפתוח מחר בבוקר חדשות לפני שהם יוצאים החוצה״.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שטרוד במערכת בחירות בארה"ב, הגיב על הפיגוע הקשה: "התפילה שלנו היא עם תושבי וינה לאחר עוד מעשה שפל של טרור באירופה. ההתקפות המרושעות האלה נגד אנשים חפים מפשע חייבות להיפסק. ארה"ב עומדת עם אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבק נגד טרוריסטים, כולל טרוריסטים אסלאמיים קיצוניים".

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ: "כרגע אנחנו עוברים זמנים קשים ברפובליקה שלנו. אני רוצה להודות לכל שירותי החירום שמסכנים את חייהם, במיוחד היום על ביטחוננו, המשטרה שלנו תנקוט בצעדים מכריעים נגד מבצעי הפיגוע הנורא הזה. אני שמח ששוטרינו כבר הצליחו לחסל עבריין. לעולם לא נאפשר לעצמנו לפחוד על ידי הטרור ונלחם בהתקפות אלה בנחישות בכל האמצעים".

"התוקפים היו מצוידים היטב בכלי נשק אוטומטיים ונערכו מראש לפיגוע גדול".

שלום ברנהולץ, בעל מסעדה יהודית שסמוכה לבית הכנסת בעיר: "המסעדה שלי היתה סגורה בשל הסגר הלילי. מתקפת הטרור לא כוונה נגד הקהילה היהודית. התוקפים נראו לי מקצוענים וכנראה ידעו שהקהילה ומוסדותיה אינם פעילים בשעת המתקפה."

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הגיב על הפיגוע: "אני המום מאוד מההתקפות האיומות בווינה הלילה. המחשבות של בריטניה הן עם תושבי אוסטריה - אנו עומדים מאוחדים איתכם נגד הטרור".

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שספג לאחרונה פיגוע קשה בצרפת, הצהיר כי "אירופה לא תשתחווה בפני טרוריסטים" בעקבות הירי בווינה ביום שני, בו לפחות שני בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו.

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, אמר כי "אין מקום לשנאה ולאלימות בביתנו האירופי המשותף".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.