מנדי ברגר | יום י"א חשוון ה׳תשפ״א 29.10.2020

'לך לך': רואים את האור - הולכים קדימה | הרב שמואל רסקין

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה • "ואז הגיע הבוקר. קרני אור הפציעו ונכנסו לתוך חדרו של הרבי. הרבי קם מהכיסא שלו, ניגש אל הוילון והסיט אותו הצידה. מבע פנים שלו התחלף לחיוני ושמח, ואמר: "אה! יום חדש הגיע"
'לך לך': רואים את האור - הולכים קדימה | הרב שמואל רסקין

צפו בווידאו:

היום אני רוצה לבקש מכם טובה אישית, אך לפני כן אני רוצה לשתף אתכם בסיפור מיוחד שקרה עם בן דוד של אמא שלי:

ר' גרשון בער ג'ייקובסון היה עיתונאי מטעם ידיעות אחרונות בניו יורק, וגם העורך של העיתון באידיש "אלגעמיינער זשורנאל". הבן שלו, המרצה והסופר המוכשר והפופולרי ר' סימון ג'ייקובסון מספר שלאבא שלו היה נכס גדול בידיים - כעיתונאי הייתה לו אפשרות להיכנס לברית המועצות הקומוניסטית, דבר בעל ערך חשוב ביותר בעבור הרבי מליובאוויטש והמחתרת החב"דית שפעלה שם.

בשנת 1971 ר' גרשון בער ג'ייקובסון חזר מברית המועצות, לאחר שנשלח לשם בכדי להביא תשמישי קדושה ליהודים הנמצאים מאחורי מסך הברזל. כשחזר לניו יורק, נתבקש לסור אל חדרו של הרבי. במשך כל הלילה סיפר לרבי על החוויות הקשות ועל הדברים הנוראים שחווים היהודים תחת מסך הברזל בברית המועצות, והוא ראה איך הרבי מתייסר, כשפניו של הרבי מביעות צער וכאב עם כל סיפור ומקרה.

ואז הגיע הבוקר. קרני אור הפציעו ונכנסו לתוך חדרו של הרבי. הרבי קם מהכיסא שלו, ניגש אל הוילון והסיט אותו הצידה. מבע פנים שלו התחלף לחיוני ושמח, ואמר: "אה! יום חדש הגיע".

אפשר לומר שזה הסימן היכר של הרבי מליובאוויטש: אופטימיות נצחית, עד כדי עקשנות. פעם, בגילוי אישי נדיר, אמר הרבי לאחד מחסידיו הקרובים, ר' בערל יוניק: עבדתי קשה כדי לראות את הדברים בעולם באור חיובי, אחרת לא הייתי יכול לשרוד.

בעיניי, זהו משפט בעל השראה מאוד מאוד גדולה. הרבי מליובאוויטש מלמד אותנו שאנחנו חייבים לעשות כל מאמץ, בכדי לראות את הדברים שקורים לנו בעולם באור חיובי. בפרט בתקופה הזו, הכל כך מאתגרת, אנו צריכים לעשות מאמצים לראות את האור החיובי.

בפרשה אותה אנו קוראים השבוע, נוכל למצוא מסר חזק בעניין הזה, בציווי הראשון שנתן ה' יתברך ליהודי הראשון בעולם, אברהם אבינו: "לך לך מארצך, וממולדתך, ומבית אביך, אל הארץ אשר אראך". אברהם הולך באמונה, ועושה מה שאלוקים אומר לו. הוא חווה ירידה מאוד קשה - רעב, לוקחים לו את אשתו, ועוד דברים לא נעימים וקשים, אבל אברהם מאמין שהירידה הזו היא לצורך עליה. וכך באמת קרה - אברהם הגיע לדרגות הרבה הרבה יותר גבוהות, גם בגשמיות וגם ברוחניות.

חברים יקרים, כפי שציינתי, אני רוצה לבקש מכם טובה אישית: ביום ראשון הקרוב, ימלאו שש שנים לפטירתה של אמא שלי היקרה והאהובה, מרת הניה רבקה רסקין. אני רוצה לבקש מכל אחד ואחת מכם, אם תוכלו לקבל על עצמכם הוספה במעשה טוב, בשמירת תורה ומצוות, לעילוי נשמתה.

הרבי מליובאוויטש אומר, שמפרשת לך-לך אנחנו צריכים לקחת מסר חשוב: כל יהודי צריך להיות תמיד בעליה מיוחדת למעלה ממדידה והגבלה, ולהתעלות בדרגתו. גם אם עד היום הוא היה עושה דברים טובים, הוא צריך להיות תמיד באופן של "לך לך", הליכה אמיתית והתקדמות תמידית קדימה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.