צבי סופר | יום י"ד חשוון ה׳תשפ״א 01.11.2020

הסוף לקורונה? הניסוי בחיסון הישראלי יצא היום לדרך

 היום יחל בניסוי על בני אדם בחיסון לקורונה שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה ראש הממשלה נתניהו: "היציאה האמיתית מהמשבר היא בפיתוח החיסונים"
הסוף לקורונה? הניסוי בחיסון הישראלי יצא היום לדרך
צילום אילוסטרציה

המאבק בקורונה: אחרי חודשים ארוכים של ציפייה, היום (ראשון) יחל בפעם הראשונה הניסוי על בני אדם בחיסון לקורונה שפיתח המכון הביולוגי. לכבוד האירוע המשמעותי, רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו הבוקר לבית החולים "שיבא" תל השומר, בו יחל הניסוי הקליני בחיסון.

שגב הראל, בן 26 מקיבוץ שדה נחמיה וענר אוטולנגי בן 34 קיבוץ טללים שבדרום, הם שני הנסיינים הראשונים שייקחו היום חלק בניסוי, כך מדווח הבוקר 'ישראל היום'.

אחד מהם יקבל את החיסון והמתנדב השני יקבל את חיסון הדמה (פלסבו), ולאחר קבלת הזריקה הם יישארו בבית החולים להשגחה למשך 24 שעות.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר לתחילת הניסוי בחיסון: "אנחנו תולים הרבה תקווה בפיצוח החיסון. ברור לכולנו שכרגע אין טיפול במחלה והחיסון פותח פתח של תקווה. בכל העולם נעשים ניסוים ע״י מספר חברות בשלב 2-3. אנו תולים תקווה למרות שאנו יודעים מה אורך הדרך לייצר חיסון בטוח ויעיל שיספיק לתושבי מדינת ישראל".

הוא גם מסייג: "זה ייקח זמן, אך גם החומה הסינית לא נבנתה מלבנה אחת. מקווה שבכוחות משותפים נמשיך לפתח ולעשות חיסונים נדרשים, ונמצא חיסון ישראלי כחול לבן ויעיל, שיסיר את התלות שלנו מחברות מכל העולם".

רה"מ נתניהו שהגיע להשקת החיסון: "היציאה האמיתית מהמשבר היא בפיתוח החיסונים. יש לנו יום חשוב מאוד, יום שנותן לנו זריקת עידוד. במקביל עובדים חברות הפארמה ומשרד הבריאות כדי להביא חיסונים".

שר הביטחון בני גנץ: "אני חושב שהיום הזה מביע מידה מסוימת של אופטימיות זהירה. התהליך עדיין ארוך, ייקח זמן לעבד את הנתונים, להבין את המשמעויות. צריך להיאזר בסבלנות הנדרשת."

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "מאוד מקווה שכבר בזמן הקרוב נשמע על פריצת דרך שישראל תהיה באמת מהראשונות בתור… אם ישראל תצליח בניסוי הנוכחי היא גם תביא בשורה למדינות רבות על כל המשתמע מכך".

מדובר בשלב ראשון מתוך כמה, בשלב השני יחוסנו כאלף נסיינים, ואם הכל יעבוד כשורה ובהתאם לציפיות, בשלב השלישי קבוצה של כ-20,000 מתנדבים יחוסנו כדי לבחון את השפעת החיסון על בני אדם.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נו באמת
ט"ז חשוון ה׳תשפ״א
מישהו באמת חושב שהחיסון יציל אותנו מהקורונה??????!!!!!!!
אולי רק הכבשים התמימים שמאמינים לכל המספרים המפחידים והמנופחים ממשרד הבריאות, ולכל ההנחיות ההזויות שבינן לבין בריאות הציבור אין קשר...
שימשיכו להאמין ולסבול....
אני ממשיך להאמין בביאת המשיח. כי הפיתרון היחיד הוא *רק* משיח בן דוד!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.