שלמה מן | יום ט"ו חשוון ה׳תשפ״א 02.11.2020

עידן מסוכן. זה הפתרון שהצליח להוציא את בנות חב"ד מהמסכים

הקורונה הביא בכפניו שילוב מסוכן וקטלני של שעמום, הסתגרות בבתים ומסכים ללא ביקורת. בארגון 'בנות חב"ד', הפועל תחת 'ארגון הנוער חב"ד' שבראשות הרב אלימלך הרצל, יצאו עם פתרון עומק איכותי, נגיש, אמיתי ומחובר לשטח • והוא עדיין בעיצומו
עידן מסוכן. זה הפתרון שהצליח להוציא את בנות חב
צילום אילוסטרציה. ארכיון COL

קורונה, שעמום, מסכים, לבד. כל אלה יחד יצרו שילוב מסוכן ומאתגר. ולא רק לבני נוער, גם למבוגרים.

בארגון 'בנות חב"ד', הפועל תחת 'ארגון הנוער חב"ד' שבראשות הרב אלימלך הרצל, יצאו עם פתרון עומק איכותי, נגיש, אמיתי ומחובר לשטח: זה בידיים שלי!

המיזם המקורי נגע ונוגע בחיים של בנות חב"דיות רבות, ומהווה פתרון איכותי ואמיתי לכל אחת שמעוניינת להעצים את השליטה שלה במדיה.

בשלב הראשון של המיזם הושק סרטון שמתאר את השפעות השימוש הבלתי מבוקר במדיה. הסרטון הזמין את הבנות לזום חשיפה למיזם. הבנות הצביעו ברגליים והשתתפו בזום קרוב ל-1000 נערות.

במסלול ה'השקפה' הבנות הוזמנו להשתתף בסדרת הרצאות המשך עם הרב מ"מ מינצברג. ההרצאות המאלפות התקיימו בסגנון של שאלות ותשובות, ובמהלכן הרב מינצברג התייחס ליותר מ-1200 (!) שאלות או תגובות שזרמו למערכת (את ההקלטות מאותן הרצאות ניתן עדיין לקבל במוקד בנות חב"ד - מספר וואטספ - 972-53-789-3424⁩+). 

לצד מסלול ההשקפה נפתח מסלול ליווי מעשי-רגשי לתהליך. הרישום היה הרבה מעבר למשוער, משתפים בהנהלת הארגון, ונפתחו במסגרתו חמש קבוצות עבודה במקביל, עם המטפלות חני ירס וציפי אהרונוב, כשהמטרה היא כמובן לנהל זמן מסך ולבחור בחירה מודעת לגבי איזה תוכן לראות.

"אחד היעדים שהצבנו לעצמנו כמטרה, היה להפסיק לספר לעצמנו שזה בלתי אפשרי וגדול עלינו, ולהתחיל לספר סיפור חדש שאפשרי לשלוט ולנהל את המדיה", אומרת אחת ממנהלות ארגון בנות חב"ד. "למדנו להציב מטרות, לפעול להשיג אותן, לדבר את הקושי, לקבל כוח מהביחד, להבין שהמדיה מרחיקה אותנו מעצמנו ולמצוא את הדרך חזרה אל עצמנו ולחיים האמיתיים. לבחור במודע ולזכור שגם אם נפלתי מחר יש יום חדש".

התגובות הנרגשות של הבנות המשתתפות הראו כי הייתה לסדנאות משמעות גדולה מאד בעבורן.

בבנות חב"ד השיקו אף מדבקות מיוחדות עם הלוגו להדבקה על הסלולרי. בקרוב מאד יהיה ניתן לקבל את המדבקות מהמוקדים שיתפרסמו. בהנהלת הארגון מדגישים כי המיזם עדיין בעיצומו וכי צפויות תכניות המשך מגוונות.

ביום שני כ"ב במר חשוון תתקיים הרצאה מיוחדת לאמהות מאת הרב מ.מ מינצברג. "מדובר בשיחת חובה לכל אמא", אומרות המארגנות, כל האמהות מוזמנות".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
יישר כח!
ט"ז חשוון ה׳תשפ״א
כל הכבוד
זה חשוב, חיוני והכרחי
2.
כל הכבוד!
ט"ז חשוון ה׳תשפ״א
כדאי שיעשו אותו דבר גם לבחורים- לתמימים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.