שלמה מן | יום י"א חשוון ה׳תשפ״א 29.10.2020

האם הקלפי בקראון הייטס תוזז מהכנסייה? "דרוש שיתוף פעולה"

סאגת קלפי הבחירות בקראון הייטס המוצבת בכנסייה • עסקני השכונה קבעו פגישה עם מועצת הבחירות. הם מבקשים מהציבור: "אל תלכו להצביע בכנסיה. ישנן חלופות אחרות. חייבים שיתוף פעולה כללי בשביל שנצליח"
האם הקלפי בקראון הייטס תוזז מהכנסייה?
משמאל: קמפיין טראמפ (צילום: איציק רויטמן)

פחות משבוע נותר עד לבחירות לנשיאות ארצות הברית. כפי שדווח ב-COL, רבים מתושבי שכונת קראון הייטס מודאגים בגין כך שבפעם השנייה השנה (הפעם הראשונה הייתה לפני חודשים אחדים, בעת הבחירות המקדימות על זהות נציג המפלגה הדמוקרטית) מוצבת הקלפי שלהם בכנסיה.

רבה של שכונת קראון הייטס, הרב יוסף ישעיה ברוין, פרסם בשבוע שעבר חוות דעת הלכתית, שקבעה - באופן כללי - כי הצבעה בכנסייה מותרת רק כאשר הקלפי מוצבת בחדר שאינו חדר התפילה, כיוון שאז כולם יודעים שמטרת הכניסה אינה לתפילה, ורק כאשר אין חלופה אחרת בנמצא.

בשיחה עם COL, מציין העסקן ר' יענקי ברמן משכונת קראון הייטס כי לתושבי קראון הייטס ישנה חלופה אחרת: הצבעה בשכונת פלטבוש הסמוכה. חלופה נוספת - להביא את פתקי ההצבעה שלהם היישר למשרד מועצת הבחירות (אפשרות זו פגה לפני יומיים, אולם כולם היו מודעים אליה). גם הרבנים שהתירו את ההצבעה בכנסיה דיברו כאשר אין כל תרחיש אחר אפשרי.

ל-COL נודע, כי בימים אלה פועלים עסקני השכונה להעביר את הקלפי למבנה אחר. לשם כך על מועצת הבחירות להבין כי יהודים אינם יכולים להיכנס בכל תרחיש לכנסיה. "אם יהיו כאלה שיצביעו בכנסיה", מסביר ברמן, "דה פקטו זה ישדר כי הכניסה אינה אסורה בתכלית - מה שיפגום בתהליך שמנסים לקדם להזזת הקלפי".

בימים אלה נקבעה פגישה לחודש הבא עם מועצת הבחירות ואנשי ממשל ועם חבר המועצה היהודי חיים דויטש, במטרה להזיז את הקלפי אחת ולתמיד. "אני מקווה שבהקדם נוכל לבשר על הצלחה", אומר ברמן ל-COL.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.