צבי סופר | יום ט"ו חשוון ה׳תשפ״א 02.11.2020

אופטימיות זהירה: תמונת מצב על תחלואת הקורונה בקראון הייטס

רופאי קראון הייטס, 'אגודת גדליה' בשיתוף עם ד"ר רוזן, מפרסמים את נתוני הקורונה המעודכנים בשכונה החב"דית • בסה"כ מספר החולים הפעילים הידוע הוא כ-90 מקרים, אולם ניכרת השפעה גוברת על מבוגרים מעל גיל 60, יותר מאשר בחודש תשרי • וכמה חולים נדבקו בפעם השנייה בשכונה?
אופטימיות זהירה: תמונת מצב על תחלואת הקורונה בקראון הייטס
תרומת דם בקראון הייטס (צילום אילוסטרציה: מנוש עמית)

עדכון וירוס קורונה לקהילת קראון הייטס מטעם חברת גדליה וד"ר אלי רוזן:

נתונים על זיהומי COVID מקהילת קראון הייטס המקומית שלנו מאז תחילת אוקטובר, כולל שיעורי חיטוי ואשפוז.

להלן הנתונים שיש לנו מקהילת קראון הייטס המקומית שלנו מאז תחילת אוקטובר (במקביל לערך תחילת סוכות). המידע מדויק למיטב ידיעתנו, אם כי אנו חושדים שיש מידה נמוכה של דיווח והמספרים ככל הנראה גבוהים יותר.

החולים הפעילים מסתכמים בכ- 90 מקרים; הרוב המכריע של אלה משקף מטופלים שהיו סימפטומטיים ואז נבדקו חיוביים ל- COVID. כמות קטנה היא אלו שלא נבדקו אך אצלם קיים חשד קליני חזק ביותר ל- COVID, וכמות מועטה הם אלו שנבדקו חיוביים אך לא היו להם תסמינים. מקרים אלה הם כמעט לחלוטין בקרב תושבים מקומיים בקראון הייטס. בקרב 90 המטופלים הללו נראה ש -4 מתוכם עם זיהומים חוזרים; שאר הזיהומים הם אצל אלו שלא חלו בעבר ב- COVID.

הגיל הממוצע של 90 חולים אלה הוא כ- 34 שנים. 14 מהחולים הללו הם מעל גיל 60, וכאשר מעריכים קבוצת סיכון גבוהה יותר (אלו מעל גיל 60), להלן הגרף מתי חולים אלו פיתחו תסמינים.

קומץ קטן מהחולים הללו מעל גיל 60 נזקק לאשפוז, והכל בשבוע-שבועיים האחרונים. מבין אלה שנזקקו לאשפוז, כולם חזרו לביתם ברוך ה', ואנו מאחלים להם החלמה מהירה ומלאה. עלינו להישאר מודעים לכך שמחלה זו עלולה להיות קשה ומסוכנת מדי פעם.

מהנתונים לעיל ניתן לבצע כמה הערכות:

COVID נמצא כיום בקהילה שלנו, מתפשט באופן מקומי, והחל לאחרונה להשפיע על אנשים מעל גיל 60 יותר מאשר בחודש תשרי. המספר הכללי של הנגועים נותר נמוך יחסית, ברוך השם, ואנחנו מתפללים שהוא ימשיך כך.

כצפוי, שיעורי ההידבקות בבתי ספר ובישיבות נראים נמוכים בשלב זה. עם זאת, מורים פגיעים מבוגרים חייבים עדיין להיות זהירים.

הדבקה חוזרת אכן נראית כתופעה אמיתית, אולם לעת עתה נראה שהוא אינו תופעה שכיחה. ברוח זו, אנו אופטימיים בזהירות כי הזיהום הנרחב שחווינו כקהילה באביב תורם מידה מסוימת של הגנה, ומסביר את המספרים הנמוכים יחסית במקום. אנו מקווים ומתפללים שזה ימשיך כך.

נראה כי אלה שחולים כרגע פחות חולים מאלו שחלו באביב. מבין הגורמים האפשריים המתייחסים לתופעה זו, זה שנראה הכי מתקבל על הדעת הוא ירידה בחיסון (כמות החלקיקים הנגיפיים) שכל אדם החולה בנגיף נחשף אליו. במרץ / אפריל אנשים נחשפו למספר אנשים נגועים, שאף אחד מהם לא חבש מסכות או התרחק. נכון לעכשיו החשיפה הממוצעת היא לאדם בודד, אשר בתקווה שעוטה מסיכה, וכך הנמען יידבק בעומס זיהומי קטן יותר. מוקדם לקבוע האם יש גם שינוי טבוע בנגיף הנגיף. ברור שנשאר הרבה מה ללמוד.

בהתבסס על נתונים אלה והתצפיות לעיל, להלן כמה המלצות שמטרתן להמשיך ולהגן על הפגיעים בקהילה, לשמור על בתי הספר שלנו פתוחים ולאפשר לקהילה שלנו להמשיך ולחיות את חיי היומיום שלהם ככל האפשר:

אלו הפגיעים ביותר (אלה מעל גיל 60, ואלה שלא היו חולים) צריכים להיות זהירים במיוחד להתרחק חברתית ולהתעקש על לבישת מסכות הדדית במהלך מגע חברתי. אנשים בקטגוריה זו צריכים להיזהר מלהתערבב בקידושים ושמחות.

כל מי שמרגיש ברע צריך להישאר בבית ולא להסתכן בהעברת המחלה לאחרים, ובהחלט ללבוש מסכה. עליהם לפעול על פי הנחיות הבידוד.

הסגר:

זה נועד למנוע התפשטות של מחלות על ידי מי שאולי חטף את הנגיף, נדבק, אך עדיין לא הרגיש חולה ולכן בדרך כלל לא יישאר בבית. בשלב זה אנו מבינים שרוב הקהילה מתנגדת להסגר; לעצור הכל ולהיות לבד 14 יום הפך להיות מאוד מעשי ומכביד. אנו מקווים כי המקרים יפחתו בקרוב ורק יהיו מעטים ביניהם, וההסגר לא ימשיך להוות נטל.

בדיקות:

שינוי הממשלה בתקנות האחרונות מצביע על הסתמכות הולכת וגוברת על בדיקות במטרה לקבוע את השכיחות בכל תחום אחד. אנו מקווים כי השכונה שלנו לא תיכנס תחת הגבלה זו, אך נראה כי הבדיקה תהפוך נפוצה יותר, כל עוד תמשך תופעת ההדבקה.

כל האמצעים לעיל נועדו להפחית את שכיחותם של מקרים חדשים. התרומה היחסית של כל מדד אינה ברורה, אך ביחד נוכל להפחית את הפריסה באופן מקומי. הפחתת התפשטות מקומית היא הדבר החשוב ביותר שאנו יכולים לעשות בכדי להבטיח שחיי היום יום שלנו, כולל בית הספר, בית הספר, העבודה, האירוסים החברתיים וכו', יוכלו להמשיך בצורה רגילה ככל האפשר.

בתפילה נרגשת שכל הפרק הזה יסתיים בקרוב, ונוכל להתקדם ולזכות בשמחה ובבריאות טובה, ונזכה לגאולה שלימה!

 

אגודת גדליה, בשיתוף עם ד"ר רוזן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.