| יום י"א חשוון ה׳תשפ״א 29.10.2020

חדש על המדף: אנציקלופדיה ומחקר למנהלי מוסדות חינוך

פרויקט ההוצאה לאור של סידרת הספרים המפתח לעולם החינוך - אנציקלופדיה ומחקר למנהלי מוסדות חינוך הסתיים בשעה טובה ומוצלחת. מדובר בפרויקט ייחודי ויוקרתי שנכתב ונערך בפעם הראשונה בהיסטוריה. הפרויקט מחולק לשישה כרכים, 120 פרקים ומעל  1300 דף. הוא כולל כל המידע שמנהל בית ספר חייב לדעת
חדש על המדף: אנציקלופדיה ומחקר למנהלי מוסדות חינוך

ידוע בשער בת רבים שעבודת החינוך, כהורים או כמורים, היא משימה לא קלה, וזאת בלשון המעטה. "צער גידול בנים" אינו מושג המובן ב'מדרש נעלם', אלא עובדה בשטח. מה שפחות ידוע, שלהיות מנהל בית ספר, אין זה רק אתגר, אלא תפקיד כמעט בלתי אפשרי. תפקיד מנהל בית ספר אמנם נשמע מכובד ויוקרתי, אבל ספק רב אם אלו היושבים על כסא המנהל ידעו מראש לאיזה ניסים הם זקוקים בכל צעד ושעל. תפקיד ניהול בחינוך הוא תפקיד של 24/7, שעל מנת להצליח בו זקוקים לסבלנות אדירה ולמסירות נפש כפשוטה.

מאידך, גודל כוח ההשפעה המסורה בידי המנהל, אינה מותירה מקום לספק על הזכות העצומה שכל מנהל בית ספר זוכה בזה ובבא.

'בזה' – עצם הידיעה על השינוי המיוחל בבית הספר, ועל העובדה שמאות ואלפי תלמידיך הקימו לימים בית נאמן בישראל, ואף הגיעו בעצמם להישגים מרשימים. ו'בבא'  – גודל השכר של גידול וחינוך בנו יחידו של מלך מלכי המלכים. דלות הן המילים שיכולות לתאר זכות זו. ובמקרה דנן, לא מדובר בבן יחיד, אלא בעשרות, מאות ואלפים שהשפעתם היא גם לדורות הבאים!

אם חינוך היה ויהיה שליחות מאתגרת, הרי שבדור יתום זה של עיקבתא דמשיחתא, החינוך הפך להיות משימה בלתי אפשרית שלא פעם מדיד שינה מעיני ההורים.

אין מדובר רק בבעיות הטכנולוגיה. האמתלה של "דור הטכנולוגיה" אינה אלא כיסוי לבעיות והאתגרים האמיתיים אשר מנהלים, הורים ומחנכים בימינו מתמודדים יום-יום שעה-שעה.

זה זמן רב שכולם בדעה אחת, שהמערכת החינוכית זקוק לרה-ארגון וטלטלה של ממש. מספר הנושרים ממערכת החינוך בפרט, ומדרך היהדות בכלל; כמו גם מספר המתאבדים במגזר החרדי העולה מדי שנה – כל אלו זועקים נואשות לשינוי מן הקצה אל הקצה.

הכול מתחיל ומסתיים בראש, והראש בפירמידה החינוכית זה – הוא אופן ניהול בית הספר ואופי הפירות שהוא מנפיק.

למרבית הפלא, למרות חשיבותו ולמרות העובדה שדיסק ששמו "אוצר החכמה" מאגר בתוכו יותר מ-95,000 ספרים, לא נמצא אף לא ספר אחד קטן שידריך או יעזור למנהל החינוכי לדעת כיצד מנהלים בית הספר.

ר' מוטל שי' ווכטר (יחד עם צוות עורכים מסורים) הנמצא יותר משלושים שנה בתחום ניהול בתי ספר, כמנהל וכיועץ למנהלים, ובשנים אחרונות גם חוקר את הנושא - החליט להרים את המשא, ובעבודה של שנים הצליח לסיים לאחרונה את סידרת הספרים "המפתח לעולם החינוך - אנציקלופדיה ומחקר למנהלי מוסדות חינוך"!

פרויקט ייחודי ויוקרתי זה נכתב ונערך עתה בפעם הראשונה בהיסטוריה!

למען גילוי הנאות, בשנת תשנ"ג פרסם המחבר חוברת צנועה בת מאה עמודים בנושא ניהול בית ספר, ובפסח תשנ"ה הפכה החוברת לספר של 330 דף. כעת הספר יוצא בפעם השלישית בדמות פרויקט מכובד המכיל 1300 דף, ועדיין אין זה סוף פסוק.

הפרויקט מחולק לשישה כרכים, 120 פרקים ומעל  1300 דף. והוא כולל את כל המידע שמנהל בית ספר חייב ורוצה לדעת לצורך הצלחתו.

במהלך השנים קיבל המחבר המלצות חמות מגדולי ישראל, גם מהדור הקודם, והן מופיעות בכרך הראשון של המהדורה הנוכחית.

מנהלים המבקשים לרכוש את הספר, יכולים לעשות זאת מכל מקום בעולם – בהזמנה און ליין 

הופעת הסדרה מביאה עמה בשורות טובות ומשמחות לקהל מנהלי בתי ספר, אך לא רק, אלא גם להורים ומחנכים שייהנו משפע הרעיונות הייחודים המוצגים בספרים.

קריאה מהנה והצלחה בעבודת הקודש בשדה החינוך!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.